Méně náročnému čínskému trhu se ještě budou pár let líbit, stačí je trochu omladit a upravit podle gusta zákazníků.
Čínské automobilky, které nechtějí kopírovat modely zavedených značek, tak přijdou k vyvinutému autu s vychytanými mouchami a kupcům se budou s novou modernější tváří líbit. A to mohou mít některé modely na krku i víc než deset let.
Saab 9-5, který se začal vyrábět před dlouhými 13 lety a jehož nová generace patří k nejočekávanějším novinkám na trhu pro letošní rok, čeká další život v Číně pod jménem BAW C71. Pátá největší Čínská automobilka BAIC (Beijing Automotive Industry Holdings) koupila práva na výrobu Saabů 9-3 a 9-5 ještě od předchozího majitele švédské automobilky General Motors a rozhodla se pro ně vytvořit extra značku BAW. Číňané získali hlavně některé technologie výroby motorů a automobilů a část výrobního vybavení. Pro výrobu se rozhodl dát devět-pětce nový čumák, se kterým se saab alias baw pochlubí snad už zítra na autosalonu v Pekingu.
Italové s čínskou občankou
Stejně tak se chystá premiéra nových modelů značky Zotye. Jednoduché Fiaty Albea (na nekterých trzích Siena) a Palio, které italský výrobce nabízí na rozvíjejících se méně náročných trzích, dostanou novou tvář a značku. Také Fiaty Palio a Siena "Made in China" se představí na autosalonu v Pekingu, který startuje novinářskými dny v pátek 23. dubna.
Palio se bude jmenovat Zotye Lang Jie a Siena Zotye Lang Jun. Pod kapotou budou tepat benzinové motory 1,3 a 1,5 litru.
Čínská značka vůbec ráda nakupuje vysloužilé modely italských značek. Zotye si už v minulosti obstaralo práva na výrobu pohledné Lancie Lybra a praktického šestimístného Fiatu Multipla.