Tohle chce zkusit každý malý kluk, který přesně takovou smyčku s angličáky má doma. To, co je u modelů autíček většinou snadná jízda, si s normálním velkým autem dokážeme jen stěží představit. Čínský jezdec, mimochodem prý amatérský, Li Yatao se ale rozhodl dětský sen si splnit, a tak si nechal lehce upravit rodinný hatchback či spíš liftback Lotus L5 Sportback a smyčkou bravurně projel.
Samotná smyčka byla vysoká necelých 13 metrů, což je zhruba jako čtyřpatrový dům. Ocelová konstrukce vážila přes třicet tun a na videu působí opravdu monstrózně. Samotná dráha měla šířku 3,7 metru a jezdce po ní vedly přerušované čáry uprostřed. Samotnou smyčkou projel Li Yatao za necelé čtyři sekundy, rozjezd na potřebnou rychlost trval čtvrt minuty.
K žádným problémům nedošlo a čínský hatchback s technikou od Lotusu zvládl smyčku bravurně. Celá jízda byla velkou show, kterou přenášela čínská televize CCTV. A zlatý hřeb na konec, Li Yatao a Youngman Lotus mají zápis v Guinessově knize rekordů.
Rekordní auto není žádný závoďák, jak by napovídalo slavné jméno Lotus v jeho názvu, ale obyčejný větší liftback se splývající zádí určený pro čínský trh. Auto vyrábí čínská značka Youngman ve spolupráci s malajským Protonem, který nyní vlastní britský Lotus. Trochu globální guláš, ale výrobce se britskou tradiční značkou chlubí. A v inzerátech dává výrazně najevo, že auto stavěli inženýři od Lotusu a technika je velmi vyspělá.
A aby to nebylo tak jednoduché, tak malajský Proton vyrábí licenční modely Mitsubishi a čínský Youngman zase prahl po zkrachovalém Saabu, ovšem koncern GM, bývalý vlastník Saabu, toto převzetí nepovolil. Pro Youngman ale nejsou osobní auta nejdůležitějším výrobním programem. Automobilka v Číně vyrábí v licenci nákladní auta německé značky Man, případně prodává originální vozy z Německa. A to samé u autobusů platí o německé značce Neoplan.
Samotný design modelu L5 je docela povedený, rozhodně lepší než u menšího modelu L3. S ohledem na typ karoserie je auto poměrně dlouhé. Měří 4,64 metru, tedy je delší než Škoda Octavia s podobným typem karoserie liftback a i rozvor 2,67 metru je velkorysejší. Výrobce do auta montuje jediný motor s objemem 1,6 litru a výkonem 90 kW. Zájemci vybírají mezi manuální a automatickou převodovkou a několika stupni výbavy.
Youngman Lotus L5 má solidní podvozek s komplikovanou víceprvkovou zadní nápravou, na které se podílel právě Lotus. Pro rekordní jízdu v loopingu ale bylo auto upraveno. Podvozek dostal jiné tlumiče a do kabiny byla namontovaná ochranná klec. Pravděpodobně se zvýšení výkonu dočkal i motor.