Range Rover je sám o sobě luxusním SUV v cenách snadno překračujících hranici pěti milionů korun. Speciálně upravený model SLT 6x6 bude jistě ještě mnohem dražší a výrobce T.Fotiadis Design designéra Theodorase Fotiadise s ním bude primárně mířit na bohaté zákazníky v zemích Perského zálivu.
Právě do těchto zemí zamířilo hned několik předělávek luxusních offroadů či SUV s přidanou druhou zadní nápravou. Ať už Land Rover Defender v lovecké úpravě nebo Mercedes Benz G63 AMG se stejným podvozkovým schématem. Tamní zákazníci nejsou limitování cenou a sériová produkce jim často nenabídne produkty, které by dostatečně vyjádřily jejich status a dodaly dostatek prestiže.
Od příštího roku zakázkově vyráběný „jachetní“ Range Rover však bude k dispozici komukoliv, kdo se nebojí s takovým kolosem zajet pro konzervy do supermarketu na dlouhou plavbu Středozemním mořem. Případní zájemci si budou moci silniční jachtu poprvé prohlédnout v září v Monaku na veletrhu jachet, což je logické místo pro premiéru.
Právě odlišení od běžné produkce byl hlavním záměrem designerského studia T.Fotiadis Design. Jízdní vlastnosti v terénu nejsou v tomto případě důležité, k přístavnímu molu auto dopluje snadno, podstatnější je zvýšení nosnosti, na zadní korbu tohoto pick-upu se vejde dostatečně velký proviant na dlouho plavbu.
Luxus na šesti kolech
Design připomíná jachty, je zde hodně chromu a především zadní korba evokuje mořská plavidla. Auto stojí na sériovém prodlouženém podvozku, který Range Rover za příplatek nabízí. Už sériové auto s prodlouženým rozvorem měří na délku 5,2 metru (samotný rozvor je 3,12 metru), upravený speciál z Berlína přidává další metr, takže mu od předního k zadnímu nárazníku naměříme 6,2 metru. Jde o nepřehlédnutelný kousek, když k tomu připočteme šířku téměř 2,1 metru (což má i standardní Range Rover), výška auta je s 1,85 metru taktéž impozantní.
Legendární Mercedes G se proměnil v šestikolové monstrum za 10 milionů |
Zákazníci mají podle autorů projektu mít na výběr celou paletu pohonných jednotek, s kterými se Range Rover dodává. Jsou to naftové šesti a osmiválce, vrcholný benzinový osmiválec s kompresorem či hybrid s dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým motorem.
Výraznou úpravou projde oproti sériovému modelu i interiér. Luxus je samozřejmostí, konfigurace bude čtyřmístná. Za příplatek bude k dispozici asi cokoliv, co si bohatý zákazník vymyslí. Z technických fines pak všechny bezpečnostní a asistenční systémy, které se dají objednat k sériovému Range Roveru.
Zájemce o Range Rover SLT 6x6 bude muset mít připravenou naditou peněženku. Obyčejný Range Rover stojí od tří milionů korun výše, špičkové verze s osmiválcovým zážehovým motorem snadno překročí pětimilionovou hranici. Studio T.Fotiadis Design cenu svého výtvoru zatím nezveřejnilo, ale odhadem navýší cenu základního modelu na dvojnásobek.