Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Volkswagen Golf zná české ceny, auto plné vychytávek je za 339 900

České zastoupení Volkswagenu zveřejnilo kompletní ceník sedmé generace modelu Golf. Cena začíná na lákavých 339 900 korunách. Auto má přitom lákavou výbavu včetně řady technických specialit.

Volkswagen na pařížský autosalon přivezl také koncept nové generace legendárního Golfu GTI. Pod kapotou má dvoulitrový turbomotor s výkonem 220 koní. Sériové provedení se představí příští rok. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Základní cena Volkswagenu Golf v provedení s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW je podle zveřejněného ceníku jenom o 10 000 korun vyšší než v případě akčního provedení Comfort Edition u odcházející generace. To je přitom v základu vybaveno zdánlivě stejným motorem (výkon i objem odpovídají, motor v nové generaci je zcela přepracován) a ve výbavě nabídne navíc tempomat, litá kola, loketní opěrky vpředu i vzadu, bederní opěrku u sedadla řidiče a několik dalších komfortních prvků.

Kdo chce tedy vsadit na novou generaci jako na jistotu z hlediska nejmodernější techniky a dlouhodobě vyšší hodnoty, o mnoho nepřijde. Na druhou stranu dobrou zprávou pro zájemce o stávající akční provedení je fakt, že  rozhodně ani v porovnání s nástupcem nepůsobí nijak zastarale. V podstatě ale dnes nemá smysl objednávat jiné provedení než to akční, protože obzvláště vyšší verze se vznětovými motory vychází v nové generaci výhodněji.

Ceny rostou rychle

Je to dáno zřejmě tím, že spousta drahé techniky a výbavy je už v základním provedení a tak ceny nemusí stoupat tak vysoko. Nicméně to neznamená, že by golf nové generace bylo levné auto. Opět se nijak cenou podbízet nebude a obzvláště ve srovnání s lákavými základními cenovkami konkurence je stále výrazně dražší. A ceny od základního provedení hodně rychle stoupají, jenom příplatek za výkonnější motor 1.2 TSI se 77 kW činí 24 000 korun. A nejlevnější turbodiesel 1.6 TDI se 66 kW vyjde už na 395 900 korun. To jsou všechna provedení, která se dají v základní výbavě Trendline pořídit.

Kdo chce například automat v podobě sedmistupňového DSG, musí sáhnout už po provedení Comfortline. Se silnějším 1.2 TSI (se slabším se nedodává) vyjde dvouspojková převodovka na 458 900 korun. O 10 000 níže začíná turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 77 kW, i u něj je příplatek za DSG ohromných 60 000 korun. Kdo touží po oblíbeném 2.0 TDI (tentokrát s výkonem 110 kW), musí na konto sáhnout už pro více než půl milionu, konkrétně o 2 900 korun přes tuto hranici. Automat DSG je v takovém případě k mání jenom v nejvyšší výbavě Highline a vyjde na 592 900. To je nejdražší provedení nového Golfu.

Podstatně příznivěji jsou nastaveny ceny benzinových provedení. Jenže i tady zájemci trochu narazí. Technicky vyspělý motor 1.4 TSI ACT s vypínáním válců je k dispozici jenom v nejvyšší výbavě Highline, která je pro většinu řidičů úplně zbytečná, ve výbavě Comfortline se musí řidič v kombinaci s 1.4 TSI spokojit bez vypínání válců i automatu. Zaplatit si Volkswagen nechá i za provedení na pohon stlačeným zemním plynem (CNG), to je výrazně dražší než 1.6 TDI se 77 kW.

Nejvýhodnější je základ

U nového Golfu je tak z hlediska poměru výkon/cena jasně nejvýhodnější základní provedení Trendline s motorem 1.2 TSI. Už dávno neplatí, že by v základní výbavě byl golf v podstatě chudé auto. Nová generace  to radikálně mění a už v základu nalezne zájemce v podstatě vše, co běžně potřebuje.

Plně vyhovovat bude například i základní pohonná  jednotka. Výkon 63 kW sice nebudí žádný  respekt,  ale věříme, že s 1.2 TSI bude golf na ježdění příjemné auto. Konkurence sice často v základu nabízí o více než 10 kW silnější atmosférické motory, ty ale golf hravě předstihne v pružnosti. Nová generace je navíc o zhruba 100 kilogramů lehčí, než ta předchozí, tak že motor má s autem podstatně méně práce. To se má  projevit i na spotřebě, jejíž papírová hodnota opět leží hluboko pod úrovní atmosférické konkurence.

Výbava základního modelu obsahuje například hromadu airbagů (čelní, boční, hlavové vpředu i vzadu a kolenní u řidiče), elektricky ovládaná všechna okna i zrcátka (ta s vyhříváním a lakovaná v barvě karoserie), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, autorádio se 4 reproduktory, aux-in vstupem a slotem na SD kartu, pětipalcový černobílý dotykový displej multifunkčního palubního systému nebo systém automatického brzdění po kolizi, který má zabránit následným srážkám nebo třeba stop-start systém.

Nejpříjemnější položkou základní výbavy je automatická klimatizace. Konkurence často v základu nenabízí ani  tu manuální, Volkswagen se rozhodl se s manuální verzí nestarat a nabídne rovnou komfortní automat, který pomůže uspořit i palivo. Za klimatizaci se často u soupeřů připlácí desítky tisíc korun, takže najednou dobře vybavený Golf s ceníkovou cenou o více než 50 000 vyšší než řada jiných vozů v segmentu nevypadá zas tak draze.

Není proč připlácet

Příplatky nejsou moc potřeba, v zásadě budou zákazníci u základní verze zřejmě připlácet jen za litá kola nebo třeba středovou loketní opěrku. Vyšší výbava Comfortline přinese navíc barevný dotykový displej, 8 reproduktorů a CD přehrávač, tempomat, kola z lehkých slitin, bederní opěrky v předních sedadlech,  loketní opěrky vpředu i vzadu, kožený volant i hlavici řadicí páky, více odkládacích schránek a další drobnosti. Nejvyšší výbava Highline pak přidává už vyloženě luxusní prvky jako 5,8 palcový dotykový displej a Bluetooth handsfree, LED osvětlení interiéru, dešťový senzor, šestnáctipalcová litá kola, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, sedadla čalouněná Alcantarou a další drobnosti.

Do golfu si také mohou zákazníci pořídit prakticky jakýkoli myslitelný prvek bezpečnostní a komfortní výbavy. Za příplatek tak můžete mít systém udržování v jízdních pruzích, adaptivní tempomat s funkcí City Break (nouzové brzdění v rychlostech do 30 km/h, známe ze Citigo), navigaci s až osmipalcovým displejem (za navigaci se připlácí minimálně 17 a maximálně 55 tisíc korun), systém automatického parkování, masážní sedadla, bi-xenonové světlomety, kožená sedadla a řadu dalších specialit.

Budou i další verze

Ceník nového golfu prozatím obsahuje 9 různých motorizací, jediné 1.6 TDI se 77 kW se dá koupit s pohonem všech kol 4motion. Už to je momentálně jedna z nejširších nabídek v dané třídě, Volkswagen ale počet verzí brzy rozšíří.

Na autosalonu v Paříži ukázal studii nového modelu GTI, který by měl dostat přeplňovaný dvoulitr s výkonem 220 nebo možná i 230 koní. Premiéru také zažívá již ohlášená verze BlueMotion, která se může pyšnit kombinovanou spotřebou 3,2 litru nafty na 100 kilometrů. GTI vlastně v Paříži odhalilo i podobu třídveřové karoserie, která se dostane na trh později, ceník zatím platí jenom pro pětidveřovou variantu.

Modelová řada golfu se bude rozrůstat i nadále. Krom GTI očekáváme ještě vznětové GTD a objeví se více variant s pohonem všech kol. Koncem příštího roku se pak dočkáme i ještě ostřejšího Golfu R a také elektrické varianty, ještě předtím se objeví kombi Variant. A v roce 2014 bude premiéra hybridního golfu a také varianty Plus se zvětšenou výškou.

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...