Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Porsche představí v Ženevě hybridní 911 GT3 R se setrvačníkem

Ikona s magickým číslem 911 na zadku si pro blížící se ženevský autosalon připravila novinku, která vyvolá hodně povyku. Nejporschovatější porsche je hybridní. Zatím jen jako okruhový prototyp.
Porsche 911 GT3 R Hybrid

Porsche 911 GT3 R Hybrid | foto: Porsche

Přesně 110 let po tom, co Ferdinand Porsche vyvinul první hybridní vůz světa – Lohner Porsche Semper Vivus, postavili konstruktéři na základech toho nejčistokrevnějšího porsche hybridní okruhový speciál.

Donedávna se vedení automobilky dušovalo, že hybridní technologie devětsetjedenáctku "neposkvrní" (čtěte více o plánech porsche ZDE). V Ženevě ale bude všechno jinak. Závodní vůz pro kategorii GT dostává na přední nápravu elektromotor.

Porsche 911 GT3 R Hybrid se představí 4. března 2010. Po premiéře na ženevském autosalonu vyrazí na vytrvalostní závody na Nürburgring.

Hybridní technologii vyvinuli konstruktéři speciálně pro použití v závodním automobilu. Svojí koncepcí i uspořádáním se ale liší od současných konvenčních hybridů. Přední kola pohání dva elektromotory s výkonem 60 kW. Vzadu sedí čtyřlitrový plochý šestiválec boxer s výkonem 480 koní a pohání kola zadní nápravy.

Konstruktéři Porsche ale v případě devětsetjedenáctky použili technologii z Formule 1, označovanou jako KERS. Hybridní 911 má tedy setrvačník, který uchovává energii namísto konvenčních akumulátorů

kers pro 911

Setrvačníkový generátor je umístěn vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů. Samotný setrvačníkový generátor je ve své podstatě elektromotor, jehož rotor se točí až 40 000 min-1.

Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě. Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník.

Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může řidič tuto mechanicky uschovanou energii využít pro zvýšení dynamiky.

Setrvačníkový generátor v ten okamžik začne nashromážděnou mechanickou energii přeměňovat na 120 kW elektrické energie, která pohání přední kola. Dodatečná porce síly je k dispozici vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.

"Kinetická energie, která byla v minulosti ztracena ve formě tepla v brzdové soustavě, je nyní velmi účinně používána jako doplňkový zdroj síly. Záleží na aktuálních podmínkách na trati, ale dodatečný výkon nemusí být použit pouze pro zvýšení dynamiky, ale také pro úsporu paliva," popisuje automobilka.

Autor:
  • Nejčtenější

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí

16. května 2024

Octavia je nejúspěšnější škodovkou všech dob, ve čtyřech novodobých generacích jich od roku 1996...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

14. května 2024

Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech

13. května 2024

Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škodovky mají správné ceny, hlídáme náklady, vysvětluje šéf české Škody

15. května 2024

Premium „Pořád je dostupnost mobility velmi dobrá,“ myslí si Jiří Maláček, šéf českého zastoupení Škody...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Román pro ferraristy. Příběh Čecha, který si psal s Enzem a jel ho navštívit

20. května 2024

Premium Enzo Ferrari je bezesporu největší legendou motorsportu, možná automobilismu vůbec. Kolem...

Autofotka: Slepice a puky patří k sobě. Podporu svátku hokeje „zavinil“ favorit

19. května 2024

Statistiky jsou v souvislosti s Mistrovstvím světa v hokeji hojně propíranou záležitostí. Kdo...

Policie prohledala pobočky Goodyearu v EU kvůli smrtícím pneumatikám

19. května 2024

Policie prohledala tento týden dva evropské závody a evropskou centrálu amerického výrobce...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Plné divadlo i bazilika. Nad rakví Postlerové mluvila dcera, Töpfer i Šťastný

S herečkou Simonou Postlerovou se v prostorách Divadla na Vinohradech rozloučili kolegové i veřejnost. Nad rakví...