Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Americké monstrum míří do Evropy. Cadillac Escalade měří až 5,7 metru

  11:19
Cadillac představil čtvrtou generaci velkého SUV jménem Escalade. Začne se prodávat příští rok, a to i v Evropě. Americký obr bude v nabídce ve dvou délkách karoserie a v případě nejsilnější varianty může za sebou táhnout až 3,8 tuny.
Cadillac Escalade

Cadillac Escalade | foto: Cadillac

V USA vcelku obvyklého mastodonta potkáváme na evropských silnicích jen zřídka. Moc se sem nehodí. Na délku měří minimálně pět metrů a na šířku metry dva. Což platí o současné třetí generaci auta, ale i o nové generaci čtvrté. Navíc o pohon se starají výhradně velké osmiválcové motory, v ekologickém provedení s hybridním pohonem. To opět nejsou zrovna ideální motorizace pro evropské silnice.

Ale koncern General Motors usoudil, že i taková auta na evropský trh patří, a tak po současné třetí generaci bude prodávat i generaci čtvrtou, kterou právě představil. A to i na českém trhu. 

V každém případě hlavní odbyt očekává Cadillac na domácím trhu, kde se rozměry escalade nevymykají záplavě pick-upů a podobně velkých SUV.

Vzhled je tradiční, Cadillac opět použil svůj "vertikální" design, ve kterém jsou přední i zadní světla postavena na výšku. Vedle tohoto jasného poznávacího znamení cadillaců si nový escalade drží tradiční ostré hrany a poněkud nabubřelou mohutnou přední masku. Auto je to nepřehlédnutelné a snadno rozeznatelné, a to jak rozměry, tak i vzhledem.

Oproti současné třetí generaci je nový escalade hranatější, masku má mohutnější a přední světla jsou ještě užší. Markantní je i krabicoidní zakončení kabiny, zadní stěna je téměř kolmá. Moderní techniku zvenku oznamují výhradně diodová světla vpředu i vzadu. Monstrózní vzhled podtrhují kola. V základní výbavě dává výrobce na auto dvacetipalcové ráfky, za příplatek lze pořídit 22palcové disky.

Cadillac Escalade

Mezigeneračně se rozměry auta příliš nezměnily. Základní "krátká" verze narostla na délku jen nepatrně o čtyři centimetry na 5,18 metru. Prodloužená verze označená ESV pak měří na délku úctyhodných 5,7 metru, tedy opět o pár centimetrů víc než prodloužená verze současné třetí generace. Nezměnil se ani rozvor, u krátké verze má hodnotu 2,95 metru, u prodloužené pak 3,3 metru.

Přes minimální změny v mírách se podařilo výrobci zvětšit prostor pro pasažéry v druhé a třetí řadě sedadel. V té druhé o nezanedbatelných 10 centimetrů. Plochá střecha přidala i pět centimetrů na výšku. Královský vnitřní prostor lze proměnit na obří stěhovák. Obě zadní řady sedadel lze sklopit do rovné podlahy. Prodloužená verze pak přináší především větší kufr.

Cadillac Escalade

Pohon zůstává tradiční. Základní verze bude mít pod kapotou osmiválec s objemem 6,2 litru a s výkonem 313 kW, což je o 12 kW víc, než má současné provedení motoru. Pravděpodobně pak dojde i na hybridní verzi, tu však zatím výrobce nepředstavil. U současné třetí generace kombinuje elektromotor s šestilitrovým osmiválcem s celkovým výkonem 331 kW. Základní verze bude mít pohon zadních kol, čtyřkolka bude za příplatek.

Je jasné, že escalade nebude úsporným autem. Trochu může pomoci vypínání poloviny válců a uzavíratelné lamely v přední masce. Konkrétní údaje výrobce neuvádí, tak si můžeme pomoci hodnotou u současné generace, která má kombinovanou spotřebu 14,5 litru. Hybrid je výrazně úspornější, udávaná kombinovaná spotřeba je 10,5 litru. Drobnou výhodou velkoobjemového agregátu je ochota spalovat i palivo E85, což může náklady na provoz o nějaká ta procenta snížit.

Cadillac Escalade

Výrobce zatím neuvádí ani dynamické parametry auta. Třetí generace sprintuje na stovku za 6,5 sekundy, ale maximální rychlost je jen 170 kilometrů za hodinu.

Hlavním lákadlem escalade má být luxusní a bohatě vybavený interiér. V nové generaci dostane palubní deska hned dva multimediální displeje. Jeden tvoří přístrojový štít, druhý s úhlopříčkou 12 palců trůní uprostřed mohutného středového panelu. Interiér je plný kvalitní kůže a dřevěných dekorů. Cenu zatím výrobce nezveřejnil, do začátku prodeje zbývá ještě půl roku. Současná generace začíná v USA na 64 000 dolarech, tedy v přepočtu na 1 200 000 korunách. V Česku stojí třetí generace escalade dva miliony korun a více. Ceny nového čtvrtého vydání by se neměly příliš lišit.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Plzeňská univerzita bude vychovávat inženýry elektromobility, je o ně zájem

2. května 2024

Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni (FEL) rozšiřuje studijní programy, aby lépe...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...