Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Accord diesel: 140 koní a 340 Nm

  19:46aktualizováno  19:46
Honda Accord dostala zbrusu nový turbodiesel, který není zajímavý pouze tím, že se jedná o první diesel vyvinutý automobilkou Honda. Za pozornost stojí i hodnoty, které tento agregát vykazuje. Dynamikou jízdy se tak dieselový accord hrdě hlásí k ostatním automobilům japonské značky.
Honda Accord 2,2 i-CTDi

Honda Accord 2,2 i-CTDi | foto: iDNES

Celohliníkový motor je vyráběn metodou takzvaného polotuhého odlévání, která umožňuje výrobu tenkých stěn - stěny válců mají šířku pouhé 3 mm! Pohonná jednotka není vybavena filtrem pevných částic, přesto však splňuje EURO4.

Pohonná jednotka
Čtyřválcový agregát o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 103 Kw (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšším točivým momentem 340 Nm při 2000 ot/min.

Šestnáctiventilový motor s přímým vstřikováním Common-Rail druhé generace dokáže accord rozjet z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy (10,1 Tourer) a udělit mu maximální

K zajímavostem accordu diesel patří řešení vytápění interiéru. Je-li motor studený, vytápí prostor pro posádku klimatizace, která se jednoduše řečeno přepne na opačnou funkci než plní v parných letních dnech. Po zahřátí agregátu na provozní teplotu se vytápění přepne do normálního režimu, tedy na klasické topení.
rychlost 210 km/h (198 Tourer).

Průměrná spotřeba vozu je podle údajů výrobce 5,4 l/100 km u verze sedan, o 0,4 litru více si řekne automobil v provedení Tourer (kombi).


TEST: Honda Accord 2.0 Comfort

Motoru vypomáhá kapalinou chlazené turbo s proměnlivou geometrií lopatek a mezichladičem stlačeného vzduchu. Dvě vyvažovací hřídele pak účinně bojují proti vibracím a hluku. Servisní interval Hondy Accord 2.2 i-CTDi je 20 tisíc kilometrů.

Krátká testovací jízda prozradila, že dieselový accord může díky svým dynamickým a jízdním vlastnostem oslovit nejen nové zákazníky, ale i příznivce značky, která je známá především benzinovými motory VTEC.

Ceny dle výbavy v Kč vč. DPH

Sport

Executive

Honda Accord 2.2 i-CTDi Sedan

789 000

899 000

Honda Accord 2.2 i-CTDi Tourer

829 000

949 000

Autoři:


Témata: Hluk, Honda, klimatizace


Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.