Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ABT Volkswagen Golf GTI: vyšperkovaná klasika má 300 koní

aktualizováno 
Volkswagen Golf GTI patří mezi sportovními verzemi hatchbacků nižší střední třídy k legendám a také šestá generace této "specialitky" se povedla. Pro sportovní nadšence, kterým by však tovární provedení nestačilo, připravil německý tuner Abt Sportsline řadu zajímavých úprav.

ABT Volkswagen Golf GTI | foto: AST

Od roku 1976 až do dnes je zkratka GTI synonymem pro ostré verze Volkswagenu Golf a již od samého začátku je s tímto hothatchem spojena další zkratka ABT, patřící tuningové firmě z bavorského městečka Allgäu.

Ta majitelům rozpustilých a rychlých "gé-té-íček" dokázala dalšími úpravami zprostředkovat ještě větší zážitky z jízdy. Společnost ABT totiž byla vždy místem, kam zašel každý sportovní nadšenec, který chtěl od svého golfu ještě více dynamiky a zábavy z řízení.

Poslední generace kompaktního a sportovního Golfu GTI proto také nese tuto kouzelnou zkratku.Pro benzinový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI se standardním výkonem 154 kW (210 k) při 6200 ot./min, který přes šestirychlostní samočinnou převodovku DSG pohání přední kola, připravil ABT dvojí vylepšení.

V prvním případě jde pouze o přeprogramování řídicí jednotky (ABT POWER) s nárůstem výkonu na 191 kW (260 k). V druhém případě (ABT POWER S) je pro Golf GTI navíc připraveno také nové turbodmychadlo, které vyžene výkon pohonné jednotky na působivých 221 kW (300 k) při 6400 ot./min.

Těmito úpravami samozřejmě vzrostla i hodnota maximálního točivého momentu z původních 280 N.m na úctyhodných 400 N.m. A jaký je výsledek? Akceleraci z klidu na stovku zvládne vytuněné GTI za 6,1 s (o 0,8 s rychleji) a může jet až 268 km/h (nárůst o 30 km/h). Je zajímavé, že podle firemních údajů je produkce emisí CO2 na stejné úrovni, jako v případě běžného GTI. To sice bude zajímat jen málokoho, ale lze z toho vyvodit, že spotřeba paliva bude také kopírovat základní provedení.

Samozřejmě, že ABT neskončil jen u úpravy motoru. K tomu, aby upravený golf přinesl řidiči ještě větší zážitek z řízení s dostatkem adrenalinu, bylo potřeba upravit také podvozek. Připraveny jsou výškově nastavitelné tlumiče v působivé kovové úpravě a žlutě lakované pružiny. Při běžné jízdě si tak můžete dopřát více komfortu a například na závodní trati nastavení tlumičů řádně přitvrdit. 

Světlá výška klesne o 30 mm a nižší těžiště se postará o ještě preciznější jízdní vlastnosti. Větší jistotu v zatáčkách navíc podporují stylově vydařená 19palcová litá kola ABT BR obutá do pneumatik s rozměry 225/35 R19. Zvýšenou sílu motoru krotí nové přední ventilované kotouče s průměrem 345 mm a optimální rozdělování tlaku by měly zabezpečit také nové brzdové trubičky.

ABT se pustil také do úpravy karoserie. Nové jsou maska chladiče, přední nárazník se světly pro denní svícení z LED diod, prahové spoilery a samozřejmě zadní nárazník s náznakem difuzoru a hlavně do něj zabudovanou čtveřicí chromovaných koncovek výfuku s průměrem 76 mm.

S černou barvou karoserie kontrastují červeně zbarvené linky. Podobný styl s kontrastem kovových doplňků a černé a červené barvy najdete také v interiéru. Stačí jeden pohled a víte, že před vámi stojí něco víc, než "normální" Golf GTI.

Samozřejmě, že každá "sranda" něco stojí. Základní úprava na 260 koní vás bude stát 1500 eur a na nejsilnější provedení si připravte 5300 eur. Za úpravy na podvozku, brzdách a také za aerodynamický paket budete muset sáhnou do peněženky ještě hlouběji.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.