Diskuze
Dojezd elektromobilů se za pouhé tři roky zdvojnásobil až na 500 km
Děkujeme za pochopení.
L57u47d20v65í27k 77G56a73j80d22o51š18í10k
Automobilkami uváděný dojezd je maximální dosažitelný za ideálních podmínek. V praxi je průměrně asi o 1/4 nižší. V zimě sotva poloviční.
Pokud bude koncept elektromobilu i nadále dobíjecí baterie, reálný průměrný dojezd musí být takový, aby pokryl denní limit běžné jízdy. Tedy někde kolem 800–1 000 km.
Dobíjení je tak zdlouhavé, že je nutné provádět ho pouze v době, kdy je auto mimo provoz - v noci.
Dokud to takto nebude, je dojezd zásadním limitem pro funkčnost elektroaut.
M73a21r55t87i15n 73K24a55r39á58s19e28k
bezne jezdite denne 1000km? to pro vas fakt EV asi nebude....
Jinak s dojezdem kolem 300 realnych uz neni moc problem, pokud by byly k dispozici nabijecky (nabijete za 30-40 minut coz je tak na kafe a wc).
J35a15n 18Č56e49r74m26á90k
no, kdysi jsem četl jak by šlo efektivně obejít problém s dobíjením baterií... Vtip byl v tom, že místo hodinového dobíjení baterek někde u stojanů by se na čerpačkách podobných dnešním pouze měnil elektrolyt... Jeho výměna by byla hotova dřív, než by člověk dopil kafe a rovněž by šla dělat samoobslužně, jako tankování u dnešních stojanů... A rovněž by se to z pohledu státu dobře sledovalo i danilo...
H59o23n53z53a 21T32a58r
Tekutý elektrolyt v praxi
http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-2015-elektromobil-quantino-s-dojezdem-1000-km
P71e38t68r 57K86o70r71b63é42l65y98i
To jsou čísla stejně pravdivá jako spotřeba auta v technickém průkazu.
T68o58m77á43š 27Z88e10m46a91n
Osobně se mi nejvíc líbil koncept vozu s thoriovým reaktorem -
palivo na 10 let, možnost napájet s tím dům, když je auto v garáži, naprostá nezávislost na síti.
A, a to především:
Takový zdvižený prostředníček všem ekopošukům.
-
500 km je dost málo, když uvážíte žej e to nejvyšší teoretický nájezd, něoc jako když někdo jede ekorally s 2.0TDI octaviíí a dojede 2000 km na nádrž. V reálu a při topení/klimatizování je to méně a nemluvě o tom, že většina populace bydlí v bytovkách - auto je někde na ulici. Navíc spalovacímu motoru je jedno jestli máte 100% paliva nebo 5% - jede furt stejně, ale výkon elektormobilu s vybíjejícími se bateriemi dost klesá..
T71o47m27á41š 46R34i27t49t60e66r
No, jako koncept se mi to taky libi, jinak to je nesmysl, viz https://www.youtube.com/watch?v=568iDYn8pjc.
Jake ekoposuky myslite mimochodem (pokud anti-jadrace, tak souhlas)?
T12o76m82á24š 52R27i70t10t31e57r
Dva hlavni problemy elektromobilu jsou cena a nabijeci sit. Jakmile to bude vyreseno, tak budou elektromobily chtit (skoro) vsichni.
Ano, asi budou mit porad mensi dojezd (coz je mensi problem, nez si lide mysli, nabijet se bude vetsinou na parkovisti ci v garazi) jinak maji elektromobily same vyhody:
- Pohodlnejsi rizeni, plynula akcelerace.
- Tichy provoz.
- Mene udrzby.
- Nizsi cena za kilometr (i kdyby benzin nebyl zatizen spotrebni dani).
- Vice prostoru diky absenci spalovaciho motoru.
- A to nejdulezitejsi, nulove prime a nizsi celkove emise (cim dal tim vic). Mene sklenikovych plynu v atmosfere, mene smogu ve mestech.
O63d51s74t89r49a16n67ě22n25ý 94U64ž52i73v40a85t33e21l
P20e61t52r 31K12o74n63d32e85r43l35a
Co pořád máte s tím dojezdem? Drtivá většina lidí jezdí 360 dní v roce nanejvýš do práce, na nákupy nebo nějaké sportovní či kulturní akce. Málokdy ujedou víc než 50 - 100Km denně. Kdo jezdí na chalupu, tak to má v drtivé většině opět od 100 do 300Km, což už je v dosahu elektromobilů. A paradoxně, jakmile se dostanete za hranice naši zoufale, zaostalé vlasti plné lidí, kteří nejsou schopni chápat jakýkoliv pokrok (viz např. neuvěřitelná negramotnost v IT), tak vás nějaký dojezd už vůbec trápit nemusí, protože narazíte na rychlonabíječky vždy v dostupné vzdálenosti... Jinak jistě, elektromobil tu byl mnohem dřív než auto se spal. motorem, ale vývoj nikdy nebyl konzistentní. Vždy tam byly mnohaleté výpadky a vlastně až Tesla někdy před několika roky toto definitivně "zlomila" a "donutila" všechny automobilky, aby začaly brát vývoj a výrobu elektromobilů vážně. Nápad nepoužívat několik těžkých akumulátorů a místo toho použít stovky či tisíce akumulátorů stejných jako se používá v tabletech nebo v mobilech a dát je "do podvozku" byl k nezaplacení, i když inženýři museli honě zapracovat na tom, aby jim auta nehořela. Zabili tím ale dvě mouchy jednou ranou. Získali skvělé jízdní vlastnosti a velký zavazadlový prostor. Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba, protože nemáte převodovku, spojku, svíčky, rozvody, výfukové potrubí, olej, atd...Takže jediná nevýhoda zatím je, a to uznávám, v pořizovacích nákladech, ale kdo na to má...
A25n56t87o77n88í38n 30S72v36o90b40o66d15a
kdo je fanda, tak si Teslu koupí. Jinak na západě se dotuje a zakazuje se běžným autům vjezd do měst. Norsko umožňuje jízdu elektromobilu v pruhu pro autobusy a má další bonusy. Je to o nákladech na provoz auta, na západě to podporují, u nás je to pro fandy. Praha slibovala pro plynová auta výhody, tak jim dnes namalovala další zóny a do podzemních parkovišť nemohou. Krnáčová dnes slibuje výhody pro elektromobily, té se nedá věřit ani pozdravení, pro ty plynová auta již dávno mohla něco udělat, ale jsou podporou pod úrovni nafťáků. Takže do Prahy místo plynového auta jezdíme klasikou
H16o43n89z69a 14T41a48r
S akumulátorem 100 kWh v Tesla-S P100D realita
L98u35k27á30š 33A85d10a48m76e73c
Pokud se radikálně nezmenší potřeba vzácných kovů pro výrobu baterií, tak elektromobily zůstanou jen takovou zajímavostí pro pár boháčů. Celý svět prostě nemůže jezdit na současné baterky.
T83o12m65á60š 83R45i79t94t46e96r
Neverim, jak jste k tomuhle zaveru dospel?
O46d72s14t29r43a15n17ě19n22ý 96U18ž84i95v80a72t10e72l
F19i42l29i33p 27V35a84l28d48e71r
Nevím, proč třeba nejde fyzicky ty články na "čerpací stanici" z auta vytáhnout (nejsnáze asi zespod) a vrazit do něj nabité články. Časově by to vyšlo stejně jako načerpání plné nádrže u auta se spalovacím motorem.
P31e97t20r 74N67e43h11a36s31i97l
Tak to bych zrovna neřekl. 1000 km ujedou jen některé, rekl bych spíš ze vetsina ujede 600 až 800 km.
To vase hypermoderni eauto už 500 km ujelo pred 10 lety. Coz je samozřejmě, ale extrém. Normální jízdou ujedou dnes eauta od 100 do 350 km. Do roka tu budou eauta s dojezdem "normální" jízdou (ne tou lživou propagandou podle měření v EU) kolem 300 km.
A o tom je právě tento článek. Dojezd se zvýší o proti před 10 lety na cca dvojnásobek.
A to je docela dost velký pokrok.
Na to že je proti autům taková negativní a lživá kampaň.
Vývoj se navíc v bateriich zrychluje a to hlavně kvůli mobilnim zařízením. Eauta se v tom vezou.
J85a27n 78B89a35r78t65á98č15e84k
Negativní a lživá kampaň? Rudozelení sociální inženýři to poslední dobou protlačují kde se dá. Většina lidí zatím myslí prakticky, takže takové auto není bez dotací životaschopné a i tak je pro většinu nedostupné. Navíc energie je skladována v baterii, která znamená velké omezení a nutnost plánovat jízdy.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.