Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Exkluzivně: První kilometry v novém Subaru Impreza

Rozpaky. Jinak nejde pocit z nového Subaru Impreza vyjádřit. Rozčarování přišlo, když se objevily první fotografie téměř už legendárního vozu. "Ten konfekční design, že má být nová impreza?" ozývali nejen skalní příznivci japonské značky. Jaká je nová generace kultovního vozu ve skutečnosti?
Subaru Impreza

Subaru Impreza | foto: Subaru

Impreza v Česku nikdy nepatřila mezi auta, kterých by se prodaly tisíce. Přesto se našlo dost těch, kteří tvary sedanu oceňovali pro jejich klasičnost. Když k tomu navíc přidáte jistotu v podobě výborného systému pohonu všech čtyř kol, máte něco, co ostatní ne.

A i o to tu šlo. Nyní je vše jinak. Z té téměř legendární imprezy se stal tuctový pětidvéřový hatchback, za nímž se otočíte snad jen tehdy, když na vás jeho řidič začne troubit.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Subaru můžete koupit na www.automodul.cz

Za výraznou změnou vzhledu zřejmě stojí snaha přiblížit auto co nejširšímu počtu potencionálních zájemců. Čeští novináři, kteří byli přítomní na mezinárodním představení pořádaném v Praze, se však většinou shodli, že alespoň v Česku to impreze uškodí.

Relativně obyčejné auto, i když s pohonem všech čtyř kol, za víc než půl milionu korun? No nechme se překvapit. Naději do žil vlily ještě fotografie Imprezy ve verzi sedan. Jenže podle Zdeňka Zikmunda z českého zastoupení automobilky se v verzí sedan pro Evropu nepočítá.
 
Jak se vám líbí?
Přání, že v reálu bude Subaru Impreza vypadat lépe, než na fotografiích, vzalo za své. Dlouhá kapota, navíc s ještě hodně vystupujícím nárazníkem, jednoduché boční linie a nijak výjimečné páté dveře, které se nápadně podobají SUV Subaru B9 Tribeca.

Zadní světla z čirým sklem pak vylepšují LED diody a chromová úprava. Co není zvenku vidět, je dobře vyřešená střecha. Ačkoliv není patrné žádné vyboulení, uvnitř sedící pasažéři mají místa nad hlavou nadbytek.

Strádat nebudou ani jejich nohy. V předu i vzadu se tísnit nikdo nemusí. Horší už je to s velikostí zavazadlového prostoru. Jeho objem je 356 litrů, což k dlouhým cestám na dovolenou příliš nesvádí.

Co se týká designu, lépe na tom budou majitelé imprezy, kteří se rozhodnou pro model 2.0R Sport. Ten je totiž vylepšen sportovnějšími nárazníky, spoilerem na prazích a koncovkou výfuku z nerez oceli.

Jak asi bude vypadat vrcholná sériová verze WRX STI půjde lépe odhadnout na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde bude za přítomnosti Petera Solberga, pilota týmu Subaru World Rally Team, představen koncept ostré závodní verze WRC.
 
Uvnitř vás nic nepřekvapí
Po usednutí na řidiče čeká tradičně výborný "subarácký" multifunkční volant a sportovní sedadla, která vás udrží i při hodně ostrém průjezdu zatáčkou. Sympatická je i jednoduchost ovládání rádia a klimatizace.

Žádná záplava tlačítek jako v peugeotech a citroënech, případně složitý počítačový systém jako v BMW. Jasné a velké ovladače klimatizace, která je i v základní verzi standardem, případně stejně jednoduchý dotykový displej na ovládání navigace a autorádia. Ten je ale jen za příplatek.

Uprostřed palubní desky je pak kaplička s displejem palubního počítače. Co už delší dobu patří k subaru, jsou ukazatele rychlosti a otáček, které se po nastartování protočí na své maximum, aby se pak stejně rychle vrátily zpátky.
 
Pozor na spotřebu
Na testovací jízdy jsme si vybrali dvoulitrovou verzi s výkonem 150 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici byl ještě základní motor 1.5R s výkonem 107 koní. Pro obě verze je možné zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Dvoulitr nás nezklamal, ale ani příjemně nepřekvapil. Tady se nejlépe hodí slůvko standard. Když motor pořádně vytáčíte, těch 150 koní už něco zmůže. Pokud volíte jízdu v klidnějším spektru otáček, předjížděcí manévr si připravte s dostatečným rozmyslem.

V obou případech ale počítejte s dost nepříjemnou spotřebou benzinu. Při nijak divoké jízdě vedoucí jak po dálnici, tak i po okreskách si dvoulitrová impreza řekla o dvanáct litrů benzinu na 100 kilometrů. Pohon všech kol a zčásti i syrovost motoru si žádá své.

Uvítali bychom ale tvrdší nastavení podvozku. Stejně tak i lepší zpětnou vazbu kol k volantu. Při svižnější jízdě by měl řidič lepší pocit z toho, že auto opravdu ovládá. Takhle jsme si chvíli připadali jako za volantem malého fiatu určeného do města, kde volant otočíte třeba i malíčkem.
 
Budoucnost ukáže
Nové Subaru Impreza se u nás začne prodávat na přelomu října a listopadu. Cena pro Česko ještě nebyla zveřejněna, ale neměla by se příliš lišit od nejlevnějšího současného modelu, který stojí 528 tisíc korun.

Kromě klimatizace, pohonu všech kol, stabilizačního systému nabídne ještě šestici airbagů. Zda to bude na získání zákazníků stačit, je ještě brzy odhadovat. Podle našich dojmů z testovacích jízd to ale bude mít impreza asi hodně těžké.

Subaru Impreza v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4415 x 1740 x 1475 x 2620
pneumatiky 195/65 R15 - 205/50 R17
MOTOR 1,5R
typ zážehový čtyřválec boxer 16V
objem (ccm) 1498
max. výkon (kW/k) 79/107
max. kroutící moment (Nm) 142
maximální rychlost (km/h) 175
zrychlení 0-100 km/h (s) 14
spotřeba město/mimo město/komb. (l) 9,6/6,4/7,5
MOTOR 2,0R
typ zážehový čtyřválec boxer 16V
objem (ccm) 1994
max. výkon (kW/k) 110/150
max. kroutící moment (Nm) 196
maximální rychlost (km/h) 193
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,6
spotřeba město/mimo město/komb. (l) 11,1/6,9/8,4

Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru ImprezaSubaru ImprezaSubaru Impreza



Subaru Impreza


Autoři:

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...