Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

644 elektrických koní do terénu: ZAP X od Lotusu

aktualizováno 
V sedmi dvěstěpadesátkou do terénu vyráží moderními technologiemi přetékající ZAP X. Na deset minut ho připojíte do zásuvky a pak více než 500 kilometrů pojedete. Podle prohlášení výrobce, má tohle auto dorazit velmi rychle do sériové produkce.

ZAP-X Crossover Electric Car | foto: ZAP

Před rokem se britský legendární výrobce sportovních aut Lotus pochlubil se studií crossoveru (auta křížícího kvality více kategorií) APX, mířícího s SUVčky do terénu. Auto představilo nově vyvinutou modulární architekturu VVA. Rok se s rokem sešel a hliníkový lotus se představil pod značkou ZAP.

ElektroSUVčko má elektromotory namontované přímo u všech čtyř kol. Z nuly na stovku vystartuje za necelých pět sekund (4,8). Ručička rychloměru se podívá až k číslu 250 na kilometroměru.

Nejzajímavější jsou schopnosti elektropohonu. Nová generace lithiových baterií zajišťuje dojezd až 560 kilometrů, dobití pak trvá pouhých 10 minut, jejich životnost by měla být 9000 nabití.

ElektroSUVčko snad vezmou na milost i jejich nejzarytější odpůrci. Při výletech mimo asfaltový koberec nebude hlukem rušit šustění trávy a ťukání datla, a hlavně, nebude zatěžovat vzduch škodlivými emisemi.

Auto s celým jménem ZAP-X Crossover Electric Car je 4,7 metru dlouhé a 1,85 m široké, nápravy jsou vzdáleny 2700 milimetrů. Původní koncept od Lotusu vážil 1570 kilogramů, elektroauto bude díky bateriím pravděpodobně těžší.

Dovnitř se vejde sedm lidí, multimediální rozhraní pro obveselení posádky pracuje na platformě systému Windows a ovládá se přes dotykovou obrazovku Okna se dají zatmavovat, na střeše se usadily solární panely, nechybí Wi-Fi síť a možnosti připojení dalších udělátek přes USB, Bluetooth apod.

Auto nastartuje jen za předpokladu, že svého řidiče rozpozná podle specifických biometrických údajů.

ZAP-X Crossover Electric CarZAP-X Crossover Electric CarZAP-X Crossover Electric Car




Autor:


Témata: Hluk, Lotus, USB, Windows


Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.