ForStars je koncept se vším všudy. Ale koncept docela důležitý, protože Smart si na něm testuje reakce veřejnosti na nový designový styl značky. A také ukazuje, že ve výrobním programu je místo i na trochu jiná autíčka než na tradiční dvoumístný model ForTwo.
Koncept navazuje na podobný vůz For-us, který Smart představil už začátkem roku americkému publiku. Základ je velmi podobný, tedy malé auto s prostorovým rámem, podobnou siluetou a elektrickým pohonem. Jenže americký For-us byl pick-upem, to evropský koncept ForStars je jakýmsi kupé, konkrétně SUC, což znamená Sports Utility Coupé.
Autíčko si zachovalo tradiční poznávací znak smartů, tedy kola v rozích karoserie a prostorový rám. Na délku měří 3,55 metru, což je o podstatných 0,8 metru víc než Smart ForTwo. Delší je samozřejmě i rozvor, opět o výrazných 0,6 metru, auto je i širší. Svou velikostí se proto nový koncept posouvá trochu jinam, než kam míří současná produkce Smartu. I tak ale forstars zůstává dvojmístným vozem.
Design je hodně agresivní, k čemuž přispívá i jasný červený lak karoserie, s kterým kontrastují karbonově černo-šedivé viditelné části rámu. Za zmínku stojí tvar přední masky, která je jakoby prohnutá dovnitř. Zajímavé jsou přední i zadní svítilny, v obou případech s téměř čtvercovým profilem. Celkově auto působí hodně sportovním a agresivním dojmem.
Protože koncept musí přinést něco extra, tak na Smartu ForStars najdeme obří panoramatickou střechu, která dala novince i jméno. Pasažéři se totiž mohou kochat pohledem na hvězdy. Jenže v přeneseném slova smyslu mohl výrobce ten pohled na hvězdy myslet i jinak. Auto totiž má na kapotě prolis, který skrývá video projektor. Ten samozřejmě míří vpřed, takže se stačí postavit před bílou zeď a ze smartu se stane auto kino.
Samotné filmy si posádka přinese v iPhonu, který se s projektorem propojí přes Bluetooth. Telefon se vkládá do míst, kde běžně bývá vnitřní zpětné zrcátko. A právě to telefon nahradí, obraz z kamer směřujících dozadu zamíří do iPhonu.
Čistě elektrický pohon pochází z modelu ForTwo Brabus Electric Drive. Motor poskytuje 60 kW výkonu a točivý moment 135 Nm. Maximální rychlost není závratná, rovná se přesně povolenému maximu v české dálniční síti. Ale to není příliš podstatné, elektromobily se zatím pro dálkové přesuny moc nehodí a pro městský či příměstský provoz bude mít koncept dostatečnou dynamiku.
Dojezd výrobce zatím neuvádí, u konceptu to není důležité, navíc v tomto případě jde hlavně o nový typ karoserie, respektive celého auta a nikoliv o prezentaci elektrického pohonu. Známe jen kapacitu lithium-iontových akumulátorů, která je 17,6 kWh.