Nejprve nečekaně vyhrál kvalifikaci a zajistil si svoje první pole position, které druhý den hned v prvním závodě přeměnil ve vítězství. Bylo to premiérové s cestovními vozy a jeho majitel se jmenuje Félix Porteiro a je ze Španělska.
"První závod byl poměrně jednoduchý. Hnal jsem se dopředu a věděl jsem, že když neudělám chybu, můžu vyhrát. Jediný problém jsem měl hned v první zatáčce po startu, kde mě někdo postrčil zezadu, ale ustál jsem to," vysvětloval na tiskové konferenci Porteiro.
Po druhém závodě, do kterého díky obrácenému startovnímu pořadí startoval až z osmé pozice, se pak vydal na stupně vítězů znovu. Tentokrát vystoupal na bronzový stupínek.
"V prvních kolech jsem musel dohonit a předstihnout Thompsona s Larinim. Hlavně Larini byl těžký soupeř. Ale věděl jsem, že jsem rychlejší, a tak jsem ho dostihl a čekal," popisoval Španěl souboj s jezdcem chevroletu vítěz první brněnské jízdy.
Díky výsledkům se mladík stal stálým hostem tiskových konferencí. I zde bylo poznat, že si na roli favorita teprve zvyká. Především na první tiskovce po kvalifikaci byl očividně nesvůj. Že by měl trému? "Trošku....," přiznal se s úsměvem. To ještě netušil, že v neděli ho podobné „trápení“ čeká ještě dvakrát.
Poklony se Porteirovi dostalo i od Zanardiho, který třetím místem v prvním závodě ještě vylepšil týmovou bilanci. "Je to skvělý výsledek pro celý tým, pro Félixe i pro mě. Dnes byl Félixův den, má talent, o tom není sporu," řekl sympatický Ital Zanardi.
Zanardimu se v Brně také daří. Před rokem tady vybojoval druhé místo a letos na stupně vítězů vystoupal znovu, i když to bylo o stupínek níž. A přestože po amputaci dolních končetin závodí se speciálně upraveným vozem na Masarykově okruhu byl hodně rychlý. O tom se ostatně přesvědčili i tratoví komisaři, kteří mu při druhém závodě naměřili rychlost 84 km/h.
K jeho smůle to však bylo v boxové uličce, kde je rychlost omezena pouze na 60 km za hodinu a ještě ke všemu při zastávce, kterou Ital dostal jako penalizaci za předcházející obdobný přestupek. Výsledkem tedy byl další trest a také pokuta v neobvyklé výši 1200 eur – 50 eur za každý kilometr přes povolenou šedesátku.
Po penalizacích Zanardi ztrácel na celé startovní pole asi půl okruhu a naděje na další dobrý výsledek byla fuč. Přesto závod nevzdal a pokračoval až do cíle. "Ani mě to nenapadlo, závodění mě baví a já se nevzdávám," odpověděl na otázku jestli ho nenapadlo za této situace ze závodu odstoupit.
Zarputilost dokazuje už několik let, přesněji od září 2001, kdy doslova o vlásek přežil hrůznou havárii v závodě formule CART na německém okruhu Lausitzring. Jejím důsledkem byla amputace nohou až nad koleny.
Zanardi se nevzdal a za tři roky znovu usedl do závodního vozu. Dnes už má na kontě desítky dalších závodů, ale i několik vítězství. Přestože má jeho vůz speciální úpravu na ruční ovládání, pilot ze své rychlosti nic neztratil.
Španělský jezdec Félix Porteiro se raduje z prvního vítězství v okruhovém MS cestovních vozů. Dosáhl ho v Brně na voze BMW. |