Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Snažili se nezměnitelné udělat nanovo: třetí Audi TT se představuje

  13:32
Ženeva (Od zpravodajů iDNES.cz) - TTčko bude už navždycky vypadat takhle. Oblé tvary a dokonalé proporce vymyslel kdysi pro malé kupé Audi Peter Schreyer. Ten sice už dávno v Ingolstadtu nepracuje, musí mít ale radost. Designová genetika auta, které kdysi dělal skoro potají, je vidět i o dvě generace dál.
Nové Audi TT

Nové Audi TT | foto: iDNES.cz

Audi předvádí na ženevském autosalonu třetí generaci svého kompaktního kupé TT. Přináší aktuální koncernovou techniku, mírně nižší hmotnost a mnohem lepší výbavu než stávající provedení. A také s ním bude zábavnější svezení.

Audi TT je už od první generace v podstatě prototypem stylového kupé pro každý den. TT nikdy nebylo vozem pro puristy, kteří volí spíše "opravdovější" sporťáky jako Nissan 370Z nebo BMW Z4, dynamická jízda mu však nebyla cizí.

Nová, třetí generace to v podstatě potvrzuje. Design je evolucí současných tvarů, technikou je koncernový základ MQB a nová řada motorů a uvnitř auta může mít zákazník spoustu moderních prvků. Krom toho umí však nové TT jezdit rychleji a přitom úsporněji než to dosavadní. Výsledkem je praktičtější a přitom i sportovnější auto.

Budí respekt

Už na první pohled si Audi TT svým vzezřením zjednává respekt. Mohutná maska chladiče a úzká čelní světla auto opticky nejen rozšiřují, ale také trochu připodobňují supersportu R8. Boční pohled jasně odhalí, že siluetu zachovává TT stejnou jako doposud, s vysokým pontonem karoserie a rovnou linií v oblasti kabiny. I výrazné lemy blatníků se vlastně nezměnily, detaily však ukazují, že je nové TT mnohem ostřeji řezané než to předchozí.

To se projevuje i na zádi, kde vynikají hranatější a užší světlomety s novou grafikou a výraznější prolis v místě pro registrační značku. Namísto uhlazenosti dosavadní generace tu opět nastupuje drsnější pojetí, byť celkový rozdíl dělají především detaily, původní koncept zůstal zachován. Na zádi opět najdeme vysouvací spojler (zdvihá se při 120 km/h), model TT má dvě koncovky výfuku, TTS pak čtyři.

Aktuální technika

Pod karoserií 4,18 metru dlouhého kupé se ukrývá technika v podobě platformy MQB a odpovídající sady motorů. Díky nové platformě narostl rozvor na 2 505 milimetrů, což je změna o 37 milimetrů. TT tak má nově trochu kratší převisy, protože celková délka se prakticky nezměnila. Na karoserii převládá hliník, pro dosažení maximální pevnosti a ochrany posádky jsou tu také konstrukce z vysokopevnostních ocelí.

Díky nové technice je třetí TT opět lehčí než předchozí generace. V základním provedení s dvoulitrem TFSI je to o 50 kilogramů, novinka má hmotnost 1 230 kilogramů. Motory pod kapotou jsou výhradně čtyřválcové a přeplňované. Nejnižší výkon přináší turbodiesel 2.0 litru – má 135 kW. Spíše než sportovními výkony (akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 7,2 sekundy) se chlubí nízkou spotřebou 4,2 litru na 100 kilometrů. Benzinovým základem je motor 2.0 TFSI s výkonem 169 kW, verze TTS pak disponuje 228 kW.

Se slabším provedením zvládne kupé s manuální převodovkou sprint na stovku za šest sekund a maximální rychlost je tu už elektronicky omezena na 250 km/h. Provedení s týmž motorem vybaveným dvouspojkovou převodovkou S-Tronic (je šestistupňová) a pohonem všech kol zvládá sprint výrazně rychleji, za 5,3 sekundy. Výkonné provedení TTS zvládne sprint za 4,7 sekundy a to v provedení s manuálem. Pohon quattro je tu standardem.

Lahůdky ve výbavě

Nové Audi TT přináší i novou výbavu, která odpovídá aktuálním technickým možnostem. V základu tak malé kupé se čtyřmi kruhy ve znaku dostane světlomety Xenon plus, za příplatek bude možné zvolit čelní LED světla. Světlomety by měly umět například přisvěcovat automaticky do zatáčky podle dat z navigačního systému, takže oblouk bude vhodně osvětlený ještě před tím, než se do něj auto stočí.

Uvnitř je standardem nový multifunkční přístrojový štít, který je tvořen displejem. Klasické budíky jsou tedy ty tam a displej si může uživatel přizpůsobit svým potřebám. V základu jsou tu dva módy, jeden zaměřen na výkon a požitek z jízdy, druhý pro snazší ovládání funkcí auta. TTS má ještě třetí mód s velkým otáčkoměrem jako hlavním budíkem. Displej má úhlopříčku 12,3 palce a rozlišení 1 440 x 540 pixelů, o běh systému se stará technika Nvidia Tegra, která je podobná té u chytrých telefonů. K ovládání systému slouží krom tlačítek na volantu i ovladač MMI.

TT by mělo být standardně vybaveno SIM kartou s datovým připojením LTE, díky tomu lze v autě vytvořit hot-spot, ke kterému lze připojit smartphony v autě. Řidič si může svůj chytrý telefon uložit do schránky Audi Phone Box v loketní opěrce. Schránka zaručuje lepší příjem signálu i propojení s autem.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...