Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Test dětských autosedaček: připlaťte si za isofix

Dětské sedačky s pevnějším spojením se sedadlem díky systému isofix předčí ostatní, které se připevňují jen běžnými pásy. V crashtestech vyloženě neuspěly takové, které se snaží postarat o dítě po příliš dlouhou dobu během jeho růstu a mají zastoupit dvě sedačky najednou.

Test dětských autosedaček | foto: ADAC

Německá spotřebitelská organizace Stiftung Warentest otestovala 28 sedaček a upozornila na velké rozdíly. Do zkoušek zahrnula výrobky všech velikostí vhodné pro děti od novorozeňat až po školáky.

Test ukázal, že je možné vybrat bezpečnou autosedačku každému. Nejlépe přitom obstály sedačky s připevňovacím systémem isofix. S jeho pomocí se dětský doplněk připevní v autě skoro napevno. Také auto však musí mít ve výbavě k sedadlům upevněná kovová oka jako druhou část isofixu.

Sedačky, které se připevňují běžnými bezpečnostními pásy, jsou na druhou stranu často levnější, univerzálnější a lze je použít ve všech typech aut. Jejich připevnění navíc představuje snadnější úkon.

Na testu se podílel německý autoklub ADAC. Varuje před koupí čtyř sedaček, které v testu odhalily své slabiny. Tři z nich propadly při boční nárazové zkoušce a dítě neochránily, jak by měly. Jedná se o výrobky Eitel Plastic Luftikid, Kids im Sitz Ferrari Teko a IWH Trade Max Vario Max.

Při čelním crashtestu neuspěl Michelin Cockpit. Francouzská společnost ihned na výsledky testu reagovala a svůj produkt slíbila pár dnů po uveřejnění výsledků testu stáhnout z trhu.

Test dětských autosedaček

Naopak nejlépe v testu autosedaček pro nejmenší děti, které se používají od narození dítěte až do doby, kdy jeho hmotnost dosáhne 13 kilogramů, obstál Römer Baby-Safe Isofix plus. Na jedničku prošel nárazovými testy a také v jednoduchosti obsluhy byl bezchybný. Za bezpečnost dostala výbornou také sedačka Jané Strata.

Mezi výrobky určenými pro větší děti od 9 do 18 kilogramů v testu nejlépe dopadl Römer Safefix plus. Je určen jen do aut vybavených systémem isofix.

Zkoušky multifunkčních sedaček, jež slibují ochranu dětem od 9 do 25 nebo dokonce do 36 kilogramů, dopadly špatně pro čtveřici propadlíků v testu. Potvrdilo se tak, že výrobky zastupující více kategorií bývají často méně kvalitní. Výjimkou byl ve zkouškách bezpečný Kiddy Comfort Pro.

Obvykle třetí sedačkou ve vývoji dítěte bývá taková, která je určena pro váhy od 15 do 36 kilogramů. Mezi nimi se v dobrém světle představilo kvarteto Bébé Confort Moby, Cybex Solution X, Casualplay Protector a Kiddy Discovery Pro.

Test hodnotil nejen bezpečí jednotlivých výrobků, ale také pohodlí, které skýtají malým pasažérům. Do hodnocení se promítla i jednoduchost při manipulaci a snadná údržba.

Model/hmotnostní kategorie bezpečnost obsluha komfort údržba hodnocení ADAC
do 13 kilogramů (0+), do 1,5 roku
Römer Baby-Safe Isofix plus ++ ++ + o ++
Graco Logico S HP se základnou + + + o +
Jané Strata ++ + + + +
Chicco Autofix plus se základnou + + + o +
Safety 1st mimas + + + o +
Casualplay baby Zero plus + + + o +
Hauck Zero Plus + + + o +
Römer Baby Safe Plus + + + o +
Peg Perego Primo Viaggio Tri-Fix se základnou + + + o +
Peg Perego Primo Viaggio Tri-Fix o + + o o
do 18 kilogramů (0/I), do asi 4 let
Graco Duologic II + o + o o
9-18 kg (I), 1-4 roky věku
Römer Safefix plus + + + + +
Bébé Confort Axiss o + + + o
9-25 kg (I/II), 1-7 let věku
Michelin Cockpit - + + o -
Eitel Plastic Luftikid - & o + -
9-36 kg (I/II/III), 1-12 let věku
Kiddy Comfort Pro + + + + +
Nania Newline o o o + o
Kids im Sitz Ferrari Teko - o + + -
IWH Trade Max Vario Max - o + + -
15-36 kg (II/III), 4-12 let věku
Bébé Confort Moby + ++ + + +
Cybex Solution X + ++ + + +
Casualplay Protector + + + o +
Kiddy Discovery Pro + + + + +
Jané Indy Plus Team o + + + o
Nania Dreamfix SP o + + + o
Recaro Monza o ++ + + o
HTS Izi UP o + + + o
Storchenmühle Ipai o ++ + + o
hodnocení
++ výborný
+ dobrý
o uspokojivý
& dostatečný
- nedostatečný


Autoři:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...