Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

200 korun za litr benzinu pro 1011 koní Ultimy GTR

aktualizováno 
Bugatti Veyron už má na českých silnicích konkurenci. Kanárkově žlutá Ultima GTR ma 1011 koní a pojede až 380km/h. Majitel říká, že zatím ultimu jen zajíždí a manželce ji nepůjčí.

Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Tak jsme se holt byli jen provětrat. Jet se v tom nedá. Mám obuté sportovní gumy bez vzorku. To bych skončil v první zatáčce,“ říkal podnikatel, který si nepřál uvést jméno, při pohledu na průtrž mračen nad mosteckým okruhem, kam se sjely ty NEJ auta v Česku. VÍCE ZDE...

Jeho Ultima GTR je jediná na světě. Zatímco ostatní vozy tohoto typu mají 650 koní, tu jeho předělala specializovaná firma v USA a nyní se jí pod kapotou ukrývá 1011 koní.

"Já už měl ultimu dlouho. Ale byl to takový mastodont. K tomu autu byl ten starý motor příliš těžký, měl starý karburátorový systém a pořád měl nějaké poruchy, což mi vadilo. Tak jsem přemýšlel, co zlepšit. A je to také otázka zvyku.

Když si zvyknete na vůz s 200 koňmi, tak toužíte po silnějším. Když zkrotíte třistakoňový, tak už zase chcete silnější. A když se nabízelo, že by se dal udělat lepší a silnější motor, tak jsem si těch magických tisíc koní chtěl splnit. Ale ne za třicet milionů, jako například Veyron,“ říká.

Manželce auto nepůjčuje
Z původní ultimy tak vlastně nezůstalo mnoho. "Ta úprava stála kolem šesti milionů korun a samotný vůz kolem pěti. Kdybych to věděl už tenkrát, tak jsem si koupil jen rám.

My jsme třeba úplně vyhodili celý motor a spoustu dalších věcí. Nyní jí chci dotáhnout k dokonalosti, přestavit podvozek, zlepšit jízdní vlastnosti. Ale to už je takové hraní na delší dobu,“ líčí.

Manželce prý svého žlutého krasavce nepůjčuje. "Sice má homologaci na silnici, ale já na ty české jezdím málo, jen kvůli zajíždění. Tohle auto na silnici vůbec nepatří, není v něm ani takový komfort, jako v jiných sportovních autech.

Teď ho zajíždím, abych najel 2 500 kilometrů. Může jet rychlostí až 380 kilometrů v hodině, ale já jsem to ještě ani nezkoušel. Do zajetí mi chybí ještě 900 kilometrů, takže jezdím na první výkonnostní stupeň, což je něco pod 800 koní,“ popisuje.

400km/h: to je strašlivé
Na lámání rychlostních rekordů je ještě brzy. "Než by se na něj vydal, tak to auto nejdřív vezmu do aerodynamického tunelu, abych si vyzkoušel, jestli se mi třeba v 380 kilometrech nezvedne.

Řídit auto do nějakých 320 nebo 330 kilometrů to není až takové drama, ale pak už je to věda. Ten, kdo jezdí přes čtyři sta, a ten kdo autům rozumí, ví, že už je to strašlivá rychlost.

To, co je mezi 200 a 300, to není takový rozdíl, ale mezi 300 a 400 je to strašné. Stačí, aby někde na horizontu "podfouklo“, a to auto se normálně ve větru vznese a je konec,“ líčí.

Zatím nejrychleji jel 340 kilometrů."Ale to bylo na dálnici v Německu, tam se dá jezdit. Tady si nepotřebuji nic dokazovat. A když mne zastaví policisté, tak spíš jen ze zvědavosti,“ říká.

Litr benzínu stojí 200 korun
Živit ultimu není žádná legrace. "Vezme si 100 litrů na sto kilometrů. Tankuje se tam stošestnáctioktanový benzin. Teď zatím ještě jezdím na stooktanový, což na první dva výkonnostní stupně můžu.

Když ale budu chtít jezdit na těch 1011 koní, tak budu muset dávat lepší a litr pak vyjde na 200 Kč,“ popsal podnikatel z Prahy.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.