V Sant'Agatě už dlouhé měsíce dumají nad Lamborghinio Estoque a zvažují, jestli ho pustit do výroby. Podobně tomu bylo i s Astonem Martin Rapide; než se začal vyrábět, pár zákazníků zestárlo a raději nakoupilo jinde.
Korejci si s tím vědu nedělají. Nové modely chrlí jak na běžícím pásu a nechávají jednomu z nejlepších autodesignérů současnosti Peteru Schreyerovi volnou tužku.
"Nezáleží na tom, ze kterého pohledu se na něj podíváte. Tento koncept doslova burácí energií a chutí vyrazit," říká hrdě designér o Kie GT. "Věřím, že tímto vozem Kia jasně vyjadřuje, že jsme připraveni jít rychle dopředu do další nové kapitoly."
Rozmáchlá čtyřdveřová limuzína sportovního střihu je hlavním lákadlem na stánku korejské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu, který otevírá právě v úterý.
Rozvržení proporcí je podle dnes velmi oblíbeného schématu "čtyřdveřového kupé", jaký znovuobjevil pro svět aut Mercedes CLS a rozvíjí třeba Audi A7. Do čtyřmístného interiéru se nastupuje od sebe otevíranými dveřmi. Otevřou se jako u skříně, odhalí se celý bok a nepřekáží prostřední sloupek. Takové řešení se ale do případné sériové podoby určitě nedostane.
Pod kapotou má vidlicový šestiválec 3,3 T-GDI s přímým vstřikem paliva a přeplňováním, který má výkon 291 kW a točivý moment 534 Nm. Po světě se ale rojí spekulace, že by sériové provedení mohlo dostat osmiválec. To by pak mířilo rovnou na šlechtu jakou je Maserati Quattroporte. Pětilitrový motor si totiž může vypůjčit od amerického provedení Hyundaie Genesis.