Exkluzivní představení nových modelů HD
Na český trh přibyla nová specialita Harley-Davidson, tříkolka Tri-Glide Ultra Classic, která vychází z cestovního korábu H-D Electra Glide. Na motorce najdete všechen luxus, který byste od americké motorky očekávali.
Nechybí audiosoustava s hlasovým ovládáním, velká kožená křesla s vyhříváním a prostorný zadní kufr. Navíc se nemusíte bát štěrku na silnici, tříkolku jen tak něco nerozhází.
BMW NineT i luxusní cesťák
Největší hvězdou německé značky na Motosalonu je retro naháč NineT. Za luxusním designem se skrývají všechny moderní technologie, které BMW aktuálně nabízí. O pohon se stará předposlední generace dvouválcového boxeru a motorce nechybí bezpečnostní systémy, jako je ABS a ASC.
Druhou novinkou je luxusní cesťák RT 1200, který tradičně patří k nejoblíbenějším cestovním motorkám a ve své flotile je má i hradní stráž. BMW RT dostalo design podobný šestiválci GTL a hlavně nový agregát chlazený vzduchem a vodou. Z výbavy je třeba zmínit třeba možnost objednání závodního rychlořazení, aktivního elektronického odpružení, nebo vyhřívané rukojeti a sedlo.
Svezete se na Yamahách
Vůbec poprvé se v rámci výstavy můžete svézt při testovacích jízdách na velkých motorkách. Jízdy probíhají v okolí Brna za doprovodu policie a čeká vás více než půlhodinová trasa. O víkendu se navíc podíváte i na závodní okruh. K dispozici je kompletní modelová řada Yamahy včetně letošních novinek a supersportu R1.
Kawasaki Z1000
Po odmlce se na výstavu vrátilo i české zastoupení Kawasaki i s novou Z1000, litrovým naháčem, který vyniká agresivním až futuristickým designem a samozřejmě neméně agresivním jízdním projevem.
Airbag na motorku
Zajímavou novinku určenou především pro jízdní bezpečnost předvedla firma Y-shop. Airbag na motorku se obléká přes klasickou motocyklovou bundu a jeho součástí je páteřový chránič. Jakmile dojde k nehodě a z airbagu se vytrhne lanko, během mikrosekund se nafoukne, zpevní jezdcovo tělo a hlavně ochrání všechny důležité části jezdcova těla. Zajímavé je, že airbag se dá použít vícekrát, stačí jen vyměnit bombičku za novou.
Jawa pokračuje s tradičním dvoutaktem 350
Zajímavý stroj, který udělá radost českým motorkářům předvedla týnecká Jawa. Základem je klasický dvoutaktní dvouválec, který je zasazený do trubkového rámu a co je nejzajímavější, má okolo sebe klasické plechy, které známe z minulosti. Podvozek je ale moderní a nechybí ani kotoučová přední brzda. A teď to nejzajímavější, tahle "třistapadesátka" má startér a bude stát okolo 60 000.