Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejšílenější limuzína světa: Britové překopali Audi R8 na osm sedadel

Místo krátkého sporťáku šíleně dlouhý jezevčík. Z dvoumístného kupé Audi R8 vytvořila britská firma osmidveřové monstrum pro stejný počet pasažérů. Výkonný motor zůstal, s ohledem na délku si ale spěchající řidiči musí dát pozor na silniční retardéry.
Audi R8 Limo

Audi R8 Limo | foto: Limobroker

Dlouhé limuzíny jsou populární především v USA, ale pro nejrůznější akce je pronajímají firmy po celém světě včetně České republiky. Ve většině případů jsou postavené na základech velkých amerických sedanů či velkých modelů německých prémiových značek. Občas se ale najdou i velmi podivné kreace.

U nás se například ústečtí nadšenci pustili do prodlužování staré škodovky, na ulici lze potkat také řádně natažené hummery, mini nebo další auta. Britská půjčovna aut Limobroker chce ovšem v limuzínách hrát vyšší ligu. A tak si po limuzíně vytvořené z Ferrari Modena nechává vyrobit u firmy Carbonyte UK ještě bláznivější na základech sportovního Audi R8.

Ač špičkové sportovní audi možná nemá takovou prestiž jako třeba italské značky Ferrari či Lamborghini, výkonově za nimi nijak nezaostává. Vedle základního osmiválce dává značka nad zadní nápravu i desetiválec FSI se základním výkonem 386 kW (525 koní). A právě tento motor, který stojí na pohonné jednotce z Lamborghini Gallardo, si britská firma pro svůj nový vůz vybrala.

Audi R8 Limo

Limuzína Audi R8 by měla mít obdobné výkonové parametry jako originální vůz. S ohledem na zvýšenou hmotnost celé konstrukce je ale pravděpodobné, že sprint z nuly na sto asi bude trvat déle než 3,9 sekundy u originálu. A stejně nepravděpodobné bude, aby se limuzína proháněla po německých dálnicích rychlostmi přes 300 kilometrů za hodinu, což originální Audi R8 zvládá bez problémů. I tak ale má být limuzína Audi R8 nejrychlejším automobilovým jezevčíkem na světě.

Na první pohled limuzína nezapře základ u audi, ale že dárcem orgánů byl právě model R8, už tolik patrné není. Ostatně, nic jiného než předek a zadek z auta nezůstal. Kabina se prodloužila na čtyři páry dveří. První je tradiční, další tři se vyklápějí vzhůru. V interiéru má každý pasažér samostatné sedadlo. Klasický koncept interiéru dlouhých limuzín s pohovkami by se ke sportovnímu charakteru auta nehodil a do auta by se gauče pravděpodobně ani nevešly. Středem interiéru probíhá masivní tunel, který vypomáhá pevnosti karoserie.

Půjčovna Limobroker zatím představila jen počítačové návrhy nového přírůstku svého portfolia. Na autě se pracuje a první zákazníci se s ním svezou, pokud vše půjde podle plánu, v květnu letošního roku. Že by se přestavbu nepodařilo realizovat, není pravděpodobné. Výrobce Carbonyte UK není v byznysu žádný nováček a prodloužených aut už vyrobil pěknou řádku včetně limuzín z ferrari nebo bentleyů.

Půjčovna věří, že o bláznivou limuzínu bude velký zájem především mezi svatebčany. Ostatně, s tímto autem se asi podaří stihnout každý obřad. Jen na silnici nesmí být retardéry nebo ostré zatáčky. V přímce na dobré silnici ale pojede jako ďas.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...