Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

510 koní pro Ferrari 430: prostě dobrá stáj...

aktualizováno 
Jeho kmotrem je Michael Schumacher, pradědečkem bájný commendatore, obléká rudou a každá dvě a půl kila jeho váhy táhne jeden kůň. Říkají mu Ferrari 430 Scuderia.

Ferrari 430 Scuderia | foto: Ferrari

V plné kráse se ukáže na autosalonu ve Frankfurtu v polovině září. Plachtu, která ho bude krýt před zvědavýma očima a objektivy fotoaparátů, z něj strhne sám velký Michael Schumacher.

Speciál z maranellských stájí dostal jméno scuderia (italsky "stáj") a doplní obyčejnou verzi F430 a otevřený Spider. Scuderia navazuje na předchůdce odvozeného z modelu 360 Modena, který se jmenoval Ferrari Challenge Stradale.

Na silnici tak vyrazí speciál, který se blíží puristickým závodním strojům, nečekejte uvnitř nějaké pohodlí. Vše je podřízeno úspoře hmotnosti. Sedačky jsou odlehčené, skla nahradil polykarbonát, zmizely koberečky, stereo a další hlouposti.

Nejlépe se scuderia bude cítit samozřejmě na okruhu. Čtyřistatřicítka shodila metrák na váze, každé 2,45 kila hmotnosti - celkem jich má 1250 - táhne jeden kůň výkonu. Osmiválec s objemem 4308 ccm dává při osmi a půl tisících otáčkách 510 koní (375 kW), tedy o dvacet víc než obyčejná verze.

Ferrari si zakládá na tom, že zkušenosti z Formule jedna přenáší do svých "obyčejných" modelů. Příkladem je převodovka pojmenovaná F1 Superfast, která změní převodový stupeň za 60 milisekund.

Unikátní je také kombinace elektronického diferenciálu E-Diff se stabilizačním systémem F1-Trac.

Zvenčí poznáte ozdobu italské stáje podle dvou šedých pruhů táhnoucích se středem auta. Speciálně pro scuderii vytvořili designéři také nová zlatá kola. Zvětšily se výřezy pro přívod vzduchu na přídi, zpětná zrcátka dostala černou barvu a jsou z karbonu. Více se toho událo na zádi. Obyčejné F430 má čtyři koncovky výfuku, u scuderie jsou jen dvě ale o to větší, kompletně přepracovaný je i zadní nárazník s difuzorem.

Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia



Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia



Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia


Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.