Martin Pajer doplnil, že zmíněné systémy zaznamenávají boom, který je dám rozmachem sítí mobilních telefonů a miniaturizací příslušných elektronických zařízení. K hlavním představitelům uvedené techniky v tuzemsku patří radiové vyhledávání vozidel - systém Sherlog (původně Lo-Jack). »V autě je miniaturní vysílač,který v případě krádeže dává radiový signál. Ten zachytí a zpracují přijímače, jimiž je pokryto území Česka i Slovenska,« vysvětluje princip systém u Martin Pajer. Za jeho nevýhodu považuje fakt, že poskytne jen přibližnou polohu ukradeného vozu, který musí policisté za pomoci svých týmů a někdy i techniky dál hledat. »Výhodou je až šestadevadesátiprocentní úspěšnost,« říká Martin Pajer. Michal Roček, který se v Praze zabývá bezpečnostní identifikací motorových vozidel, upřesnil, že uvedené zabezpečení vůz nechrání před odcizením, jen přispívá k jeho hledání po krádeži. »Záporem je, že signál není kromě Slovenska v sousedních zemích. Při ceně kolem třiatřiceti tisíc korun je zařízení vhodné hlavně pro dražší auta,« tvrdí Michal Roček. Dokonalejší je vyhledávací systém GPS (satelitní Global Postition System, původně určený pro NA T O a pokrývající prakticky celý svět) spolu s GSM (Gobal System for Mobile communication, tedy sítí mobilních telefonů, v Česku EuroTelem a Paegasem). Přitom GPS za pomoci satelitní navigace určí polohu ukradeného auta a GSM pak s vozidlem kom unikuje a údaje přenáší do dispečinku. »Najít takové auto lze všude, kde je signál mobilních telefonů, a to i v zahraničí. Navíc zařízení dokáže nejenom vůz zaměřit s přesností až na deset metrů, ale také zastavit jeho jízdu v okamžiku, kdy alespoň na tři vteřiny stojí na místě,« konstatuje Michal Roček. »Operátor systému spolupracuje s komerční bezpečnostní službou i s policií, která v případě potřeby zakročí.« Technika umí zpětně vytisknout kompletní trasu ukradeného vozidla. Ústředně také dává signál hned v okamžiku neoprávněného startu vozidla a další důležité informace. V ětšímu rozšíření brání vyšší cena, která systém GPS-GSM opodstatňuje k využití prakticky jen v drahých autech. »Kompletní cena včetně poplatků za první rok se pohybuje mezi padesáti a šedesáti tisíci korun, za každý další rok se platí kolem sedmi tisíc korun,« dodal Michal Roček. Martin Pajer ovšem upozornil, že při všech výhodách a možnostech se systém pro skutečně rychlý zákrok uplatní hlavně v tuzemsku. Při zjištění ukradeného auta v cizině je totiž nutné oficiální cestou požádat o spolupráci tamní policii, což zákrok komplikuje a zdržuje. »Žádná privátní firma legálně nemůže zastavit vozidlo ani v případě krádeže, smí to udělat jen policie,« uvádí Martin Pajer. Existují i dokonalejší a samozřejmě dražší zařízení. »Do vozidla vybaveného systémem GPS-GSM lze například umístit i reproduktor s kamerou. V takovém případě není problém při krádeži monitorovat vnitřní prostor vozidla, sledovat řidiče a hovořit s ním. Kromě toho, že je možné automobil na dálku zastavit, dokáže operátor ovládat i jeho další funkce - světlomety, blikače a podobně,« říká Martin Pajer.
6. Důkladné zabezpečení auta přináší slevy na pojistném
Martin Pajer doplnil, že zmíněné systémy zaznamenávají boom, který je dám rozmachem sítí mobilních telefonů a miniaturizací příslušných elektronických zařízení. K hlavním představitelům uvedené techniky v tuzemsku patří radiové vyhledávání vozidel - systém Sherlog (původně Lo-Jack). »V autě je miniaturní vysílač,který v případě krádeže dává radiový signál. Ten zachytí a zpracují přijímače, jimiž je pokryto území Česka i Slovenska,« vysvětluje princip systém u Martin Pajer. Za jeho nevýhodu považuje fakt, že poskytne jen přibližnou polohu ukradeného vozu, který musí policisté za pomoci svých týmů a někdy i techniky dál hledat. »Výhodou je až šestadevadesátiprocentní úspěšnost,« říká Martin Pajer. Michal Roček, který se v Praze zabývá bezpečnostní identifikací motorových vozidel, upřesnil, že uvedené zabezpečení vůz nechrání před odcizením, jen přispívá k jeho hledání po krádeži. »Záporem je, že signál není kromě Slovenska v sousedních zemích. Při ceně kolem třiatřiceti tisíc korun je zařízení vhodné hlavně pro dražší auta,« tvrdí Michal Roček. Dokonalejší je vyhledávací systém GPS (satelitní Global Postition System, původně určený pro NA T O a pokrývající prakticky celý svět) spolu s GSM (Gobal System for Mobile communication, tedy sítí mobilních telefonů, v Česku EuroTelem a Paegasem). Přitom GPS za pomoci satelitní navigace určí polohu ukradeného auta a GSM pak s vozidlem kom unikuje a údaje přenáší do dispečinku. »Najít takové auto lze všude, kde je signál mobilních telefonů, a to i v zahraničí. Navíc zařízení dokáže nejenom vůz zaměřit s přesností až na deset metrů, ale také zastavit jeho jízdu v okamžiku, kdy alespoň na tři vteřiny stojí na místě,« konstatuje Michal Roček. »Operátor systému spolupracuje s komerční bezpečnostní službou i s policií, která v případě potřeby zakročí.« Technika umí zpětně vytisknout kompletní trasu ukradeného vozidla. Ústředně také dává signál hned v okamžiku neoprávněného startu vozidla a další důležité informace. V ětšímu rozšíření brání vyšší cena, která systém GPS-GSM opodstatňuje k využití prakticky jen v drahých autech. »Kompletní cena včetně poplatků za první rok se pohybuje mezi padesáti a šedesáti tisíci korun, za každý další rok se platí kolem sedmi tisíc korun,« dodal Michal Roček. Martin Pajer ovšem upozornil, že při všech výhodách a možnostech se systém pro skutečně rychlý zákrok uplatní hlavně v tuzemsku. Při zjištění ukradeného auta v cizině je totiž nutné oficiální cestou požádat o spolupráci tamní policii, což zákrok komplikuje a zdržuje. »Žádná privátní firma legálně nemůže zastavit vozidlo ani v případě krádeže, smí to udělat jen policie,« uvádí Martin Pajer. Existují i dokonalejší a samozřejmě dražší zařízení. »Do vozidla vybaveného systémem GPS-GSM lze například umístit i reproduktor s kamerou. V takovém případě není problém při krádeži monitorovat vnitřní prostor vozidla, sledovat řidiče a hovořit s ním. Kromě toho, že je možné automobil na dálku zastavit, dokáže operátor ovládat i jeho další funkce - světlomety, blikače a podobně,« říká Martin Pajer.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!