Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Svět chce SUV, Volkswagen ho jimi hodlá zaplavit

  14:25
„Svět chce SUV a mnoho z nich ponese logo Volkswagenu,“ s těmito slovy představil šéf značky Herbert Diess nový model T-Roc. Německá automobilka svou nabídku SUV pořádně zahustí, za pár let chce mít v na světových trzích dohromady 19 SUV modelů, včetně elektrických.

„V následujících 10 letech vyrostou prodeje SUV o 50 procent,“ předpovídá Diess. Populární jsou hlavně ta menší.

A právě T-Roc je tedy jedním z těch nejdůležitějších modelů. Líbivý teréňák do městské džungle má na délku 4,234 metru, což je velmi blízko končící Škodě Yeti, ale na pohled působí mohutněji. Pokud zůstaneme u značky Volkswagen, je novinka o čtvrt metru kratší než od loňska prodávaný Tiguan.

V bobtnající nabídce SUV koncernu Volkswagen tak přestává být jednoduché se orientovat. T-Roc je teď nejmenší městský teréňák, příští rok ovšem dorazí ještě menší T-Cross, vycházející z malého Pola.

Volkswagen T-ROC
Volkswagen T-ROC

Jak se chutě zákazníků mění, zajímavě ukazuje italský trh. Volkswagen totiž podle informací magazínu Motorbox z tamní nabídky stahuje model Sportsvan, praktické MPV má nahradit právě nový T-Roc. Na druhou stranu je třeba říci, že v dnešní SUV mánii silně živené samotnými výrobci už často prostě není z čeho vybírat. Pokud tedy Diess říká, že lidé kupují stále více SUV, slušelo by se také dodat, že jim automobilky občas nic jiného nabídnout neumějí (příkladem jsou třeba Nissan nebo Subaru).

T-Roc stojí na modulární platformě MQB koncernu Volkswagen určené pro auta s motorem vepředu napříč a pohonem předních kol, na které stojí auta od Seatu Ibiza po Škodu Kodiaq nebo VW Passat. Díky tomu může dostat také pohon všech kol (systém s lamelovou elektronicky ovládanou spojkou Haldex). A za další příplatek bude T-Roc mít třeba také podvozek s adaptivními tlumiči nebo progresivní řízení.

Volkswagen T-ROC

Na výběr bude ze šesti motorů, startovat se bude u litrového tříválce, vrcholem budou 190koňová TSI a TDI dvojnásobného objemu. Základní benzinový tříválec má 85 kW (115 k), nad ním je 1,5 TSI se 110 kW (150 k), zážehovým vrcholem je 2,0 TSI 140 kW (190 koní).

Dieselovým základem je 1,6 TDI 85 kW (115 koní), pak následuje slabší dvoulitr se 110 kW (150 k) a vrcholné TDI se 140 kilowatty.

Pohon všech kol (základní ráfky jsou šestnáctipalcové) půjde přikoupit k výkonnějším motorům. Pravděpodobně také T-Roc dodrží koncernovou strategii, podle které slabší verze zůstanou u jednodušší zadní nápravy s torzní příčkou a sofistikovanou víceprvkovou dostanou ty výkonnější. Základní převodovkou je šestistupňový manuál, pro nejsilnější dvoulitry sedmistupňový dvouspojkový automat (u slabších motorů za příplatek).

Tým šéfdesignéra Klause Bischoffa se při návrhu T-Rocu na poměry Volkswagenu docela odvázal. Zajímavou vyváženou siluetu vykreslují výrazné linky. Protože je karoserie hodně členitá, dostal T-Roc hodně zdobných prvků, různých mřížek, lišt, prolisů a dalších detailů a ozdůbek. Úzké přední lampy plynule navazují na masku chladiče, jak to mají moderní volkswageny. Hodně výrazným prvkem jsou plochy v prolisech pod nimi, které jsou orámované LED proužkem, ten slouží jako světlo pro denní svícení, ale umí také blikat oranžově jako směrovka.

Na předním blatníku rýsuje výrazný prolis chlapácký sval a podobně to designéři navrhli u zadního kola. Výrazná křivka neladící s linkami zbytku boků bude asi nejkontroverznějším a zároveň poznávacím znakem auta. Výrazně sešikmený zadní sloupek přidává siluetě dynamiku, jinou barvou lakovaná střecha auto opticky sníží.

Záď chce dát dojem robustnosti. Horní hrana nárazníku zařezává s podlahou obstojně velkého kufru, ale je dost vysoko - nakládat tam kočárek nebo basu piv bude chtít svaly. Zavazadlový prostor má objem 445 litrů, sklopením zadních sedadel se dostanete na 1 290 litrů.

Volkswagen zdůrazňuje charakteristické znaky, díky kterým jsou teď SUV tak oblíbená: snadné nastupování (dveře jsou protažené až dolů přes prahy, takže si nezašpiníte kalhoty), zvýšenou pozici za volantem, díky které má řidič lepší výhled nad provozem, a navrch šmrncovní vzhled.

Volkswagen T-ROC
Volkswagen T-ROC

Interiér také ctí styl dnešních volkswagenů. Oproti exteriéru je umírněnější, oživuje ho výrazné barevné olištování palubní desky. Přístrojový štít může být za příplatek digitální. A vedle něj až osmipalcový displej multimediálního centra. Kabina je příjemně dlouhá, centimetry v podélném směru otvírá rozvor 260 centimetrů.

Herbert Diess při premiéře nového modelu zdůraznil, že auto dostane do základní výbavy systém automatického brzdění před překážkou, který zabrání většině městských štouchanců z nepozornosti.

Výroba v portugalském Sétubalu už se rozběhla, autosalonová premiéra je naplánovaná na půlku září do Frankfurtu. V Česku bude k objednání od října, nebo listopadu, první auta dorazí v prvním týdnu 2018. Startovací cenu se snaží české zastoupení značky srazit pod půl milionu.

Autor:
  • Nejčtenější

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Tajný tip v bazaru: HR-V je typická honda, vzor spolehlivosti

6. května 2024

Premium Nedá se říct, že by Hondy HR-V druhé generace byla levná auta. Nejdostupnější bazarovky jsou pořád...

V bahnění, brodění a tahání vejtřasky závodily i traktoristky

6. května 2024  12:30

Brodění traktorů bahnem, vyjíždění prudkých svahů či vybírání zatáček viděli návštěvníci...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...