Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Небо: Ruský sporťák za 300 tisíc

  11:43aktualizováno  22:34
Jezdíte v oprýskané ladě? Rozhodně se jí nezbavujte, až ji ve firmě RAD trochu... trochu více upraví, předsprintujete s ní i Porsche Boxster. Čistokrevný nebesky modrý sporťák z matičky Rusi existuje prozatím jen jako maketa. Už je ale známá cena: 12 - 15 tisíc dolarů.

V polovině devadesátých let nacházeli čeští majitelé lad a žigulíků za stěrači lístečky s nabídkou odkupu jejich "skorovraku" za velmi slušné peníze.

Občané bývalé sovětské federace je houfně skupovali a odváželi zpět do rodné země, kde slouží v různých stádiích rozkladu dodnes.

Zanedlouho se možná stejného obrázku dočkáme znovu. VAZy se asi brzy stanou žádaným zbožím u mladých závodivých Rusů.

Motor, okna a další díly ze sériových vozů, daly základ novému sporťáku jménem Nebe (Небо).

DALŠÍ FOTKY ZDE

Blankytně modrá karoserie vzdáleně připomíná kapotovanou formuli od opelu - . Stejně jako on, má být i nebe čistokrevným sporťákem, který řidiče rozhodně nehýčká.

Úsporný design, využívající jen rovné plochy a ostré hrany, vymysleli ve firmě s názvem RAD (Ruský Automobilový Design).

Dvoumístné kupé bude mít motor umístěný uprostřed. Z Lady 2110 dostane okna a s největší pravděpodobností také lety osvědčené motory. Konstruktéři slibují s výkony 94 - 145 koní (69 - 107 kW). Což ukazuje na použití šestnáctiventilové patnáctistovky ze stávajících lad.

Zrychlení z nuly na stovku odhadují konstruktéři na šest sekund. Kouzlo, jakým má být dosaženo raketového startu, spočívá v muší váze - auto bude mít 850 až 900 kilogramů.

Nebe prozatím existuje pouze jako maketa v životní velikosti, pro moskevský autosalon se ale už chystá funkční prototyp. Než odstartuje malosériová výroba, plánovaná na 500 - 1000 kusů ročně, slibují výrobci sebevědomě, že auto projde crashtesty.

Lidový sporťák chce RAD nabízet za lidovou cenu: 12 - 15 tisíc dolarů (300 - 400 tisíc korun).

Autoři: ,


Témata: Rus, Dolar, Lada, Opel, Porsche


Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.