Mezinárodní automobilky v Pekingu představí 14 nových modelů a čínští výrobci dokonce 75 novinek. Zájem automobilek o pekingský autosalon podtrhuje význam čínského trhu s automobily.
"Auto China vyrostla v jednu z největších a nejdůležitějších automobilových výstav roku, připojila se tak k Detroitu, Tokiu a Paříži," uvedl mluvčí německé automobilky Daimler.
Přední světové automobilky se nyní snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích. Čína loni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Prodej motorových vozidel v Číně loni stoupl o 46 procent na rekordních 13,6 milionu vozů. Za růstem stála z velké části vládní opatření na podporu poptávky. Očekává se, že prodej stoupne také v letošním roce, i když mírnějším tempem.
"Loňský rok byl mimořádný. Podobný růst pravděpodobně v příštích deseti letech znovu neuvidíme," uvedl jeden z hongkongských analytiků makléřské společnosti Daiwa Securities.
V Číně v současnosti připadá na tisícovku obyvatel jen zhruba 60 automobilů. To představuje polovinu z celosvětového průměru 120 vozů na 1000 lidí a pouhý zlomek ve srovnání s 800 automobily na tisíc obyvatel ve Spojených státech.
Geely Gleagle GS Lucky Start |