Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A1: nové malé audi se odhaluje po částech

  8:37aktualizováno  8:37
Audi zvolilo netradiční způsob představení svého nového modelu A1. Automobilka odhaluje detaily nového malého vozu postupně, v celé kráse se objeví až v únoru.

Audi A1 | foto: Audi

A1 bude nejmenším modelem ingolstadtského výrobce. Audi zdůrazňuje, že přes své kompaktní rozměry, bude "ájednička" jediný prémiový vůz své třídy. Německý výrobce v nedávné minulosti ale se svým malým prémiovým vozem narazil. Netradiční celohliníkový model A2 se setkal s nezájmem zákazníků.

Audi A1

První koncept nejmenšího Audi pojmenovaný A1 project quattro byl prezentován již na tokijském autosalonu v roce 2007. V roce 2008 se potom na pařížském autosalonu představil koncept A1 Sportback, tedy jakési sportovní mini kombi.

Nyní začala německá automobilka na speciálním portálu pro novináře a pro veřejnost na portálu YouTube a na sociálních sítích Facebook a Twitter postupně lákat na oficiální představení finální verze svého kompaktního modelu. V celé kráse se novinka objeví až v únoru a výstavní premiéru si odbude na autosalonu v Ženevě v březnu.

Prozatím Audi zveřejnilo pouze boční skicu připravovaného sub-kompaktu. Ještě v minulém roce automobilka zveřejnila podobu novinky ztvárněnou ve stylu graffiti. Už také známe podobu předních světlometů, které dostanou diody pro denní svícení ve stylu nové generace reprezentativní limuzíny A8.

Jak tedy bude novinka A1 vypadat ve finálním provedení si musíme ještě chvíli počkat. Již představené koncepty ale dávají vozu konkrétnější podobu. Audi si se svým novým mini vozem nepřipouští neúspěch a očekává, že ročně prodá 80 000 kusů "ájedniček".

Autoři:




Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.