Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Absolonová: Dřív jsem se tolik nebála

aktualizováno 
Monika Absolonová jezdí ve velkém mercedesu. Vyhovuje jí robustností. Na druhou stranu se jí s ním špatně parkuje. Zpěvačka přiznává, že dříve auto vybírala hlavně podle barvy a celkového vzhledu. Dnes už je to jinak.

Monika Absolonová si do svého mercedesu objednala automatickou převodovku | foto: Archiv Moniky Absolonové

„Musím koukat na prostornost, co největší bezpečnost, dobré jízdní vlastnosti a kvůli mému labradorovi i na objemný kufr,“ říká zpěvačka.

Když jedete, posloucháte raději rádio, nebo si pouštíte cédéčka?
Střídám to. Ale dost často se v autě učím texty písniček, které mám vypálené na cédéčku. Když jsem si mercedes pořídila, byl to docela problém, protože můj přehrávač v autě odmítal neoriginální desky přehrávat.

Nakonec jsem ho musela nechat vyměnit. Možná na ostatní řidiče působím dost divně. Jejich pohledy ve chvíli, kdy stojím v zácpě a nahlas zpívám, bych vám přála vidět. Jednou na mě dokonce vedle tramvajové zastávky, kde jsem stála na červenou, zaklepali, jestli jsem se nezbláznila. Stáhla jsem okno a vysvětlila jim, že se učím. (smích)

Jaký typ řidičky jste? Jezdíte spíš pomalu a opatrně, nebo máte ráda svižnější jízdu?
Mám raději rychlejší jízdu. Docela bych uvítala, kdyby se u nás na dálnicích mohlo jezdit rychleji než 130 kilometrů za hodinu. V Německu jsem jednou jela ve vypůjčeném sportovním autě dvoustovkou. Z toho už mi však nebylo moc dobře. To už je rychlost, při které člověk neví, co se může přihodit. Když se něco stane, moc času na pohotovou reakci nemáte.

Jaké máte vztahy s policisty?
Jak kdy. Někdy jsou fajn. Myslím tím, že mi občas tolerují stání se zapnutými výstražnými světly v místech, kde se nedá normálně zaparkovat. Pro mě je tragédie, že pracuji přímo v centru Prahy, kam do divadla jezdím i na zkoušky.

Když mám vystoupení třikrát do týdne, nějaký lísteček s pokutou se mi za stěračem občas objeví. Někdy dostanu i botičku. Nedávno mi auto dokonce odtáhli úplně, a to i s peněženkou, kterou jsem v něm zapomněla.

V autě nemáte navigační systém. Při cestách na vystoupení mimo Prahu si vystačíte s mapou?
V tom se musím pochválit. Orientační smysl mám docela dobrý. Samozřejmě se stane, že občas bloudím. V tu chvíli je pak nejjednodušší se na cestu zeptat.

Jak jste na tom se znalostí techniky? Víte třeba, jaký máte v autě motor?
To ano, ale technický typ nejsem. V servisu dost těžko vysvětluju, co si myslím, že by se mělo zkontrolovat nebo opravit.

Mercedes má elektronicky sklápěcí postranní zrcátka a už párkrát se mi stalo, že mi je některý z kamarádů zaklapnul ručně, čímž mě dostali do infarktového stavu. Myslela jsem si, že je to rozbité.

Bourala jste někdy?
Mercedes mi v Praze nejednou zezadu nabourali při parkování. Dost nepříjemnou bouračku jsem měla se svým prvním autem. To byl Volkswagen Polo, kterého jsem dostala od rodičů. Výborné autíčko, s nímž se mi moc dobře jezdilo i parkovalo.

Ve chvíli, kdy jsem s ním měla najeto asi tři tisíce kilometrů, mě však "sestřelila“ paní, která mi na hlavní nedala přednost. Auto bylo nárazem kompletně zničené. Já jsem nepřišla o nohy jen díky tomu, že jsem včas stihla zareagovat.

Podruhé jsem do někoho bourala já. Na křižovatce autům naskočila zelená, jenže v tu chvíli, kdy se všichni rozjížděli, na přechod vstoupila nějaká paní. První auto zabrzdilo, druhé taky a já už ne. Skončila jsem v kufru toho přede mnou.

Jezdíte ráda sama?
Jak kdy. Dříve jsem i dálkové cesty jezdila úplně sama, ale to už dnes nechci. Na delší trasu je vždy příjemnější spolujezdec nebo řidič. Někdy mám období, kdy ráda řídím sama, a tím i malinko relaxuji.

Někdy mě vozí bratr. Musím ale říct, že když jsem byla mladší, zdaleka jsem se na silnici nebála tolik jako teď. Občas se vedle něj najednou vzbudím a začnu ho kontrolovat, jak jede, přestože vím, že jezdí slušně.

Uíte si nasadit řetězy?
Neumím. Také raději jezdím v létě, i když na sněhu nebo náledí relativně řídit umím. Jednou jsem však udělala chybu. Místo zimních pneumatik jsem měla univerzální a cestu z Prahy do Teplic jsem doslova probrečela, protože mi to celou cestu neuvěřitelně klouzalo. Po celé trase byla nabouraná auta, kamiony v příkopech, no hrůza.

Mercedes-Benz ML 270 CDI
Moniky Absolonové v číslech
Objem motoru 2688 cm3
max. výkon 120 kW/163 koní
nejvyšší rychlost 185 km/h
zrychlení  0 - 100 km/h 11,9 s
délka 4638 mm
objem kufru 633 l
prům. spotřeba 9,2 l/100 km

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.