Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Číňané začali vypouštět elektrické štiky do evropského rybníku

V Evropě doposud málo známá čínská automobilka BYD zabodovala v Nizozemsku - tamní taxi operátor si vybral čistě elektrický model e6 pro svou činnost. Pokud se tedy budete chtít projet čínským elektromobilem, navštivte Rotterdam. A značku BYD si zapamatujte, má velký potenciál.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Downsizing je i v ČR aktuální. Maximální rychlost 80 km/h, dojezd 80 km, místo pro max. 4 osoby by určitě vyhověly.V

0 0
možnosti
Foto

Snížit váhu na polovinu, dojezd také a pak to bude i v Praze O.K. Problém bude spíše cena.

Mnozí současní Fábiisti potřebují jenom dojet do diskontu, k doktorovi nebo pro brambory. 80% Fabií by se lehko nahradilo levnějším elektromobilem s dojezdem 80 km na jedno nabití. Fábie může stát i dále v garáži nebo na dvorku, poslouží jednou za rok k dopravě na Jadran.

Mohu si představit vozítko na způsob Trabanta kombi s akumulátory a zástrčkou na 220V jako převažující dopravní prostředek venkovského obyvatelstva. Firmy v okruhu třeba 60 km by měly pro své zaměstnance parkoviště se zásuvkami, po práci s nabitým vozítkem k Lidlovi a pak domů. Benzín nebo nafta jenom na delší cesty.

V ČR nemáme výrobce kvalitních moderních akumulátorů- to je ten problém. To ostatní Češi určitě umí.

0 0
možnosti
MK

bral bych to vsemi deseti. ja jsem mel BYD -klasicky benzin - v Karibiku jako vuz z pujcovny cely mesic a jezdilo to dost dobre, komfort uvnitr byl na urovni passatu nebo spis lexusu, a stalo to pry kolem 10-15000 dolaru!

0 0
možnosti
RK

R96a23d58i44m 91K58a78l20a15s

28. 12. 2013 9:17

Té ceně moc nevěřím. Já jel v Geely za 10000 dolarů a interiér tomu odpovídal. Slušný ale plastový. Bylo to uvnitř takové designově povedenější a dospělejší twingo. Dveře ovšem tenoučké - opravdu plechovka.

0 0
možnosti
PM

tak jen čekám na příspěvek co zase číňani okopírovali, ale ejhle, ono to asi tentokrát vykřikovat nepůjde, když jak čtu, patří byd mezi hlavní inovovatele na poli akumulátorů.. ;)

1 0
možnosti
RP

Běžný cyklus vzestupu nějaké země.

V první fázi jsou chudí a nejlepší mozky odtamtud utíkají studovat a žít jinde. Proto jim nezbývá nic jiného než kopírovat i nejjednodušší věci a tvrdě makat za pár šupů. V druhé fázi ta práce za pár šupů už umožnila naakumulovat nějaké prostředky, takže ty nejlepší mozky se mohou vracet ze zahraničí, protože je už jsou schopni zaplatit. A zaručit jim, že pokud budou skutečně pracovat, dostanou se do nějaké horní bohaté vrstvy a oni i jejich děti budou žít v dostatku. V třetí fázi si začnou sami organizovat svoje školy a výzkumné instituce, takže místní nemusí za vzděláním cestovat ven, stejného nebo lepšího vzdělání se jim dostane i v zemi. Ve čtvrté fázi má země světpvě nadprůměrnou vzdělávací soustavu , výzkum i náročnou výrobu, takže se země stává lídrem a začíná vysávat kvalitní mozky  z jiných zemí, kteří se tam  jezdí učit i tam chtějí žít. V páté fázi totéž dělá čím dál víc neproduktivních parazitů.........

.

Čína je právě v druhé fázi, v rozvinutých oblastech začíná třetí fáze.

1 0
možnosti
TK

"užitečnou hmotností 375 kilogramů a celkovou hmotností téměř 2,4 tuny"

To nepotřebuje komentář. Váží to jako malý tank a neuveze to ani 4 dobře stavěné 100 Kg chlapy.. :-/ Ale 50 kg Ťamanů se tam vleze dost. ;-D

1 0
možnosti
PM

nojo no, baterie prostě něco vážej... jinak jako taxi to stejně asi často 4 stokilové převážet nebude (a ani nemusí být jen 50kiloví, bez zavazadel to je přes 90 kilo na osobu, při 4 lidech)

0 0
možnosti
LV

L41á16ď42a 42V84r35a72n25ý

26. 12. 2013 12:47

No a co náklady po 3 letech provozu?

Předpokládám, že to bude jako u všech výrobků co musíme dovážet z Číny. Vše dělit dvěma a pak to odpovídá parametrům co nám říkají evropští výrobci.

0 0
možnosti
RP

Zrovna taxi je pro provozní náklady elektromobilu výhodné. Elektromobil potřebuje pro rentabilitu to, aby byl co nejvíc využíván, na rozdíl od klasiky. Drahé baterie do elektromobilu totiž mají omezenou životnost, jenom pár let a během těch pár let je třeba využít příslušný počet nabíjecích cyklů.

Neboli i když  elektromobil stojí nečinně v garáži, tratí jeho majitel na ubíhající životnosti akumulátorů elektromobilu každý měsíc dobrou desítku tisíc Kč.

1 0
možnosti
PS

čina prosperuje, EU se propada do dluhu.  Cim to ?

1 0
možnosti
LV

L70á96ď47a 20V43r48a51n88ý

26. 12. 2013 12:51

Čína již dávno tak neprosperuje, protože se ji ještě nepodařilo nastartovat domácí spotřebu a dnes jsou již levnější a kvalitnější destinace.

0 0
možnosti
TZ

T64o88m61á20š 56Z59e70m24a59n

26. 12. 2013 11:10

Levný elektromobil je nejsmysluplnější cesta pro jejich rozšíření - jednak elektromobil je jednodušší a také nenabízí plnohodnostný dopravní prostředek.

Ale jako 2. auto na denní popojíždění to mnohým stačit bude.

0 0
možnosti
JJ

J25a27n 97J24e68l79í88n21e28k

26. 12. 2013 12:30

No, mít dvě auta, to si nemůže dovolit každý.

2 0
možnosti
PJ

P64e76t34r 60J10e29ž19e97k

26. 12. 2013 11:06

Když v Evropě každý truhlík obchoduje a politikaří namísto smysluplných technologických inovací, tak nevyrábí elektromobily s dojezdem 300km na jedno nabití. BYD to vzal za správný konec a já jen doufám, že to konečně Evropany vyprovokuje ke konstruktivní aktivitě. Elektromobily jsou rozhodně perspektivní řešení nejen individuální dopravy.

3 2
možnosti
LM

To je ale krásná slátanina, nějaký ekopošuk?

2 3
možnosti
MP

M48a32r33e42k 83P14e85t35r84ů

26. 12. 2013 11:01

Bojím se, že tohle skončí špatně. Čínské auta bychom si sem do Evropy neměli nechat vůbec dovážet... jednou nám naše děti poděkují :-(

1 3
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...