Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

První jízda: Povedený Nissan Pulsar je prostorový přeborník

  12:08
Nissan Pulsar je hezké, povedené, normální auto. Žádný dravec ani posel z vesmíru. A to je dobře. Za srdce nechytí, ale když pro něj půjdete, špatně nenakoupíte. Je to hlavně pragmatická volba: velikostí kabiny a kufru totiž tenhle evropský Japonec patří mezi nejlepší.

Nissan je v Evropě z japonských automobilek usazený asi nejpevněji. Dokonce tak, že si postavil vlastní model. Pulsar vznikl v Evropě pro Evropany, výhradně pro ně, boubelatý hatchback se nechystá ani do Ruska. Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, měl asi slabou chvilku, evropské divizi povolil z pohledu světových čísel Nissanu v dnešní době dost neuvěřitelnou věc: pro chřadnoucí evropský trh postavit speciální model. 

Pulsar navíc vrací značku do velmi nabitého segmentu mezi VW Golf, Ford Focus a Toyotu Auris, které je svým charakterem asi nejbližší.

Nissan Pulsar

Kapacita barcelonské fabriky, kde Nissan svůj evropský model vyrábí, je zatím nastavena na 65 tisíc pulsarů, to není moc ambiciózní číslo. Přitom je to velmi příjemné a dobře postavené auto.

Pulsar je klasický pětidveřový hatchback, o dalších karosářských verzích se pro Evropu neuvažuje. Na jiných trzích - třeba v Austrálii - je pod jménem Pulsar schovaný sedan. Evropani by ale raději kombíka.

Na druhou stranu můžou být Nissanáři rádi, že jim japonská automobilka vyšla vstříc a mezi houf svých crossoverů na zvýšeném podvozku vrátila klasický model. Pokud pomineme pochybný pokus s obludnou tiidou, poslední klasický hatchback nižší střední třídy Nissanu v Evropě byla Almera. To je mimochodem dnes skvělý tip na lacinou, výborně jezdící a spolehlivou ojetinu, kterou trápí jedině rez. Po ní se Nissan v této kategorii nepochopitelně odmlčel. A do novinky vkládá naděje. 

Jméno klame

Auto se jménem Pulsar si představíte jako rtuťovitý sporťák, nebo aspoň ostrý hatchback. Novinka v nabídce Nissanu je ale krotší. Dravost u něj nehledejte, je to dobře naladěný praktik.

Je to také jedno z těch aut, které skvěle klame tělem. Na pohled vypadá spíš subtilně, klasické proporce zdobí svaly prolisů a dynamické křivky. 

Dlouhatánský rozvor 2,7 metru je ale stejný jako SUV X-Trail. To z něj dělá i s vyšší střechou a velkou kabinou auto na cestě k MPVčku. Znalci si vzpomenou na Fiat Croma druhé generace z poloviny (2005-2011), zvenku to byl bachratý kombík, uvnitř měl neuvěřitelně prostornou kabinu, velký kufr, ale interiér s nulovou variabilitou. Pulsar je architektonicky to samé v menším vydání.

Dlouhý je 4,4 metru a střecha ční do víc než stopadesáticentimetrové výšky. Proporcemi a svěžími linkami to ale mistrně maskuje. Dokud se vedle něj nepostavíte, netušíte, že je to tak velké auto. 

Když do něj nastoupíte - doporučujeme nejdřív vyzkoušet zadní místa, jste ohromeni velikostí prostoru. Na zadní lavici si přijdete jak ve Škodě Superb. Tolik místa na nohy a nad hlavou nenabídne asi nikdo z konkurentů.

Nissan Pulsar

Za volantem už to tak rozmáchlé není. Místa je tu ale dost i pro rozložité postavy. Kdo je zvyklý sedávat blízko u volantu, tomu může vadit dolů protažená přístrojovka. Velké, ale nijak výrazně tvarované sedačky, vyplní prostor vpředu. Křeslo je tak akorát zapasované mezi dveře a úzký středový tunel, za volantem jste tak příjemně obestavěni. Dnešní trend naopak velí usadit přední cestující co nejdál od dveří.

V nabídce úplně chybí stavitelná bederní opěrka a hlavně výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, ten se tak chvíli ošívá, že sedí zbytečně vysoko. Sedadla jsou spíš komfortní, tak akorát tvrdá, ale bez tvarování, sedíte spíš "na nich" než "v nich". To se dravějším povahám za volantem moc pozdávat nebude.

Nissan Pulsar

Z auta je díky bohatému prosklení dobrý výhled. Některým postavám může překážet tlustý levý sloupek čelního okna. Chválíme velká zrcátka. Kabina je výborně odhlučněná, nejvíc ruší aerodynamický svistot kolem zrcátek a předních sloupků.

Kufr je objemově velký, má 385 litrů, na kočárkování a stěhovací kratochvíle ale moc připravený není. Podběhy hodně zasahují do prostoru pro zavazadla. Navíc má kufr hodně vysoký práh, vytahovat přes něj kočárek nebo těžkou tašku bude pro subtilnější ženu náročné. Konstruktéři to ani neulehčili dnes oblíbeným fíglem: dvojitou podlahou, která by podlahu kufru zarovnala s nákladovou hranou. Při sklopení zadních opěradel vznikne schod.

Nissan Pulsar

Jede hladce a tiše

Technický základ staví na modulární z platformě CMF spojenců Renaultu s Nissanem. Je to úplně nové auto vyvinuté, postavené a vyráběné v Evropě pro Evropany. "Modely, které jsou pod stejným jménem prodávané po světě, jsou úplně jiná auta," říká pro iDNES.cz Andrej Akifiev, šéf Nissanu pro střední Evropu. "Je to evropské auto, které má globální jméno," vysvětluje.

Není to žádný lehkonohý dravec. Ale na silnici si vede na výtečnou díky pevné karoserii a dobře sladěným tlumičům a pružinám. Zatáčku vykrouží v minimálním náklonu, malý sportovní volant s pevným, rychlým řízením dodá jistotu. Stopu vede dobře, i když se na zakroucené silnici zatáčky rychle střídají. 

Při jízdě mu ale chybí lehkost, hlavní pocity, které si z řízení odnesete, jsou jistota a přesnost. 

Zadní náprava tvořená torzní příčkou je dlouho neutrální. Podvozek je ale hlavně skvěle odhlučněný a komfortně odladěný. O dírách a roletě na silnici víte, ale nebouchá.

Dva motory

Do začátku dostává pulsar na výběr ze dvou motorů: benzinové přeplňované 1,2 a turbodieselu 1,5. Můžeme se nad tím pozastavit, ale právě to jsou motory, které se v Evropě v této kategorii nejvíc prodávají. Po 280koňové nadupané verzi Nismo, o které se stále hlasitěji spekuluje, sice zatouží hodně fanoušků, reálně ji ale koupí jen málokdo. Časem dorazí do nabídky ještě 190koňový přeplňovaný benziňák 1,6, to už je jisté.

Obecně vzato, oba motory na běžné ježdění stačí, jen vyžadují zkušenost s dnešními maloobjemovými motory. 

Nissan Pulsar

Naftová jedna-pětka, vypůjčená v rámci koncernové spolupráce od Renaultu, potřebuje pevnou ruku zkušeného řidiče, který se vyrovná s dlouhým zpřevodováním. Když spadnou otáčky pod 1700, trvá nekonečně dlouho, než se opět nadechne a auto rozpohybuje. Smysl točit ho má někam lehce nad čtyři tisíce otáček. Hlavně pojíždění krokem, nebo předjíždění retardérů, vyžaduje podřazovat na jedničku, na to turbodieselaři rozhodně zvyklí nejsou. S řazením v šestistupňové skříni potíže nejsou, páka běhá hladce v dobře vymezených drahách, rozhodně je řazení v lepší než v renaultech.

Nafťák s výkonem 115 koní, spřažený s šestistupňovým manuálem, si při normální předpisové jízdě ve dvou a dvěma kufry k tomu vzal pět a půl litru. To není nijak ohromující, ale ani hrozivá hodnota. S trochou cviku a při lepším než dvoutisícikilometrovém zajetí motoru by se mělo dát dostat k pěti.

Benzinový čtyřválec (1,2 turbo 85 kW s šestistupňovou manuální převodovkou) je z pohledu kultivovanosti a chování lepší volba. Auto s ním jede lehčeji, subjektivně má lepší řízení a nechá se slušně vytáčet. Přeplňovaná dvanáctistovka nedělá z pulsaru sprintera, když motor vytočíte, jede slušně. Se spotřebou se vejde do nějakých sedmi a půl litru.

Nissan Pulsar

Dobrá výbava

Pulsar se prodává od minulého týdne. Základní cena je slušných 330 tisíc za benzinové provedení, naftové je o 55 tisíc dražší. K tomu přidává základní provedení výbavu, kde nechybí nic důležitého. Je v ní manuální klimatizace, všechny airbagy, tempomat, ovládání rádia a palubního počítače na volantu, bluetooth handsfree, USB, radio s pětipalcovým barevným displejem a čtyřmi reproduktory (vyšší výbavy mají šest), všechna okna elektricky stahovaná. Nissan totiž nastavil dost vysoké cenové přeskoky mezi vyššími výbavami. Pokud chcete přední světla oživená LED prvky, nebo bezpečnostní "štít" obsahující systémy hlídání mrtvého úhlu, vyjetí z pruhu a další vychytávky, musíte připlatit 135 tisíc za nejvyšší výbavu. Automat (CVT) se dá pořídit jen k benziňáku. Na plakátech se pulsar bude chlubit dokonce startovací cenovkou 299 900, pozor, to je cena při nákupu na úvěr. První auta dorazí do Česka podle Petra Koláře, mluvčího značky, začátkem října.

  • Nejčtenější

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Tajný tip v bazaru: HR-V je typická honda, vzor spolehlivosti

6. května 2024

Premium Nedá se říct, že by Hondy HR-V druhé generace byla levná auta. Nejdostupnější bazarovky jsou pořád...

V bahnění, brodění a tahání vejtřasky závodily i traktoristky

6. května 2024  12:30

Brodění traktorů bahnem, vyjíždění prudkých svahů či vybírání zatáček viděli návštěvníci...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...