Vůz kategorie MPV s variabilním interiérem, ale nejednoznačně přijímaným designem, mimo jiné s ročním předstihem představil podobu přední části fabie druhé generace. Přes praktický vnitřek se však Roomster mimo jiné kvůli ústupu popularity malých MPV nástupce nedočkal.
1. června 2006 |
Z výrobní linky v Kvasinách sjel poslední roomster 30. dubna 2015, celkový počet vyrobených kusů nepřesáhl půl milionu.
Asi nejodvážnější Škodovka historie zaznamenala nejprve obrovský ohlas jako koncept na podzim 2003 na frankfurtském autosalonu. Netradičně tvarovaný model, frčící na tehdy módní vlně malých MPV, byl ještě větším šokem pro publikum, když se představil v sériové podobě. Pozměněný design polarizoval diváky ještě víc, většina uživatelů na něj ovšem nedá dopustit – skvělé jízdní vlastnosti a geniální využití prostoru na formátu fabie kombi mnoho konkurentů nenabídlo.
Praktický a spolehlivýRoomster jako ojetina Mladoboleslavskému MPV jedni přišli na chuť a druzí jej zatvrzele odmítají. Poukazují přitom na nesourodý design. Ale jsou důležitější věci. Netypický design přináší pár chyb v ergonomii. Jízdní vlastnosti jsou však skvělé. Čtěte dále |
Auto, které pod odvážným designem skrývalo navíc důkaz chytrosti a umu škodováckých vývojářů: Roomster byl svou architekturou hybrid – příď pocházela plně z fabie (přední část karoserie, motory, přední náprava), ovšem zadní „užitková“ půlka kabiny spočívala na nápravě octavie první generace. To dávalo autu jízdní stabilitu, rodiny ale spíš ocenily posuvné a vyjímatelné zadní sedačky a velký zavazadlový prostor. Navíc to byla vlastně laciná skládačka z koncernových dílů.
Roomster se vyráběl i v užitkové variantě Praktik, jež po letech nabídla náhradu za populární Felicii Pickup. Jako jiné škodovky existoval i v oplastované variantě Scout, ale bez pohonu čtyř kol.
První generaci Roomsteru měla nahradit generace druhá, příbuzná s Volkswagenem Caddy, po aféře Dieselgate však plány na její výrobu padly. Projekt byl zrušen na poslední chvíli, Roomster druhé generace už měl naplánovanou premiéru, vytištěné katalogy a byla vyrobena první ověřovací série (podrobnosti čtěte zde).
Vzhled původního Roomsteru vznikl pod taktovkou Thomase Ingenlatha v době, kdy automobilku vedl Dettlef Wittig. To byla éra asi nejodvážnějších škodovek. Roomster zároveň svou koncepcí těžící z platformové architektury koncernu VW naplno ukazoval tehdejší filozofii značky. Více se dozvíte v aktuálním dílu seriálu o 30 letech značky v koncernu VW věnovaném právě Wittigovi, Ingenlathovi a Roomsteru s Yetim (čtěte zde).