Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Audi A5 Cabriolet: léčba klidem skryté síly

Až mi bude pětašedesát, chci být lázeňský švihák s hůlkou a v klobouku, okouzlující dámy na poděbradské promenádě. A Audi A5 Cabrio bude přesně pro mě. Zástavu srdce nepřivodí - a kdyby náhodou, v Poděbradech se léčí srdeční choroby, respekt si ale zjedná svou nenucenou elegancí.
Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet | foto: Audi

Závodit, nebo jen překračovat předepsané rychlosti se vám ve střechyprosté "á-pětce" vůbec nechce, byť se jí pod kapotou převaluje silný šestiválec.

Audi A5 Cabriolet

Bezestupňová převodovka multitronic navíc jakékoliv další závodivé sklony utlumí dokonale. Ale na druhou stranu, plazit se po lázeňské kolonádě umí otevřená A5 s neopakovatelnou elegancí.

Stará škola

Tvary vám může A5 Cabrio přijít nudné. Ti, kteří mají čtyři propletená kolečka znaku Audi vypálená do šedé kůry mozkové, ale budou vrnět blahem. Ladné křivky mající smysl, dobře rozložené proporce a majestátní vzhled - tak vypadá kabriolet podle klasických pouček. Mimochodem, na Audi A5 je šéfdesignér koncernu VW Walter de Silva hodně pyšný, je to jeho nejmilejší dítě.

Může se hodit

Velký výběr kvalitní značky
        Audi Cabriolet 
Vůz pro opravdové znalce.

Vychází z kupé A5, a kabriolet je vlastně úplně stejný, jen máte nad hlavou místo plechu modré nebe, anebo několik vrstev plátna, když leje.

Kabria s klasickou plátěnou střechou začínají být ohroženým druhem, konstruktérům se totiž zalíbil nakrájený plech. Audi A5 je tak sympatickou výjimkou. Elegancí srší, ať má střechu nahoře, nebo dole. Potěší možnost sundavat a natahovat ji až do padesátikilometrové rychlosti.

Aby se dandyové na promenádě nemuseli obtěžovat řazením, budou pravděpodobně velmi často volit automatickou převodovku (motor 3,2 FSI bez ní do kabria ani nepořídíte) a užívat si hromady elektrických udělátek. Třeba speciálního podavače bezpečnostního pásu.

Audi A5 Cabriolet

Klasických pouček se otevřené audi drží i vevnitř. Pro dva je v něm místa habaděj, ale i když má na délku 463 centimetrů, místa pro nohy na zadních sedadlech moc nezbývá. V kufru má jako v každém správném kabrioletu místo hlavně střecha, i tak se tam k ní poskládá obstojných 320 litrů (když je střecha natažená, naložíte o šedesát víc).

Opěradla zadních sedadel lze sklopit pomocí čudlíku v kufru a zvětšit tak ložnou plochu. Co se bude v otevřené A5 stěhovat tak dlouhého, si umí představit ale asi jen konstruktéři.

Rozhodně se vyplatí připlatit si za "prodlužovač kabrioletí sezony" v podobě předních sedadel se zvláštním vývodem teplého vzduchu ke krku a hlavě za necelých 14 tisíc. Přikoupit si můžete navigaci ukrytou v multimediálním systému MMI s harddiskem nebo třeba výjimečnou audiosoustavu značky Bang a Olufsen. V ceníku je i zajímavá položka "akustická střecha", ve které je speciální vrstva pohlcující hluk zvenčí, když je napnutá nad hlavou posádky.

Audi A5 Cabriolet

Nechybí poslední výkřiky moderní techniky: adaptivní tempomat udržující odstup od předjedoucího auta, hlídač mrtvého úhlu, asistent upozorňující řidiče na vyjetí z jízdního pruhu nebo parkovací kamera.

Šestiválec má práci

Oproti kupé ztloustla otevřená A5 o víc než dva metráky a je to znát. Že by šestiválec 3,2litru se střechyprostou audinou nějak výjimečně cvičil, se říci nedá. Spíše vyznává heslo "skrytá síla". Když dupnete na plyn, cítíte, jak si automatická převodovka pozvolna přebírá, co po něm chcete, a snaží se auto rozpohybovat.

O trhání dlažebních kostek předními koly se mluvit nedá, ale rozhodně patříte do lepší poloviny startovního pole na semaforu. Řečí čísel: zrychlení z nuly na stovku umí za 6,9 sekund, maximálně jede 246 km/h.

Audi A5 Cabrio s benzinovým šestiválcem koupíte pouze v konfiguraci s pohonem předních kol a bezestupňovým automatem. To pro uzavřené kupé má ingolstadtská automobilka rozmanitější menu. Motor 3,2 FSI do něj pořídíte i s pohonem všech kol a můžete vybírat z dalších dvou převodovek (šestistupňové manuální a pětistupňového automatu tiptronic).

Když jedete tak, jak si jízdu s 265koňovým autem představujete, vyžádá si atmosférický přímovstřikový 3,2litr asi šestnáct litrů naturalu. Většinou ale budete jezdit tak za deset. Podle tabulek výrobce to má být 8,6 l/100km.

Rychle po dálnici

Audi A5 je typické GT, tedy velké kupé dělané pro hodně rychlou jízdu po německé dálnici. A kabrio je vlastně stejné, jen o chlup těžkopádnější. I kabriolet umí jet hrozně rychle po dálnici, ale nejlíp mu je při plutí osmdesátkou po silničkách mezi poli slunečnic. To zavelíte čudlíkem mezi sedadly, aby servomotory poskládaly plátno do kufru (umí to za 15 sekund), nasadíte větrolam nad zadní sedadla, spolujezdkyně uváže šátek na Marlyn Monroe a startujete.

Na aspoň trochu příčetném povrchu je auto příjemně komfortní. Když příplatkové osmnáctipalcové ráfky a celé auto s nimi trpí pod masáží betonovo-asfaltového oraniště spojujícího Brno s Prahou a z nepochopitelných důvodů se pyšnícího označením "dálnice D1", je to s tou nenuceností už o něco horší.

Po okresce s rozvahou

Z "á-pětky" máte pocit, že řídíte opravdu velké auto, všude kolem je spousta materiálu. Jejích 1 700 kilo se ani nesnažte poskládat do zatáčky jinak než plavně a s rozvahou.

Audi A5 Cabriolet

A5 bylo první audi, ve kterém se konstruktéři snažili výrazně potlačit vrozenou nedotáčivost a posunuli motor co nejvíc za přední nápravu (dovnitř vozu). Na jízdní vlastnosti to má pozitivní vliv, "á-pětka" zatáčí vcelku ochotně, i když má poháněná přední kola zatížená velkým šestiválcem.

Sport se nekoná

Automobilka, která tvrdošíjně trvá na tom, že patří k nejsportovnějším z luxusních, postavila prototyp nesportovnosti. Infarkt z A5 Cabrio mít nebudete, jestli vám je ale nad padesát a máte svoje odzávoděno, bude se vám líbit. Ohlížet se za vámi budou lázeňské paničky i uhrovatí puberťáci.

Za nejzákladnější otevřenou A5 si u Audi naúčtují 1 197 500 a bude mít motor 2,0 TFSI (211 koní). Za verzi s šestiválcovým benziňákem 3,2 FSI zaplatíte minimálně 1 365 300 korun.

Audi A5 Cabriolet v číslech
motor atmosférický V6 s přímým vstřikováním benzinu
zdvihový objem (ccm) 3197
pohon/převodovka předních kol/bezestupňová multitronic
max. výkon (kW/k) 195/265
max. krouticí moment (Nm) 330
spotřeba město/mimo město/kombinace (l) 12,1/6,5/8,6
max. rychlost (km/h) 246
zrychlení 0-100 km/h (s) 6,9
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4625 x 1854 x 1383 x 2751
objem nádrže/zavazadlového prostoru (l) 320/65
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 1710/2210
základní cena (Kč) 1 365 300

  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

8. května 2024

Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan

7. května 2024

Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdil pod pseudonymem

7. května 2024

Na velkolepou, dva a půl tisíce kilometrů dlouhou cestu se o uplynulém víkendu vydala čtyřicítka...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...