Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ADAC: Japonská auta už žebříčkům spolehlivosti nekralují

  10:56aktualizováno  10:56
Německý autoklub ADAC vyhodnotil své výjezdy k porouchaným vozidlům za rok 2005 a zjistil, že japonská auta už žebříčkům spolehlivosti nekralují. ADAC k tomuto závěru došel na základě 1,96 milionu zásahů žlutých andělů u porouchaných aut. Škodovky skončily v průměru.

Mechanici autoklubu vyjíždějí k autům, která řidiče zlobí tak, že nemůže pokračovat v jízdě a zavolá o pomoc. | foto: ADAC

KOMPLETNÍ STATISTIKA ZÁVAD ...zde

Dvě německé statistiky slouží každý rok k tomu, aby si motorista udělal obrázek o kvalitě a spolehlivosti jednotlivých modelů aut. Údaje sesbírané stanicemi technické kontroly TÜV (přehled ZDE) shrnou, která auta přijíždějí v nejlepším a nejhorším stavu na zákonem předepsanou prohlídku.

ADAC má po ruce trochu jiná data. Mechanici autoklubu vyjíždějí k autům, která řidiče zlobí tak, že nemůže pokračovat v jízdě a zavolá o pomoc. Do svého hodnocení ADAC vybere jen vozy ve stáří od jednoho do šesti let, které jsou už aspoň tři roky bez velkých změn ve výrobě.

A ještě jedna podmínka - ročně se takových aut musí v Německu prodat alespoň 10 tisíc kusů. Celkem 78 modelů aut splnilo všechna kritéria, a nabízí se tak jejich srovnání.

Drahá malá auta vedou
Mezi malým auty se na čelních místech oproti loňsku nic nezměnilo. Stále vede Audi A2 před Mini od BMW. Na třetí místo se posunula z loňského sedmého místa Honda Jazz. Škoda Fabia je z 24 klasifikovaných modelů na 17. příčce.

Nově se do žebříčku malých aut dostala dvojice Mazda 2 a Hyundai Getz. A hned si odnesla ostudu, protože spolu s Fiatem Punto jí patří poslední příčky mezi malými vozy.

Mazda však naopak s modelem „3“ vévodí žebříčku nižší střední třídy. Na druhém konci se změnil název modelové řady, výrobce zůstal. Fiat Stilo vystřídal Fiaty Bravo/Brava. ADAC konstatuje ve stejné skupině aut zlepšení u Renaultů Mégane a Kangoo. Odstartovalo je zkvalitnění, jež přišlo s rokem 2003.

Luxus vládne i větším
Podobně jako u malých aut i ve střední třídě si je podle autoklubu nutné za kvalitu připlatit. Po vylepšení v elektronice vládne nyní této kategorii Mercedes třídy C před BMW řady 3 a Audi A4. Škoda Octavia je mezi 12 sledovanými auty sedmá. Loňský lídr Mazda 6 spadl na čtvrté místo. Poslední je Renault Laguna, ale i u tohoto modelu ADAC konstatuje zlepšení ještě před pár lety vyloženě špatných výsledků.

Vyšší střední třídu a luxusní auta německý autoklub spojuje do jednoho žebříčku. Nejlépe si v jeho letošním vydání vede Audi A6 před Mercedesy třídy S a E.

V dalších kategoriích sledovaných aut je vítězem BMW řady 3 mezi kabriolety, Toyota RAV4 ve srovnání vozů SUV a Mazda Premacy jako nejlepší mezi velkoprostorovými automobily.

Německým autům tak v letošním žebříčku, který sleduje výjezdy žlutých andělů ADAC, patří čtyři první místa, japonským připadla tři prvenství.

Elektrika zlobí
Nejčastějšími závadami jsou podle zkušeností mechaniků stejně jako i v minulých letech problémy s elektrikou vozů (patří jim 35 procent). Následují poruchy zapalování (14,6 %), klesající trend zaznamenali technici u závad motorů (7,7 %).

Pro ADAC byl loňský rok v počtu výjezdů k porouchaným vozům vůbec rekordní. Zasahovali celkem v 3,75 milionech případů. Každých osm vteřin někdo zavolal na centrálu německého autoklubu, úplně nejhorší byl v tomto ohledu pro motoristy 28. únor loňského roku. Led, sníh a zima znamenala pro žluté anděly celkem 21 874 výjezdů, což představuje více než dvojnásobek denního průměru.

KOMPLETNÍ STATISTIKA ZÁVAD ...zde

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.