Diskuze
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík
Děkujeme za pochopení.
B24o10h50u32m29í92r 29E26l40i97á75š
Jeste ze se nas to nejblizzsich 30..40 let netyka..
J32i30ř72í 71Z83ý12k31a
"I v těch nejdivočejších snech trvá dobíjení elektromobilu na zhruba 400 kilometrů nejméně 15 – 20 minut oproti dvěma až třem minutám při tankování. "
a zkoušel si ten chlapík někdy spočítat, kolik času mu zabere tankování kompletně? Tj. nepočítat čas jen od zasunutí tankovací pistole po vysunutí, ale připočítat k tomu i marný čas potřebný k dojetí k čerpací stanici, dojezd k vlastnímu stojanu (obzvláště u levných pump), následné zaplacení a návrat na původní trasu. Odhadem to bude leckdy také dobrá půlhodina. Samozřejmě pokud tu pumpu máte po cestě, dá se to stlačit na 10 minut. Ale 2-3 minuty to nejsou ani omylem. Pak si tento čas vynásobte počtem tankování za rok a porovnejte jej s podobně promarněným časem při nabíjení elektromobilu.
U elektromobilu ale počítejte s tím, kolik dobíjení elektromobilu bude daný provozovatel potřebovat na cestě - tedy kdy musí počítat s promarněným časem během dobíjení a kolik dobíjení lze realizovat doma v garáži nebo třeba na parkovišti zaměstnavatele, tj. kdy nabíjení zabere jen 30 vteřin, tj. čas potřebný na zapojení či odpojení kabelu.
Ve výsledku to u těch, co dojíždí krátké až střední vzdálenosti může znamenat, že s elektromobilem čas ušetří.
Mě osobně by se z takového důvodu elektromobil hodil, jen ještě musí poklesnout jejich pořizovací cena. Užitné vlastnosti to má pro mě plně dostačující, resp. přínosnější než klasický "spalovák".
J73o25s11e20f 37M45i67š49k36o87v27s98k22ý
Ještě je reálná varianta se spalovacím motorem, kde palivem je vodík a jsou automobilky, které na jeho vývoji pracují. S námitkami autora vůči elektromobilu souhlasím.
L96u47m30í19r 57V33i25t41h59a
Na vodíkovém motoru nepracují. Pracují na vodíkových palivových článcích. To je ale úplně něco jiného. V palivovém článku se vyrábí elektřina oxidací vodíku.
N18o96r41b68e31r66t 18Š70t50ú92r
Vy, kteří si představujete nabíječku na každém rohu. V současné době stojí jedna nabíjecí stanice cca milion. Neumím si v současné době spočítat návratnost. Podle mě to nejde. S jakou marží a celkovou cenou se bude nabíjet? Kolik tam zahučí dotací.
Koupíte si jich k hospodě třeba pět? A majitel tam nechá auto přes hodinový oběd. Ale vy budete chtít, aby za cca 20 minut nabil a uvolnil stanici pro další auto.?
A hlavně. Nečekejte levný provoz, jakmile bude hrozit výrazný výpadek spotřební daně z pohonných hmot, najde vláda cestu, jak zdanit i elektromobily.
M14a71r60t55i66n 62K47r76o47u88p12a
Jestliže bude auto na dojíždění do práce cca 50+50km (delší dojíždění je z časového hlediska dost mrhání) tak stačí obyčejná zásuvka v garáži. Na ujetí 100km je třeba cca 20KWh a to zásuvka 230V/16A přes noc zvládne s prstem v nose.
Horší je to, kde elektřinu brát ve velkém když by takto jezdilo řekněme polovina aut.
No a že na to stát uvalí daň jako na benzín je asi jasné každému.
R95o65m59a15n 12S96t65r88a31j24t
Pán od Shellu jen neví kudy kam a jak si udržet korýtko.
P70e92t23r 95N75o46v81e28k
tohle je řešení , a je jisté , že bude fungovat :
http://www.hybrid.cz/embatt-nemecka-baterie-pro-elektromobily-s-dojezdem-1000-km
M15i10r47e42k 58G57a11j66e61r
Oni se ale zamerili na mereni v jednotkach Wh/l a chlubi se tim, ze jejich baterie ma polovicni objem. Pritom taji, jakou ma hmotnost, ktera je pro auto mnohem dulezitejsi. Dojezd 1000 km je proto nerealny a je klamavou reklamou.
D92a81v16i29d 93M44a12l70i61n16a
Pořád to říkám. Domů to mám 1200 km. A pořád dobíjet baterie by byl docela opruz. Takto to mám na dvě nádrže a jsem doma za 12 hodin. Při jízdě s elektromobilem, abych si bral zvlášť dovolenou na cestu. ;-)
J72i83ř13í 89S44c43h78w47a59c90h
normální člověk jezdí "domů" každý den, takže ne 1200 km, ale cca do 50 km....a na to dovolenou nepotřebuje ani když má EM.....
T25o64m 58S29e21h96n95a28l
Rika clovek, ktery je ziv z tezby ropy a vyroby vodiku :-)
M63i73l28o61š 72K75o30l21m54a91n
Ať dělají co dělají, perpetum mobile to nebude. Elektřinu bude muset někde vyrobit. U nás se zatím většina vyrábí v tepelných elektrárnách. Zatím se musíme smířit s deklarovaným dojezdem AŽ 400 km, skutečnost bývá 200 km a to včetně jízdy v úsporném režimu, kdy vás předjíždějí i traktory a to nemluvím o zimním provozu, kdy jste buď v teple a nejedete, nebo naopak. Nejdál ve vývoji je státem dotovaná TESLA s nulovým ziskem a zatím se neví, jestli přežije rok 2017.
V12í19t 13O98ž79a19n51a
Perpetum mobile nepotřebujeme. Dojezd až 400km bude v běžných podmínkách asi 300km a i v těch nejhorších podmínkách přes 200km. Vytápění interiéru pomocí tepelného čerpadla sníží dojezd jen o pár procent.
Regulovat znečištění v pár tepelných elektrárnách je řádově jednodušší než u výfuků milionů spalováků.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...