Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VIDEO: Enyaq RS má větší výkon, než Škoda uvádí. Pro jistotu

Po líbivém kupé dostává nejvýkonnější elektrický pohon i klasická karosářská verze SUV. Nová praktická Škoda Enyaq RS iV má 300 koní a dojezd až 550 kilometrů.

Do kufru sice nasoukáte stejný objem 565 litrů, ale v případě potřeby můžete zavazadla kupit do výšky, což u svažující se karoserie nešlo. Zrovna tak odvezete objemnější zásilku jako pračku nebo ledničku – když tedy složíte zadní sedačky. Jak je možné, že má kupé stejný objem kufru jako tradičnější provedení se střechou, která směrem vzad neklesá? Základní velikost zavazadlového prostoru se totiž měří pod roletku nebo plato kryjící kufr; prostor za okny se nepočítá.

Úvod do kufrologie: tabulkový objem nemusí odpovídat reálnému

Svažující se střecha kupé ovšem často ubere i místo nad hlavou na zadních místech. Proto je nové elektrické RS z Mladé Boleslavi praktičtější i pro cestující na zadních sedadlech. Ti mají víc prostoru a interiér celkově působí vzdušnějším dojmem.

Laděním softwaru se podařilo technikům prodloužit celkový dojezd auta. Při stejné kapacitě baterií 82 kWh ujedete v režimu WLTPs o pár desítek kilometrů dál, až na maximálních 559 kilometrů u verze kupé. Klasická koncepce bez ustupující zádě zvládne – kvůli malinko horší aerodynamice – o nějakých patnáct kilometrů méně.

Nový Enyaq RS iV v exkluzivní barvě zelená mamba

Na 135 kilowattů se podařilo navýšit maximální nabíjecí výkon vysokonapěťového akumulátoru. Enyaq RS iV dokážete na dostatečně výkonné stanici dobít z deseti procent na doporučovaných osmdesát procent za 36 minut!

Čistě elektrický vůz poskytuje ve verzi RS skvělou dynamiku. Výrobcem udávaný systémový výkon obou motorů je 220 kilowattů. K tomu si připočtěte výhodu pohonu všech čtyř kol a vysoký točivý moment 460 newtonmetrů dostupný v podstatě vždy, když se dotknete plynového pedálu. I přes značnou hmotnost (2 258 kilogramů) zvládne verze RS zrychlit z nuly na stovku za 6,5 sekundy. Nejvyšší rychlost stoupla na 180 km/h.

V informačních letácích jsou maximální výkonové hodnoty většinou uváděné s hvězdičkou nebo dvěma. Když se začtete do drobných písmen vespodu stránky, zjistíte, že k tomu, aby auto opravdu poslalo tři sta koní k nápravám, musí být splněno několik požadavků.

Především jde o dostatečné nabití baterie – na 88 procent a víc. Přitom její teplota musí být v rozmezí 23 až 50 stupňů Celsia. Rozhoduje samozřejmě i momentální stav a její celková funkčnost. Pak dostanete plný výkon na třicet sekund.

Nejsilnější, nejdražší a nejzelenější škodovka v akci. Enyaq Coupé RS

Rozhodně není důvod k obavám, že byste se špičkového výkonu dočkali jen ve středu a ještě na přestupný rok. Systém je totiž schopný vygenerovat za ideálních podmínek ještě vyšší elektrický výkon. Udávanou tabulkovou hodnotou tedy disponuje ve většině spektra provozních podmínek. Tedy i doporučení výrobce, abyste akumulátor běžně (kvůli životnosti baterie) nabíjeli jen na osmdesát procent kapacity, neznamená, že nebudete moct využít plný výkon vozu.

Abyste dokázali využít dynamických možností verze RS, musíte mít odpovídající zavěšení a brzdy. Ve standardu proto dostanete snížený sportovní podvozek. Na přední nápravě jste pak níž o 15 milimetrů a vzadu o 10 milimetrů proti standardní, méně výkonné verzi. Náročnější zákazník si může RS dovybavit adaptivním podvozkem DCC, který automaticky upravuje nastavení tlumičů podle jízdních dat. Ručně můžete volit mezi nastavením Eco, Comfort, Normal a Sport. Fajšmekři si mohou s nastavením hrát dle své chuti v režimu Individual.

Enyaq 4x4: nejlepší škodovka není pro každého, nejen kvůli ceně

Svezli jsme se RS postaveným na velkých jednadvacetipalcových kolech s nízkoprofilovým obutím. I s ním byl ovšem enyaq komfortní a podvozek bez problémů odfiltrovávál nerovnosti. Vyvezli jsme nejsilnější sériovou škodovku i na nezpevněné cesty. Vyzkoušeli jsme strmé šotolinové cestičky i brodění vodou. V normálním životě s Enyaqem RS se do takových situací asi nikdy nedostanete, ale je dobré vědět, že v případě potřeby to jde.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...