Velké cestovní čtyřdveřové kupé Porsche Panamera v hybridním provedení se oproti svým sourozencům v nabídce chlubí výrazně nízkou průměrnou spotřebou a nízkými emisemi CO2.
Autosalon Ženeva 2011Sledujte zpravodajství na iDNES.cz |
Hybridní pohonPanameru S Hybrid pohání kompresorem přeplňovaný zážehový šestiválec s výkonem 333 k (245 kW), který je spojen s elektromotorem o výkonu 47 k (34 kW). Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně. Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní také funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí. Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a je spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě. |
Přitom má Panamera S Hybrid stále dostatek výkonu, ústrojí dává 279 kW (380 koní). Auto má osmirychlostní automatickou převodovku Tiptronic.
Dynamika je tak velmi podobná jako u modelu Panamera S s osmiválcem. Hybrid zrychlí na stovku za 6 sekund a jede maximálně 270 km/h.
V běžném provedení si auto v průměru řekne podle tabulek o 7,1 litru paliva na 100 kilometrů, což je dokonce méně, než vyžaduje hybridní i dieselové cayenne a výrazně méně než kterákoli jiná panamera. Třeba osmiválcové "esko" s manuálem si řekne o 12,5 litru, s automatem PDK o 10,8.
Pokud se budou řidiči ochotni vzdát dynamické jízdy na hraně, může hybridní panamera na sto kilometrech uspořit ještě další tři desetiny litru paliva.
Se speciálními příplatkovými celosezónními pneumatikami Michelin s nízkým valivým odporem spotřebuje Panamera S Hybrid jen 6,8 litru paliva a vyprodukuje tak jen 159 g CO2 na kilometr jízdy. O vhodnosti celosezónních pneumatik s nízkým valivým odporem pro sportovní cesťák si ale myslíme své...
Hybridní panamera ujede čistě na elektřinu asi dva kilometry maximální rychlostí až 85 km/h.
Spalovací motor může být vypnutý také v případě, kdy auto vlastně ke své jízdě nepotřebuje energii. Může se tak stát až do rychlosti 165 km/h. Porsche takovou jízdu označuje jako "plachtění".
Hybridní panamera dostala v Česku cenovku 2 663 000 korun a je standardně vybavena vzduchovým podvozkem se systémem PASM. Porsche zdůrazňuje, že v základní výbavě nechybí zadní stěrač (v obyčejné panameře je totiž za příplatek). Nové nejúspornější porsche bude k objednání od června.