Může se hoditNové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz |
"Chceme vybrat 400 milionů eur, ale k tomu potřebujeme účast všech evropských kolegů," řekl novinářům po dealerském setkání v Darmstadtu Thomas Bieling, mluvčí německé dealerské organizace VDOH.
"Němečtí dealeři opelů vidí pro značku budoucnost," dodal.
Potvrzuje to také nedávná studie uskutečněná mezi dealery různých značek, která se v Německu pravidelně koná. Podle ní patří zástupci Opelu k nejspokojenějším.
Čeští dealeři jsou většinou pro
Výhrady k modelové politice nemají ani tuzemští prodejci. Potvrzuje to Lenka Kortusová, jednatelka pražského společnosti Auto-Staiger, která patří k největším dealerům Opelu v Česku: "Nepamatuji, že bychom měli v minulosti tak dobrá auta jako nyní. Technicky vyspělá, spolehlivá a s tak atraktivním designem. Radost máme z corsy, samozřejmě z insignie a brzy se přidá také velmi zajímavá nová astra."
Lenka Kortusová zastupuje tuzemské dealery Opelu v evropské organizaci Euroda a myslí si, že čeští dealeři jsou plánům svých německých kolegů nakloněni. "Od ostatních dealerů z Česka slyším pozitivní názory, někteří jsou zatím zdrženlivější," míní.
Sídlo nově vzniklé společnosti zastupující zájmy dealerů by mělo vzniknout v Rüsselsheimu, kde se nachází ředitelství Opelu. Jejím reprezentantem by měla být osoba s pracovním titulem Mister Opel.
I Saab chtějí zachránit nadšenci
Vozy Opel prodává v Evropě na 4 000 dealerství, která zaměstnávají kolem 125 tisíc lidí. V Česku prodává opely 37 showroomů, loni našly pro osobní a lehké užitkové vozy 5403 zákazníků. Kdyby za každé auto odvedly do fondu 150 eur, znamenalo by to částku převyšující 810 tisíc eur.
Opel není ojedinělým případem, kdy se na záchraně tonoucí značky chtějí podílet dealeři aut. Také příznivci Saabu vymýšlejí způsob, jak "své" automobilce pomoc z krize. Na internetu organizují nadšenci sdružení na záchranu švédské značky a z vybraných příspěvků chtějí nakupovat akcie a podporovat nového majitele.