Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Opel Astra elektrický pohon tají. Díky dietě vystačí s menší baterií

Opel Astra poslední generace je opravdu povedené auto. Nyní dostává i elektrický pohon. Po první jízdě se zdá, že je to sice elektromobil se všemi jeho klady i zápory, ale díky tomu, že u Opelu srazili oproti konkurentům hmotnost až o 100 kilo, dokáže Astra Electric i s relativně malou baterií dojet poměrně daleko.
Opel Astra Electric

Opel Astra Electric | foto: Opel

Osobně se určitě nepočítám mezi fanatické zastánce elektromobilů. U Opelu Astra se ovšem konstruktéři vydali cestou, proti které v zásadě nic nenamítám. Astra je designově hodně hezké auto, na naladění podvozku si v Německu dali skutečně záležet, k dispozici je verze hatchback i kombi (na tu tedy v Česku čekáme od představení už hezkých pár měsíců…) A pod kapotou mají zákazníci na výběr benzín, diesel, plug-in hybrid a teď nově i elektromotor. Zkrátka každému, co jeho jest.

Vzhledově se Astra Electric od spalovací verze nijak zásadně neliší. Dostala třeba jen speciální 18palcová kola z lehkých slitin, na zádi najdete písmenko „e“ a chybí také výfuk. I interiér s dvojicí digitálních displejů nebo sedadly s certifikátem AGR pro zdravá záda je na pohled totožný. Jen třeba u ovladače manuální převodovky přibylo písmeno „B“ pro rekuperaci.

Protože je baterie integrována do podlahy vozu, tak vůbec neomezuje místo pro cestující či zavazadla. Ve standardním pětimístném uspořádání nabízí Astra Electric 352 litrů prostoru pro zavazadla, po sklopení sedadel se využitelný objem zvětší až na 1268 litrů.

Opel Astra Electric

Hlavní rozdíly jsou očím ukryty

Astra Electric je totiž postavena na modernizované koncernové platformě EMP2 a je tak technickým dvojčetem elektrického Peugeotu 308. Elektromotor disponuje výkonem 115 kW/156 k a jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 270 Nm. Obojí má řidič k dispozici hned po sešlápnutí plynového pedálu, takže rozjezdy jsou opravdu velmi svižné, jak se u elektromobilu dá čekat.

K dynamice přispívá i nízká pohotovostní hmotnost 1679 kilogramy, což je v průměru o 100 kilogramů méně než konkurenti a mimochodem stejně jako plug-in hybridní Astra. Maximální rychlost pak má hodnotu 170 km/h. To je zase naopak víc než u většiny konkurence, která končí na 150 či 160 km/h.

Opel Astra Electric

Astra Electric ukládá energii do kompaktní lithium-iontové baterie o kapacitě 54 kWh složené ze 102 článků. Podle normy WLTP to má umožnit dojezd až 418 kilometrů. Spotřeba má papírovou hodnotu při velmi nadějných 14,8 kWh elektrické energie na 100 kilometrů jízdy. Tepelné čerpadlo je montováno standardně. Rychlost dobíjení je pak na 100 kW DC nabíječce na 80 % za přibližně 30 minut. Astra je standardně vybavena třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW.

Jedna věc je samozřejmě teorie a druhá praxe. Řeči se vedou a voda teče, stejně jako technické údaje se píšou a baterie se vybíjí. S novou Astrou Electric jsme ujeli po perifériích Berlína pár desítek kilometrů, nijak jsme se neomezovali jak v akceleraci, tak v klimatizaci. Většina tras vedla po tříproudových obchvatech s rychlostí omezenou na 80 km/h, případně po městských silnicích mezi bývalým východním Německem a Západním Berlínem.

Dálniční rychlost, stejně jako proplétání utaženými zatáčkami jsme nevyzkoušeli. Ale jeli jsme tak, jak probíhá asi většina jízd elektromobilem – popojížděním po městě, případně okreskovou rychlostí. A Astra překvapila, protože takovou jízdu zvládla dokonce pod oficiální hranici normované spotřeby – za cca 12 kWh/100 km. Poměrně nízká hmotnost a úsporně vyladěný pohon dokázaly, že i s relativně malou baterií se dá dojet docela daleko.

Opel Astra Electric

Auto je tiché, hbité a komfortní

Ve výbavě najdete spoustu elektronických asistentů, my vyzdvihneme jeden, který má v Astře Electric premiéru. Jde o systém Intelli-Drive 2.0, který je kombinací některých asistenčních systémů. Kombinuje poloautomatický systém změny jízdního pruhu s inteligentním tempomatem. Pokud je cílový jízdní pruh volný, asistent malými pohyby volantu navede Astru Electric do požadovaného pruhu. A inteligentní tempomat zajistí, že - pokud to řidič potvrdí - se rychlost vozidla při dosažení nového rychlostního limitu odpovídajícím způsobem sníží nebo zvýší až na tento limit.

Opel Astra Electric

A kolik za to? To bohužel zatím nevíme. Opel zatím zveřejnil jen německé ceny. Ta základní je 45 060 eur (cca 1 067 000 Kč), nebo 399 euro (cca 9500 Kč) v podobě měsíční splátky za operativní leasing. České ceny budou známy na podzim. Nejprve dorazí elektrická Astra v podobě hatchbacku, po ní pak i kombi, které bude tuzemské zákazníky zajímat o něco více. V té době už tady ale bude i jiná kombíková elektrická konkurence, třeba v podobě modelu MG5.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

Dále v Jihočeském kraji provozuje například ČEZ 20 veřejných dobíječek. Jsou v...

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

Lej Ťün, generální ředitel a zakladatel firmy Xiaomi představuje elektrický...

VIDEO Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

Mezi další subjekty, které mohou být napadené hackery jsou prodejci aut,...

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq

VIDEO Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Elektromobilita srazila vaz šéfovi obří autopůjčovny. Jeho vize ztroskotala

(zleva) První náměstkyně primátora New Yorku Sheena Wrightová, starosta New...

Západní svět začíná přecházet z klasických spalovacích motorů na auta s elektrickým pohonem. Změna...

Šéf Renaultu píše Evropě, varuje, zlobí se a má plán elektromobilizace

Luca de Meo

Evropa by měla vyvinout větší společné úsilí, aby dokázala obstát v konkurenčním boji s čínskými...

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...