Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Triumph je úplně nová klasika ze staré školy, má ABS, USB i LED

Jak to tak vypadá, vzedmutá vlna zájmu o retro jen tak neopadne. Právě naopak. Všechno, co působí klasickým dojmem, táhne víc než kdykoli před tím. U Triumphu tomuto trendu už mnoho sezon podřizují část své produkce. A letos přicházejí s projektem, který nemá obdoby.

Motocyklům klasického vzhledu je u Triumphu tradičně věnována celá jedna produktová kategorie. Jmenuje se Modern Classics a pro nadcházející sezonu nabízí pět zcela nových modelů motocyklů.

A když říkáme zcela nových, myslíme to vážně. Srdcem každé motorky je beze všech pochybností motor, a proto vývojáři Triumphu začali právě tady.

Jeden motor pro pět nových modelů by však byl trochu málo. A tak jsou v nabídce rovnou dva.

Mladík v novém kabátě

Pro menší model Street Twin byla vyvinuta úplně nová osmiventilová devítistovka. Samozřejmě v tradičním uspořádání pěkně v řadě vedle sebe. Podle materiálů výrobce nabídne pořádnou porci krouticího momentu zejména ve spodním rozsahu otáček. V číslech to znamená 80 Nm při 3 200 otáčkách. Přínosem má být sametová odezva na elektronicky řízený plyn a možnost dávkování krouťáku v celém spektru otáček.

Nejmladší z rodiny Bonnevillů bude samozřejmě vybaven systémem ABS a hlavně vypínatelným systémem kontroly trakce. Mladého ducha mašiny prezentuje třeba ledková zadní lampa nebo USB zásuvka.

Triumph Street Twin

Nad velkým kulatým světlometem je pouze jeden budík, ze kterého se jezdec mimo základní údaje dozví například hodnotu aktuálního dojezdu, upozornění na vypnutý systém kontroly trakce a v případě příplatkové výbavy také intenzitu výhřevu rukojetí nebo hodnotu tlaku v pneumatikách.

Největší trumfem výrobce je rozhodně příplatková a volitelná výbava. Ta zahrnuje nepřeberné množství originálního příslušenství a doplňků, které umožňují každou motorku nazdobit nebo upravit například ledkovými blinkry, kovovými nádobkami na brzdovku nebo ozdobnými kryty na motor.

Volit lze také několik typů madel, sedel nebo sadu pro odstranění blatníku. V nabídce jsou i různě vysoké větrné štítky včetně neprůhledné varianty v barvě mašiny. Kdo bude mít dostatek inspirace i chuti jít ještě dál, nepohrdne třeba černěnými výfukovými svody nebo plejádou laděných výfukových koncovek, které nově dodává americká značka Vance & Hines.

Tuning pro drsňáky

Doplňkové výbavy je tolik, že Triumph pro své zákazníky vydává jako vodítko takzvané inspirační sady, které poskytnou základní směr pro úpravy motorky. V případě Street Twin jsou k dispozici tři sady. První z nich je Scrambler kit, který přináší na pohled asi nejradikálnější tuning.

Jak název napovídá, je výfuk stažen do jedné koncovky umístěné pod sedlem v enduro stylu. Zadní blatník šel pryč a pod motorem se objeví duralový kryt.

Triumph Street Twin
Triumph Street Twin

Brat Tracker kit povyšuje sériovou mašinu na drsný pouliční závoďák, kde není místo pro zbytečnosti. Madla v „barrel“ stylu a černé prošívané placaté sedlo jsou jedinými ozdobami. Výfuky Vance & Hines nesou zdrsněný nerezový povrch.

Poslední návrh z kanceláře návrhářů Triumphu se jmenuje Urban inspiration kit a stylizuje motorku do podoby nedbale elegantního městského frajera, vyzdobeného dvojicí kožených tašek nebo nízkým tónovaným větrným štítkem.

Všechny tři sady doplňků rozhodně neznamenají, že tím seznam příslušenství vystřelil své poslední patrony. Sériová litá kola lze například nahradit frajerskými drátěnými hned v několika povrchových úpravách a tak dále, a tak dále.

Ohlédnutí po šedesátých letech

Komu je devítistovka málo, může sáhnout po dvanáctistovce. Také tento motor je do šroubku zcela nově vyvinutý, aby zaburácel v modelech Bonneville a Thruxton. V případě Bonnevillu se jedná o absolutní návrat ke kořenům.

Nová dvanáctistovka je reinkarnací původního stroje z roku 1959. Ten letošní nese označení T120 a kromě stříbrného a červeného dvoubarevného lakování nabízí ještě variantu Black v několika verzích, dva volitelné jízdní režimy nebo například vyhřívané rukojeti. Dvojice kulatých budíků nabídne množství informací uspořádané přehledněji než kdykoli před tím.

Triumph Bonneville T120

Také Triumph Bonneville, stejně jako jeho malý bratr Street Twin, přichází na trh vybaven pořádnou porcí doplňkové výbavy. Ani jeho klasické doutníkové výfuky neunikly hledáčku firmy Vance & Hines a lze tak pořídit několik variant k sériovému provedení.

Volitelné jsou například i boční kolenní panely na nádrži nebo chromovaný kryt spojky i další kryty na motoru v několika dekorech. V nabídce je plejáda chromovaných i temně černých doplňků. Puntičkářům bude k dispozici i několik variant kovových čepiček na ventilky nebo dokonce speciální zakázkový váleček řadicí páky.

Silné kafe

Model Thruxton podle prohlášení jeho tvůrců navrací význam označení Café racer k jeho kořenům. Střídmá silueta drsného závoďáku už na první pohled postrádá všechny zbytečnosti.

Za velkým světlometem a dvojicí budíků je už jenom velká nádrž s chromovaným víčkem a jednosedlo zakončené krovkou typickou pro speciály z padesátých let. Zpětná zrcátka jsou posunuta do konců madel a ostře řezané kónické výfuky jsou zalomeny vzhůru, aby v náklonech nedrhly o asfalt.

Triumph Thruxton 1200

Abychom si ale nemysleli, že tady není co ladit, je i pro drsného kafáče k mání doplňková výbava. Zadní krovku lze například očalounit plastovou kapotou v barvě motorky. Předek lze dovybavit malým větrným štítkem. Jedním z nejzdařilejších doplňků pro nový Thruxton je však velká závodní kapotáž ve stylu padesátek.

Žerty stranou

Zatímco alespoň na první pohled jde modelu Thruxton více o design, to jeho energií nabitý příbuzný již svým přídomkem R za názvem jasně naznačuje, kde končí legrace. Triumph Thruxton R je už na první pohled ostrý bombarďák, který nepřipouští kompromisy.

Předek zdobí nádherná zlatá upside down vidlice s kolem nazdobeným dvojicí obřích kotoučů s radiálními brzdiči Brembo. O jistotu odpružení zadní kyvné vidlice pečuje dvojice zlatých pružících jednotek s odloučenými expanzními nádobkami. Kompletní podvozek je tedy v režii značky Öhlins.

Triumph Thruxton R a Thruxton 500 Racer Original

Zatímco krovku v barvě biku si musíme v základním provedení přikoupit, erko ji nabízí jako součást standardní výbavy. I když už se nezdá, že bude co zlepšovat, také Thruxton R lze ještě dozdobit. Také tady lze instalovat kolenní panely signované logy Triumph nebo opticky rozdělit nádrž koženým pruhem. Závanem nových časů mohou být například ledkové blinkry.

Po období, kdy k označení „nový model“ mnohdy stačilo dát nálepku na nádrž, tentokrát u Triumphu pořádně bouchli do stolu a máme se tak na co těšit. Motorky budou pro světové trhy uvolňovány v průběhu sezóny 2016.

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...