Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ještě dokonalejší aristokrat. Nový Bentley Continental GT má 575 koní

  12:00
Automobilka Bentley představila novou generaci svého nejprodávanějšího modelu, cestovního kupé Continental GT. Nový model je lehčí, výkonnější a podstatně úspornější. K dostání bude i s osmiválcem.
Bentley Continental GT

Bentley Continental GT | foto: Bentley Motor Cars

Nový Bentley Continental GT už není takovým překvapením, jakým bylo uvedení modelu předchozí generace. Tehdy šlo o revoluční bentley nové doby, první model plně vyvinutý pod taktovkou Volkswagenu s německou technikou. A pro Bentley to také znamenalo krok do nižších tříd.

Continental GT si zákazníky velmi rychle získal a stal se nejprodávanějším modelem automobilky. Nová generace chce na úspěchy původního modelu navázat a jde na to velmi rafinovaně. Na první pohled totiž netrénované oko nemusí novou generaci od té první vůbec rozeznat. Jiným může novinka připadat jen jako faceliftovaná varianta.

A on to vlastně facelift svým způsobem je. Na continentalu totiž nebylo třeba měnit mnoho věcí, i po technické stránce totiž stále patří k naprosté špičce současné automobilové produkce. Nová generace je jen postupnou evolucí té původní a Bentley se vlastně z revolučních kroků vrací do normálu.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Co se designu týče, Dirk van Braeckel provedl na první pohled pouze jemné úpravy. Nijak výrazně se nezměnily rozměry, zachovány zůstaly celkové linie auta. Některé linky Braeckel jen zvýraznil, jiné zahladil. Nová je čelní maska, která je větší, má kolmější postavení a na každé straně s ní sousedí výraznější dvojice světel. Světla mají nově větší rozdíl ve velikostech. Continental se tak přiblížil novému velkému modelu Mulsanne, přitom si zachoval svou svébytnost. Dá se říci, že s novou generací continentalu byla dokončena transformace automobilky.

Velký mulsanne staví na tradicích velkých limuzín a přitom přinesl více sportovního ducha, nový continental je ztělesněním novodobého bentleye, nyní s tváří bližší velkému modelu. Tím je zachována identita značky.

Přepracovaná karoserie měří 4 806 × 1 944 × 1404 mm, rozvor činí 2 746 mm. Nejvíce Continental GT narostl přes zrcátka, tato míra má teď hodnotu 2 227 mm. I přes drobný nárůst rozměrů je ale nová generace o 65 kilogramů lehčí než ta předchozí. Dvanáctiválcový nadvakrát přeplňovaný motor naopak dostal porci výkonu navíc. Nově vyvine ohromujících 575 koní (423 Kw) a má točivý moment 700 Nm. Přenos takového stáda na vozovku má na starosti nová šestistupňová převodovka ZF s funkcí Quickshift, která zrychluje řazení a umožňuje rychlé podřazení i o dva převodové stupně. Pohon všech kol byl přepracován tak, že nyní proudí 60 % výkonu na zadní kola, doposud bylo rozdělení 50:50. Díky těmto úpravám tak Continental GT zrychlí na stovku za 4,6 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než původní model. Maximální rychlost zůstala stejná, tedy 318 km/h.

Nový model je schopen jezdit na palivo E85 a to bez jakýchkoli úprav. Při jízdě vypouští na kilometr 384 gramů CO2, tedy o 12 gramů méně než starší verze. Tabulkové hodnoty spotřeby se ale příliš neliší. Ve městě spotřebuje 25,4 litru benzínu (starší verze 25,3), mimo něj 11,4 litru (11,6), v kombinovaném režimu pak 16,5 litru (16,6).

Výrazné úspory paliva oproti dvanáctiválci má přinést zbrusu nová osmiválcová verze, která se k zákazníkům dostane v průběhu roku 2011. Osmiválec vyvinutý přímo automobilkou bude mít objem čtyři litry a podle všeho má produkovat o 40 % méně CO2. Více informací o novém motoru ale automobilka zatím nezveřejnila.

Namísto toho se tak automobilka prozatím chlubí přepracovanou čtyřmístnou kabinou, která přináší ještě více luxusu a pohodlí než původní generace. Osmipalcový displej slouží jak pro ovládání funkcí auta, tak k zábavě. K dispozici je třeba 30 GB harddisk a navigační systém by na některých trzích měl být kompatibilní s Google Maps.

Nový Bentley Continental GT je tak zdokonaleným aristokratem, který však ze svého předchůdce nedělá zastaralou hračku. Výraznou změnou bude až nový motor, který přijde na trh přibližně za rok.

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...