Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Citroën protáhl Picassa. Malířské auto je nyní i pro sedm lidí

Citroën představil prodlouženou verzi nové verze modelu C4 Picasso. Jako obvykle se jmenuje Grand a přináší nejprostornější interiér ve své třídě. Kratší provedení se začne prodávat v Česku od podzimu, na sedmimístné picasso, které se karosářsky výrazně liší, si zákazníci počkají déle.
Citroën Grand C4 Picasso

Citroën Grand C4 Picasso | foto: Citroën

Jméno slavného malíře přineslo Citroënu pořádnou dávku štěstí. Velkoprostorový model Picasso se stal jedním z nejúspěšnějších novodobých modelů značky. První generace vzešlá z modelu Xsara se představila v roce 1999 a její zaoblený tvar a variabilní prostorný interiér se zákazníkům zalíbil natolik, že auto vydrželo ve výrobě 11 let a dokonce čtyři roky přesluhovalo přes druhou generaci auta.

Ta druhá s opět zajímavou a na svou dobu moderní karoserií se začala na platformě modelu C4 vyrábět v roce 2006. Citroën zůstal u licencovaného jména Picasso podle slavného malíře Pabla Picassa a opět zaujal velké množství zákazníků. Druhá generace se stále vyrábí a je pravděpodobné, že vydrží ve výrobě i s nástupem aktuální nové třetí generace. Už ve druhé generaci Citroën vsadil na prodlouženou verzi Grand, kterou nyní přenáší i do generace třetí.

Letošní Picasso nejprve Citroën ukázal jako koncept Technospace, který představil letos v únoru v Ženevě. Produkční model pak měl premiéru v dubnu a do prodeje zamíří od léta (podrobnosti zde). Premiéra prodloužené verze Grand tak přichází dva měsíce po uvedení základního modelu C4 Picasso.

Ač se to nezdá, mezi oběma modely je velmi mnoho designových rozdílů, liší se téměř všechny části karoserie. Obě auta tak lze po karosářské stránce považovat za zcela svébytné modely.

Citroën Grand C4 Picasso

Prodloužení karoserie o 16 centimetrů na 4,59 metru poněkud otupilo dynamické linky základní verze. Zadní stěna je kolmější a rozdílné je i řešení orámování oken. Jestliže u krátké verze výrazná linka rámuje jen okna dveří, u prodlouženého Grand Picassa obdobné orámování lemuje celý bok auta od předního po zadní sloupek se zakončením ve tvaru bumerangu. Rám pak ve střešní části slouží i jako ližiny. Podstatně se liší i linka pontonu. U krátké verze je v oblasti oken dveří snížená (s odkazem na předchozí generaci), u Grandu je zalomená úplně vpředu a vzadu.

Citroën C4 Picasso

Pro porovnání krátká verze C4 Picasso třetí generace.

Liší se i velmi moderně řešená příď. Nikoliv koncepčně, úzká horní světla doplněná o méně nápadné spodní svítilny zůstávají. Ale Grand má celou příď opět řešenou trochu víc usedle. Maska chladiče je jasně rozdělená na dvě části s úzkou horní štěrbinou. Jinak je řešená i lišta mezi světly. Ještě rozdílnější jsou zadní partie obou vozů. Liší se tvar i sklon pátých dveří a zcela jiný tvar mají i koncové svítilny s LED a 3D efektem.

Může se hodit

Líbí se Vám Citroën? Chcete vyměnit Vaše staré auto? Vyberte si nové na Automodul. cz

U dlouhého Picassa Citroën vyzdvihuje variabilní a velmi prostorný interiér. Díky rozvoru většímu o 5,5 centimetru a o 16 centimetrů větší celkové délce se do auta pohodlně vešla třetí řada sedadel. Po jejím případném vyndání lze s druhou řadu sedadel posunovat v rozsahu 15 centimetrů. Při sklopení sedadel vznikne v autě ložná plocha až 275 centimetrů (včetně sklopeného sedadla spolujezdce). Do kufru se vejde bez třetí řady sedadel až 645 litrů zavazadel, respektive 700 litrů, pokud se druhá řada sedadel posune maximálně vpřed. Kufr je podle výrobce i nadprůměrně široký, mezi zadními podběhy nabídne 117 centimetrů.

Citroën Grand C4 Picasso

Přístup do obou zadních řad sedadel umožní větší a lépe konstruované zadní dveře. Auto je extrémně prosklené, celková plocha zasklení je enormních 5,7 metru čtverečních. Vedle variability nabídne interiér i hodně chytrých řešení. Je zde USB konektor i zásuvka s měničem na 220 voltů, LED lampičky a pod druhou řadou sedadel i praktické schránky v podlaze.

Palubní deska zůstává stejná jako u krátkého Picassa třetí generace. Dominují jí dva velké displeje. Větší dvanáctipalcový nahrazuje palubní štít, menší sedmipalcový pak zajišťuje ovládání všech palubních systémů. Výbava může být na rodinné auto nižší střední třídy extrémně bohatá. V nabídce je samoparkovací asistent, čtyři parkovací kamery, se zobrazením okolí z ptačí perspektivy, masážní sedačky a i bezpečnostní funkce. Auto umí sledovat mrtvé úhly i vyjetí z jízdního pruhu. Na to řidiče upozorní vibrující bezpečnostní pásy.

Citroën Grand C4 Picasso

Zákazníci si budou moci vybrat z osmi laků karoserie a z mnoha designů litých kol. Ty budou mít rozměry od 16 do 18 palců. Výrobce zatím uvedl tři motory, všechny spalují naftu. Nejvýkonnější dvoulitrové BlueHDi má výkon 110 kW, slabší agregáty s objemem 1,6 litru budou v nabídce s výkony 85 kW a 66 kW pro e-HDi. Poslední jmenovaná jednotka bude pro vyložené šetřílky, pro takhle velké auto (přes snížení hmotnosti proti předchůdci) je 66 kW poměrně málo. Výhodou ale bude nízká spotřeba.

V případě benzínových jednotek lze očekávat motory 1,6 ve verzích VTi a THP s výkony 88 a 117 kW, stejně jako u krátké verze. U dieselů bude na výběr mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou. Ceny zatím výrobce nestanovil.

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...