Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

407 ingrediencí elixíru krásy

  11:07aktualizováno  11:07
Francouzské automobilky momentálně patří k designérské špičce. O své postavení nechtějí přijít ani na nadcházejícím frankfurtském autosalonu. S potenciálním nástupcem Peugeotu 406 coupé pojmenovaném 407 Elixír chce automobilka se lvem ve znaku navnadit nedočkavé publikum.

Vyznavače avantgardních, avšak uhlazených tvarů chytne za srdce. Překvapením je diesel pod kapotou.

Překvapivé, avšak elegantní proporce dávají konceptu (doufejme pouze prozatím) pořádnou dávku osobitosti a šarmu. Mohutná, protáhlá příď s dominantními světlomety a pod nimi zajímavě řešený spojler předního nárazníku, s rozměrnou mřížkou chladiče, rozvíjejí designérský směr Peugeotu vlastní.

U moderního peugeotu nesmí chybět ani výrazně zkosené čelní sklo, na které plynule navazuje prosklená střecha.

Naopak "nepeugeotovsky" (snad mimo diodových koncových světel á la Peugeot 307) působí oblá záď. Především řešení prosklení pátých dvěří, s bezmála vertikálně uloženým rámem, jakoby se inspirovalo u posledních Renaultů.

Na boku vozu nechybí "radikální" linie, dodávající automobilu potřebnou dravost. Výrazný boční prolis si "rozumí" s bočním prahem a lemy blatníků. Na čistě sportovní notu hraje tvar úzkého bočního okna.

Nečekané detaily v podobě malého trojúhelníkového okénka ve skle předních dveří, odlehčený tvar zpětných zrcátek a chybějící kliky dveří pak dodávají potřebnou dávku elegance a luxusu.

Sportovního ducha podtrhují mimo jiné dvojitá koncovka výfuku a rozměrné pětipaprskové disky s lehce negativním odklonem kol a pneumatikami o rozměru 21 palců.

Model 407 Elixir byl koncipován pro poskytnutí maximálního možného komfortu čtyřem cestujícím. Polohovatelná sedadla jsou oddělená a bez společné zadní středové opěry. Vůz pečuje o pohodu pasažérů dvouzónovou automaticky řízenou klimatizací nebo palubním navigačním systémem s barevnou 7 palcovou obrazovkou formátu 16/9.

Na provedení interiéru vozu bylo použito řady ušlechtilých materiálů jako například světlé kůže. Od zakončení palubní desky probíhá na obou stranách po obvodu kabiny metalický dekor. Z pohledu pasivní bezpečnosti je elixir vybaven pyrotechnickými bezpečnostními pásy s kontrolkou zapnutého pásu pro všechna čtyři místa. Pasažéři jsou chráněni devíti airbagy, mimo jiné i airbagem zabudovaným ve sloupku volantu, který chrání v případě čelního nárazu především kolena řidiče.

Další dieselový sporťák na obzoru?
Automobil je poháněn zcela novým vznětovým šestiválcem HDI o zdvihovém objemu 2700 cm3. Motor je vybaven filtrem pevných částic nejnovější generace, který se vyznačuje schopností automatické regenerace bez ohledu na počet ujetých kilometrů.

Maximální výkon, který motor nabízí je 148 kW, hodnota největšího točivého momentu je 440 Nm. Koncept je vybaven sekvenčním převodovým ústrojím typu Tiptronic System Porsche, které umožňuje zvolit stoprocentně automatický režim nebo sekvenční s manuální volbou rychlostních stupňů.

Přední náprava je čtyřprvková typu McPherson, zadní náprava je nové generace s vlečenými rameny spojenými zkrutnou tyčí. O bezpečí posádky se při malých řidičských prohřešcích postará inovovaný stabilizační systém ESP.

Základní rozměry konceptu Peugeot 407 Elixir:

Délka (mm) 4734
Šířka (mm) 1920
Výška (mm) 1400
Rozvor (mm) 2725
Rozchod přední/zadní (mm) 1646/1684
Převis přední/zadní (mm) 1061/948

 

Francouzské automobilky momentálně patří k designérské špičce. O své postavení nechtějí přijít ani na nadcházejícím frankfurtském autosalonu.

Překvapením je diesel pod kapotou.

Překvapivé, avšak elegantní proporce dávají konceptu pořádnou dávku osobitosti a šarmu.

U moderního peugeotu nesmí chybět ani výrazně zkosené čelní sklo.

Naopak "nepeugeotovsky" (snad mimo diodových koncových světel á la Peugeot 307) působí oblá záď.

V interiéru vozu bylo použito řady ušlechtilých materiálů jako například světlé kůže.

Prosklená střecha připomíná Peugeot 307 SW.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Renault Mégane 1.6 16V, Serv.kniha, ČR
Renault Mégane 1.6 16V, Serv.kniha, ČR

r.v. 2012, naj. 137 156 km, LPG + benzín
165 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.