Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VIDEO: Svezli jsme se bestií za 11 milionů. Řádila v Praze

  17:07
S helmou na hlavě se soukám přes trubkový rám do anatomické závodní sedačky. Špendlí mě do ní pětibodovým pásem. Smrdí tu benzin, tak to má v závodním speciálu být. Zvenčí je to vysportovanější městský Nissan Juke - navíc má křídla, spojlery, velká kola, matně černou barvu. Jenže hlavně tahle bestie vystřelí z nuly na stovku za 3,5 sekundy.

Stále větší auta mají stále menší motory, říká se tomu downsizing. U Nissanu to ale pojali naopak. Vzali skoro to nejmenší a bezpochyby nejbizarnější, co v nabídce mají, a nacpali do toho motor ze supersportu. Bláznivý crossover Juke-R o výkonu 485 koní, co na stovku vysprintuje za 3,5 sekundy, se zastavil v Praze. "Je-li v pekle běžným dopravním prostředkem Nissan Juke-R, do nebe mezi ty ekožvanily nechci," komentuje fotograf setkání s černým nissanem.

Nissan Juke-R v Praze

Jedinečná příležitost

Těch pár set metrů na parkovišti v pražských Vysočanech se zdá sakra málo. Ale dívejme se na to jinak. Unikát, který je nyní na světě ve dvou kusech, se do Prahy už asi podruhé nepodívá.

Auto, které budou prodávat za jedenáct milionů a vlastně je to jeden úžasný nesmysl na čtyřech kolech, vstoupí do dějin. Takové "hračky" pro čirou radost už dnes autovýrobci moc často nestaví.

Už v základní nabídce má nissan překvapivě výkonnou verzi DIG-T s přeplňovaným motorem 1,6 a výkonem 140 kW (190 koní), na přání i s pohonem všech čtyř kol. Ale Juke-R nemá se sériovým autem pranic společného, až na základy karoserie, která však výrazně nabrala svaly.

Nissan Juke-R v Praze

Motor, dvouspojková převodovka, brzdy, nápravy a všechna další mechanika pochází z uznávaného Nissanu GT-R. To je sofistikovaný supersport nacpaný tou nejmodernější technikou, takový superpočítač na kolech. A proto je z Juku-R pořádný divočák. S neskutečným zvukem.

Motor japonského supersportu o objemu 3,8 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel poskytuje výkon 485 koní. Malý nissan s ním prý jede kolem tří set. A pozor, těch 485 koní mají první dva prototypy, další kusy mají mít ještě o pětašedesát koní víc, tedy celkem 550. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará dvouspojková převodovka – upřimně, pilot má dost práce ukočírovat toho zuřivce s oběma rukama na volantu, natož aby se ještě musel zabývat řazením a třetím pedálem. Technika holt už člověka doběhla...

Za volantem

Na dráze vytyčené páskami na parkovišti nemohl Juke-R ukázat, co všechno umí. Než se stačila natlakovat turbodmychadla, už musím jít na brzdy a trefit se do brány. Pak táhlé oblouky, tam se malý juke opře do vnějších kol a zarputile ho vykrouží. Pak ostrá levá, v takových se juku moc líbí. Chuligánskou jízdu bokem řidiči prostě vnutí. A obrousit gumy je hračka.

Malé auto s krátkým rozvorem je parádně obratné a hravé. Radost kazí jen moc dlouhý převod řízení. Musíte hodně točit volantem, anebo mít pravačkou stále sešlápnutý plyn, aby motor neztratil otáčky, a přibržďovat levačkou.

A tak je to pořád. Než se motor stačí vzepnout a ukázat, co v něm je, už je třeba brzdit. Právě razance, s jakou matně černý bolid zpomaluje, je ohromující. Jen tak na okraj, brzdy také pochází z Nissanu GT-R, ve kterém jejich výměna stojí 140 tisíc korun.

Jestli jste jeden ze dvou Čechů, kteří si na Juke-R brousí konto, objednejte se do učení k závodníkům. Juke-R zatím nemá silniční homologaci. A trápit ho na obyčejné silnici by byla určitě škoda, tahle šílenost prostě bezpodmínečně potřebuje okruh...

Nissan Juke-R v Praze

Vydupali si ho šejci

Od šílené myšlenky k prvnímu nastartování konečné podoby prototypu uběhlo 22 týdnů. Juke-R předvedl Nissan začátkem roku v Dubaji a místo si vybral perfektně. Místní honoraci, oficiálně "vysoce postavenému a respektovanému členu dubajské společnosti", se malá raketa natolik zalíbila, že učinil objednávku na produkční verzi modelu Juke-R. A to rovnou na dva kusy.

Gareth Dunsmore, produktový manažer pro model Juke, se pochlubil, že reakce při dubajské premiéře předčila veškerá očekávání: "Dostávali jsme nabídky na koupi tohoto konceptu přímo na ulici."

Automobilka pak zaregistrovala ještě jednoho zájemce a rozhodla se, že přemotorovanému crossoveru dá vzniknout v malé sérii.

S ohledem na ruční výrobu si zákazníci budou moci určit individuální výbavu. Auta budou vznikat v britské pobočce značky.

Přesný počet kusů Nissan neuvádí, hovoří se o dvaceti malých bestiích. Zdeněk Fořta, šéf českého zastoupení Nissanu, pro iDNES.cz prozradil, že už registrují dva zájemce.

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...