Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Opravy se Číňan nedovolal, vzal na své Maserati Quattroporte kladivo

Čínská ekonomika patří k nejrychleji se rozvíjejícím na světě, ale světové automobilky mají s čínským trhem neuvěřitelné potíže. Bojují s místními kopírovači, kteří bez trestu vyrábí plagiáty renomovaných značek, auta nevyjímaje. Problémy se však valí i z opačné strany. Tento týden nechal zničit své maserati majitel, kterému došla trpělivost s přístupem servisu.

Ničení Maserati Quattroporte proběhlo tento týden na mezinárodní automobilové výstavě ve městě Čching-tao. Majitel vozu nebyl spokojený se servisem lokálního dealera, soukromou válku vedl už od roku 2011. | foto: Reuters

Nespokojený majitel nechal rozmlátit kladivy svoje Maserati Quattroporte na mezinárodní automobilové výstavě ve městě Čching-tao v jihovýchodní části provincie Šan-tung na pobřeží Žlutého moře.

Demolice proběhla přímo před výstavní halou, aby se celé akci dostala náležitá pozornost. Jeden z mužů, který se na ničení podílel, řekl, že majitel si přál zničit vůz v hodnotě osmi a půl milionu korun na protest proti špatnému poprodejnímu servisu místního dealera a také chování pojišťovny.

Muži s kladivy nakonec rozbili hlavně okna a kapotu, jinak vůz zůstal poměrně zachovalý. Později se u něj objevil i majitel, muž nechávající si říkat Wang, který tvrdí, že problémy s dealerem začaly už v roce 2011, kdy mu servis naúčtoval při opravě nový náhradní díl, ale přitom použil starou součástku. Pojišťovna se prý postavila za dealera. Od té doby vedl s prodejcem dopisovou válku, která nakonec skončila zničením automobilu.

Wang se prý nechal inspirovat akcí z roku 2011, kdy Číňan Han Nan z města Čching-tao nechal na veřejnosti rozmlátit kladivy své černé Lamborgini Gallardo, které koupil z druhé ruky.

Lamborghini Gallardo

I on se musel potýkat se špatným servisem ze strany automobilky. Mechanici nejen že nevyřešili původní závadu, ale vůz ještě víc poškodili. Se stížnostmi neuspěl ani u ředitele servisu, ani u šéfa automobilky Stephana Winkelmannova, a proto na gallardo pustil kladiva.

Číňané si často stěžují na přístup firem z Ameriky a Evropské unie, hlavně co se týká luxusních značek a jejich servisu. Na přístup renomovaných značek poukázala z jiné stránky i nedávno zveřejněná zpráva finanční skupiny AllianceBernstein z Wall Streetu, která nechala detailně prozkoumat kvalitu čínského automobilového průmyslu.

Ze zprávy vyplývá, že Číňané za světovou konkurencí zaostávají nejméně o deset let, velký podíl na tom mají podle zprávy mít ovšem i světoví výrobci, kteří s Čínou uzavřeli smlouvy o vzájemné spolupráci, ale své závazky téměř neplní. Přečtěte si: Čínské automobilky jsou za světem deset let pozadu, ale šlapou na plyn

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...