Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ve frontě na Opel je první Fiat, hned za ním Číňani

  17:35
Fiat má zájem o převzetí Opelu, tvrdí spekulace, ale italská automobilka to neúnavně popírá. Naposledy o zájmu Italů o tradiční německou značku, která patří pod americký koncern GM už od roku 1929, informoval dnes server Spiegel Online.

Opel a Fiat spolupracují už dlouho. Malá corsa (na obrázku) používá stejnou techniku jako Fiat Grande Punto. | foto: Opel

Tradiční evropská značka Opel nabízí atraktivní auta, přesto se v souvislosti s ní mluví o nejisté budoucnosti. Její mateřský koncern General Motors čelí velké krizi. V posledních dnech se mezi zájemci o odkoupení Opelu objevil italský Fiat. Ale mluví se také o kupcích z Číny.

Opel přiznal šest zájemců

Informaci o možné alianci Opelu s Fiatem přinesl před nedávnem magazín Automotive News. Pro své partnerství by si italská značka ráda kromě evropského Opelu vybrala také aktivity General Motors v Latinské Americe. Zástupci zainteresovaných firem však spolupráci popřeli.

Opel alespoň připustil, že se o něj zajímá půltucet firem. Část z nich pochází z finančního sektoru, v ostatních případech jde o automobilky. Mezi zájemci je údajně také rakouská společnost Magna-Steyr, která vyrábí auta například pro Mercedes, BMW, Chrysler, Jeep, Aston Martin nebo Saab.

Přežijí jen velcí

Fiat v současné době dolaďuje spolupráci s Chryslerem. Na konci loňského roku šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovoru pro časopis Automotive News Europe prohlásil, že se výrobci budou v blízké době spojovat do nových aliancí. Šanci na přežití finanční krize má mít podle jeho tehdejších slov jen šest největších výrobců. "Přežijí jen automobilky, které budou vyrábět alespoň šest milionů vozů ročně," uvedl v rozhovoru Marchionne.

Spojení Fiatu s Chryslerem, Opelem a latinskoamerickou částí GM by znamenalo vytvoření druhé největší skupiny světa s produkcí přes 7 milionů aut ročně. Uskupení kolem Fiatu by v boji o největší producenty konkurovalo koncernům Volkswagen a Toyota.

Zájem mají čínští obři

Automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer se však podle serveru Automobilwoche klaní k jinému kupci pro Opel. Podle něj je pravděpodobnější, že německá značka skončí v rukou čínského investora. Největší šance dává konglomerátům Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) a First Automotive Works (FAW). Pro oba by šlo o výbornou příležitost, jak se prosadit na evropský trh. "Hodila by se jim technika Opelu i odbytové příležitosti," řekl Ferdinand Dudenhöffer.

Úplně mrtvá není ani možnost, že se automobilku Opel pokusí vykoupit z amerických rukou skupina evropských dealerů stejné značky. Ti už si vybrali možného šéfa pro nově vzniklou společnost. Měl by jím být bývalý šéf BMW a Volkswagenu Bernd Pischetsrieder.

Další možností je převzetí Opelu německou vládou. Podle Ferdinanda Dudenhöffera by šlo o spolehlivější a dlouhodobější řešení než v případě investorů, kteří by mohli zkasírovat rychlý zisk vzniklý s pomocí státních dotací nebo záruk a poté by se automobilky chtěli zbavit.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Plzeňská univerzita bude vychovávat inženýry elektromobility, je o ně zájem

2. května 2024

Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni (FEL) rozšiřuje studijní programy, aby lépe...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...