Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution představuje poměrně přelomovou změnu. Nový rám a odpružení, silnější motory a sloučení řady Dyna a Softail jsou hlavní novinky pro rok 2018.
Harley-Davidson 2018

Harley-Davidson 2018 | foto: Harley-Davidson

Kromě modernějšího podvozku s odlehčeným rámem a novým motorem přechází harleye na modernizovaný design s hodně odvážnými LED světlomety. A u některých modelů poprvé i s ryze digitální přístrojovkou.

Nová pohonná jednotka Milwaukee-Eight, představená v minulých letech pro touringové modely, se podle očekávání pomalu šíří i do dalších modelových řad. A její odlišná konstrukce s mokrou skříní umožnila poměrně zásadní změny na rámu softailů. Nový trubkový rám je podle výrobce o 65 % tužší než u předchozí řady softail, hlavní změnou je vedení schovaného odpružení monoshock pod sedlem, zatímco u předchozích modelů to bylo dole pod motorem.

Zůstává klasický vzhled hardtailového rámu, který se podařilo citlivě zakomponovat i pro dřívější modely Dyna, místo původního vnějšího odpružení po stranách. Také přední vidlice dostala nové řešení s dvojitým průtokovým ventilem (vyvinuté ve spolupráci se značkou SHOWA) a většina nových modelů se teď může pochlubit většími maximálními náklony v zatáčkách. Jsou používány dvě kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo.

Lehčí, tužší, rychlejší

Další novinkou u některých modelů je možnost objednání ve dvou objemových verzích s motorem Milwaukee-Eight 107 (1745 ccm) nebo 114 (1868 ccm). Kotevní body nového rámu řady Softail jsou vyrobené tak, aby těsně obepínaly motor a zvyšovaly tuhost podvozku.

Motory Milwaukee-Eight pro řadu Softail také využívají systém s vyvažovací hřídelí, který vyrovnává vibrace motoru a současně zachovává charakteristický projev harleyů. Nové modely Softail jsou až o 17 kg lehčí než dříve, nabízejí lepší poměr hmotnosti a výkonu s rychlejší akcelerací. A také nové pneumatiky, které jsou speciálně vyvinuté pro nový podvozek Softail.

Některé modely poprvé v historii nemají žádné klasické budíky, pouze malý displej uchycený na řídítka. To umožnilo efektnější design, ve kterém nic neruší prostor mezi nádrží a světlometem.

Z vnějšího pohledu si všechny modely drží své charakteristické křivky, ale příslušnost k moderní době ukazují odvážnými LED světlomety. Ortodoxní příznivci značky si možná budou těžko zvykat na konec klasických kulatých světel, ale doba jde dál.... „Autentičnost designu Harley-Davidson vychází z pečlivého sladění všech detailů od začátku až do konce – je těžké toho dosáhnout a je těžké to od nás okopírovat. Motocykly Harley-Davidson nejsou spotřební zboží - jsou předávány z generace na generaci,“ vysvětluje Brad Richards, viceprezident stylingu a designu značky.

Děti Harley-Davidson

  • Fat Boy
    Legendární motocykl Fat Boy po desetiletí určoval samotný moderní customový styl. Rok 2018 přináší snížení hmotnosti o 16 kg oproti předchozímu modelu, 240mm zadní pneumatiku s plným zadním kolem Lakester, volitelně v nabídce i s motorem Milwaukee Eight 114.
  • Heritage Classic
    Designové rysy evokují tmavě černý retro styl modelů Harley-Davidson z padesátých let, nyní oživený o moderní výraz. Nový odnímatelný čelní štít, nové uzamykatelné a vodotěsné boční brašny, o 17 kg lehčí oproti předchozímu modelu, volitelně motor Milwaukee Eight 114.
  • Low Rider
    Inspiruje se tradicí individualismu éry customových chopperů 70. let, pro rok 2018 má kromě nového motoru a rámu i nové 19palcové přední a 16palcové zadní lité kolo Radiate.
  • Softail Slim
    Připomíná slávu poválečných customových bobberů s úzkou zádí, zkráceným předním blatníkem, jednomístným sedlem a minimem chromovaných součástí. Odvážné a plynulé tvary předního světlometu a krytů přední vidlice, snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu.
  • Deluxe
    Deluxe se jako klasický luxusní stroj, který se blyští lesklými chromy, přitom však nabídne kvalitní jízdní vlastnosti moderní doby. Jako ostatní Softaily i on má LED osvětlení vepředu i vzadu, snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu.
  • Breakout
    Rok 2018 dovolí větší úhly náklonu v zatáčkách a výrazný dragsterový postoje. LED světlomet Daymaker přechází v malý digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci. Snížení hmotnosti o 17 kg oproti předchozímu modelu, volitelně s motorem Milwaukee Eight 114.
  • Street Bob
    Vzpřímená jízdní pozice s rukama ve větru a žádné zbytečnosti navíc, digitální přístrojový panel osazený na prodlouženém nástavci. Nejlevnější model v nové řadě Softail.
Autoři:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Plzeňská univerzita bude vychovávat inženýry elektromobility, je o ně zájem

2. května 2024

Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni (FEL) rozšiřuje studijní programy, aby lépe...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...