Anketa mezi obyvateli města ukázala, že 67 procent z nich považuje dopravu v okolí svého bydliště za nebezpečnou. Dohromady 83 procent dotazovaných se domnívá, že jedním z důvodů této nebezpečnosti je vysoká rychlost.
V Amsterodamu každý rok zemře na silnicích zhruba 20 lidí a dalších 800 utrpí zranění. Při snížení maximální rychlosti z 50 na 30 kilometrů za hodinu se zkrátí brzdná dráha na polovinu a podle propočtů klesne i počet nehod o 20 až 30 procent, uvedlo vedení města.
Pařížský experiment v ulicích Prahy: 30 vs 50 km/h? Rozdíl je pár sekund |
Aby bylo město na změnu připraveno, radnice během nadcházejícího roku upraví provoz semaforů a doplní potřebné dopravní značení. Dodržování pravidel chce Amsterodam zajistit posílením kamerových systémů ve městě.
Výjimku ze snížené rychlosti budou mít prostředky městské hromadné dopravy, které se po městě pohybují ve vyhrazených pruzích.
Měla by se i v Česku zavést ve městech nejvýše třicetikilometrová rychlost?
Snížení maximální povolené rychlosti na 30 kilometrů ve většině ulic už před rokem zavedla Paříž. Ke stejnému kroku se v nadcházejícím roce chystá i několik dalších velkých nizozemských měst, například Rotterdam, Haag a Utrecht, píše DPA.