Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

20 nejprodávanějších ojetých aut

  11:10aktualizováno  11:10
Ani čas prázdnin a dovolených autobazarům nezpůsobuje žádné větší problémy. Proti rekordnímu jaru největší prodejci ojetých vozů sice zaznamenali mírný pokles tržeb, ale ve srovnání s předchozími roky zájem o auta z druhé ruky neklesá. Auto v dobrém stavu do dvou set tisíc korun je na českém trhu nedostatek.

Autobazary zažívají vrchol sezony tradičně s příchodem jara. V létě pak zájem motoristů o koupi ojetého vozu zpravidla opadá.

Tento pokles však letos není nijak razantní. "Oproti loňskému roku máme i přes nepřízeň počasí nárůst prodeje přibližně o osm procent.

Na šesti prodejních místech tak svého majitele denně najde přibližně dvacítka automobilů," vysvětluje tisková mluvčí společnosti AAA Auto Magdalena Drsová.

"Letní pokles prodeje se více projevuje v menších autobazarech, které na lidi nepůsobí tak masivní reklamní kampaní," vysvětluje technik z autobazaru při Porsche Inter Auto Jan Štolba.

Letní sezona má v bazarech určitá specifika i co se týká požadavků zákazníků. S teplými dny výrazně roste zájem o automobily s mechanickou či elektronicky řízenou klimatizací. Ostražitost v této oblasti může novému majiteli ojetého vozu ušetřit tisíce korun. Nejproblematičtější jsou vozy pět a více let staré, jejichž klimatizace trpí netěsností. "Přetěsnění celého systému stojí i pět tisíc korun," upozorňuje Kiss z autobazaru Auto Esa. Pokud se však na klimatizaci objeví závada, která způsobí její úplnou nefunkčnost, oprava může vyjít i na dvacet tisíc. Proto je potřeba klimatizaci vyzkoušet i za jízdy. "Motor nechte minimálně patnáct minut běžet a sledujte pravidelné spínání a celkový chod klimatizace," radí Magdalena Drsová.
Letním hitem jsou i kabriolety. U těch bývá největším místem obtíží střecha. Rozhodně by neměla být poškozená, protože její oprava je velmi drahá a případná úplná výměna může být u některých modelů dražší než celé auto. Další závady se objevují na mechanismu jejího stahování. "Pokud jde o ruční ovládání, nemusí být problém takový, protože ohnuté nosiče se dají narovnat. Více vrásek na tváři novému majiteli může způsobit auto s elektricky ovládanou střechou, u kterého se občas objeví závady na servomotoru. Případná oprava je dost finančně náročná," varuje Jan Kiss.
Ceny ojetin zůstávají už několik měsíců prakticky na stejné úrovni. Tlak konkurence v hlavním městě nedovoluje výrazné zdražování. Stejným způsobem se projevuje i letní odliv zákazníků v bazarech mimo českou metropoli.

Vyšších cen se s největší pravděpodobností není třeba obávat ani v dalších měsících. "S blížící se zimou budou ceny nejspíš ještě klesat," odhaduje Jan Kiss z autobazaru Auto Esa. Jako nejvýhodnější místo pro nákup ojetého automobilu se ukazuje být Praha.

Podle Jan Štolby, technika z autobazaru při Porsche Auto Praha, jsou ceny ojetin v pražských bazarech oproti jiným částem republiky až o pětinu nižší. "Je to dané především větším počtem zákazníků a velkou konkurencí," vysvětluje Jan Štolba.

Sehnat kvalitní automobil v tradičně nejoblíbenější cenové hladině do dvou set tisíc korun vyžaduje hodně trpělivosti. Nedostatek těchto vozů se vedení sítě autobazarů AAA Auto dokonce rozhodlo řešit dovozem aut z Nizozemska.

"Zájem o auta s klimatizací, nízkým počtem najetých kilometrů, servisní knížkou a s maximálně dvěma předchozími majiteli je v Česku opravdu velký. Dovezená auta se tu prodávají téměř okamžitě," sděluje tisková mluvčí autobazaru AAA Auto Magdalena Drsová.

Kvalitních ojetin není mnoho 
Najít však auto v nejlépe se prodávající kategorii do dvou set tisíc korun, které je v dobrém technickém stavu, není snadné.

Již tradičně dobře se prodávají škodovky, Opel Corsa nebo Renault Mégane. Škoda Felicia, Favorit a Octavia stojí na pomyslném stupni vítězů prodaných vozů v autobazaru Auto Esa. Do první dvacítky se s osmnáctým místem vešla už i Škoda Fabia.

20 nejprodávanejších ojetin

1. Škoda Felicia

2. Škoda Favorit

3. Škoda Octavia

Ceny starších šly dolů, dobrou lze mít už za 80 000 Kč

Kupovat má smysl jen hodně zachovalý do 50 000 Kč

Verze s dieslovými motory lze sehnat už pod 300 000 Kč

 

 

 

4. Ford Escort

5. Škoda Forman

6. Opel Vectra

Nejlepší léta už má za sebou, důležitý je stav podvozku

Ceny dnes už jsou jen o 5 až 8 tisíc vyšší proti favoritu

Nejmladší generace už začíná střídat předchozí, ale je drahá

 

 

 

7. Opel Astra

8. Ford Mondeo

9. VW Golf

Cenově klesla, dá se sehnat již kolem 120 000 Kč

Zajímavé jsou už i ve věku 3 až 4 roky s dieselmotorem

Ceny se drží vysoko; s hodně kilometry bude za 200 000 Kč

 

 

 

10. Ford Fiesta

11. Fiat Punto

12. Renault 19

Vyplatí se i za vyšší cenu díky nižším provozním nákladům

Bývá k mání za nízkou cenu i ve velmi slušném stavu

Po mnoha letech na trhu už mívá hodně kilometrů

 

 

 

13. Renault Mégane

14. Opel Corsa

15. Opel Omega

Starší ročníky měly své mouchy, nové jsou lepší

Typická jistota mezi ojetinami ve všech generacích

Auto s příznivou cenou a slušnými provozními náklady

 

 

 

16. VW Passat

17. Ford Sierra

18. Škoda Fabia

Pozor na kilometry! Většina vozů jezdila ve firmách

Pečlivě vybírat! Také tady už bývá najeto mnoho kilometrů

Jsou mladé, kolem 140 000 Kč budou mít už více najeto

19. Peugeot 406

20. BMW 3

Vůz, který i jako ojetý má stále dost vysokou hodnotu

Za rozumnou cenu, bude mít najeto hodně kilometrů

Praha je levnější
Při koupi ojetého auta se může vyplatit i cesta do Prahy. Konkurence a vysoký obrat největších českých autobazarů tlačí ceny vozů v české metropoli směrem dolů. "Na nižší ceny lze narazit také v příhraničních oblastech s Německem a Rakouskem, ale ani tam už není nabídka výhodné koupě tak velká.

Odhaduji, že ve srovnání se zbytkem naší republiky jsou ceny v Praze až o dvacet procent nižší. Výjimkou nejsou ani případy, kdy majitel bazaru koupí vůz v Praze a s patřičnou přirážkou ho prodá ve své provozovně, která je třeba na Moravě," říká Jan Štolba z autobazaru při Porsche Inter Auto. Na cenách ojetých vozů se výrazně neprojevil ani květnový vstup České republiky do Evropské unie.

"Ceny zůstaly prakticky na stejné úrovni. Velké bazary tlačí konkurence a ty menší se potýkají s letním odlivem zákazníků, kteří se vrátí znovu až s koncem dovolených a příchodem podzimu," komentuje současnou situaci na trhu Jan Štolba.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.