Opel si rozhodně nemůže vyskakovat. Ztrátová značka koncernu GM neustále prodělává a úporná snaha o zvrat přichází vniveč. V takové době rozhodně není čas na hračku v podobě kupé, které se sice líbí všem, ale koupí si ho málokdo. Zvlášť v Evropě, kde zákazníci uvažují stále racionálněji. Sporťák by se jim líbil, ale nakonec stejně odjedou v rodinném MPV.
A tak má nový Opel Monza budoucnost jistou jen v depozitáři značky. Automobilka na něm chce ukázat nové stylistické prvky a technologie. A možná i připomenout, že kdysi stavěla parádní kupátka.
Techniku pro pokračovatele jména Monza má. Pohon zadních kol by zajistil technický základ z koncernově spřízněných cadillaců. Vyšlápnout by si pak mohla na Audi A5 nebo BMW 4.
Konec snění. Opel Monza je klasický prototyp. Bude hvězdou stánku značky na autosalonu ve Frankfurtu, který otevírá 10. září. "Tento automobil je studií, která bude mít dlouhodobý vliv na budoucí generace modelů Opel," říká šéf značky Karl-Thomas Neumann. Podrobnosti firma zatím tají. Jen slibuje skvělou aerodynamiku a "průkopnický pohonný systém", tipujeme hybridní ústrojí z Opelu Ampera.
Opel Monza |