Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Adieu Paříži, aneb ohlédnutí za autoshow!

  17:46aktualizováno  17:46
Plechoví krasavci se na letošním Mondial de l´Automobile 2004, jak zní přesný název autosalonu, naparovali, seč jim síly stačily. Včera se za nimi brány pařížského výstaviště naposledy zavřely. Čím letošní pařížský autosalon překvapil a čím zklamal?

Doby, kdy automobilky na autosalonech prezentovaly množství nejroztodivnějších futuristických studií, pominuly.

Výrobci mají hlouběji do kapsy, a proto také omezují v rozletu své designéry.

Proto, když už se některá z automobilek odhodlala do Paříže přivézt auto sahající nad rámec sériové produkce, nedívala se dále než do příštích pěti let.

Kdo očekával opulentní hostinu se stolem přetékajícím novinkami, koncepty a studiemi, byl nabízeným menu pravděpodobně zklamán.

Valnou většinu novinek už automobilový svět viděl dávno před autosalonem, když ne "naživo" tak alespoň na fotografiích. Milé překvapení v podobě neočekávané novinky letos přivezl málokdo.

Co bylo k vidění?

Auta nejmenší (Peugeot 1007), malá (Suzuki Swift), velká (Land Rover Discovery 3), tlustá (Nissan Pathfinder), tenká (Renault Fluence)... k vidění byly na vozy "klasické" (Hyundai Sonata), velkoprostorové (Mazda 5), sportovní (duo VW Golf GTI a Opel Astra GTC) i supersportovní (Ferrari F430).

Protože celý automobilový cirkus zavítá do Paříže jen jednou za dva roky (střídá se s Frankfurtem nad Mohanem), chtěly se samozřejmě "vytáhnout" především francouzské automobilky.

Citroën přivezl zástupce golf-třídy (pro ČR: octavia-třídy). Model C4 odložil spojlery, křídla a nálepky, které ho zdobily na ženevském autosalonu letos v březnu, a ukázal se v civilním obleku. Nutno přiznat, že mu to moc sluší.

Peugeot konečně oficiálně představil městskou 1007, ta byla poprvé k viděni před dvěma roky právě v Paříži jako studie Sésame. Pod Eiffelovkou se "lvíče" představilo také ve sportovnější variantě RC. Zajímavé jsou posuvné dveře auta, méně zajímavá ale bude jeho cena. Za stylové vozítko si bude chtít Peugeot nechat pořádně zaplatit.

Renault "vypekl" celou motoristickou veřejnost, která se těšila na premiéru Dacie/Renaultu Logan. Novinka "pro celý svět" do Paříže nedorazila. Očekávanou novinku zastoupila sériová verze malého MPV jménem Modus a jedna z nejuhrančivějších studií letošního autosalonu - fluence.

Důležitou novinku přivezla značka s modrobílým oválem. Ford Focus první generace si vybudoval velmi silnou pozici a nepříjemně doráží na zakladatele třídy - VW Golf (mimochodem, v Paříži bylo premiérově k vidění sériové "GTIčko"), druhá ma stejné ambice. Do stejné kategorie zamířil i Opel Astra, nad Seinou premiérově jako combi a "ostré" třídveřové kupé.

Opomenout nelze ani tři novinky, které sice už brázdí evropské silnice a první zákazníci si užívají prvních kousků, autosalonová "prkna co znamenají svět" ale ještě neokusily - Mercedes A, BMW 1 a Audi A3 Sportback.

"Hvězdný" pár přirazil se Stuttgartu. Dvojice Vision R GST a Vision B CST by po novém "Ačku" mohla přinést trochu mladistvého elánu do usedlé nabídky Mercedesu.

Paříž přinesla také několik zajímavých novinek malých rozměry, ale velkých duchem. Nové Suzuki Swift je na hony vzdálené svému předchůdci, ani třídveřové Mitsubishi Colt nevypadá špatně.
  
Značka Daewoo už patří, alespoň pro některé trhy, minulosti. V Paříži bylo na stánku Chevroletu možné obhlédnout nový matiz - oblíbenou to nákupní tašku i rodinné auto našich zeměpisných šířek.

O konceptech už byla řeč. Nejvýrazněji zářili dva Francouzi: Peugeot 907 a Renault Fluence. Čest italské karosářské školy hájil pro letošek Pininfarina se svou superbezpečnou studií městského mrňouse jménem Nido.

Do toho samozřejmě několik faceliftů více (Citroën C5, Alfa Romeo 147), či méně (Peugeotv 607) výrazných, nových motorů a nových verzí již zavedených modelů. Nechybělo ani několik aut, které namísto benzinu či nafty raději požírají vodík. Na stánku BMW stála "vodíková střela" jménem H2R, která jezdí přes tři sta. Čtyřkolová motorka Peugeot Quark má také raději nejrozšířenější prvek v celém vesmíru.

Na co jsme zapomněli? Na nový Seat Toledo, který bourá mýty o tom, jak má vypadat rodinné auto střední třídy. Na nové Porsche Boxster vracející se ke klasičtějším tvarům. Na Fiat Stilo Multi Wagon (kombi) v lehce terénní verzi Uproad. Nebo na dvě novinky Kie: novou generaci SUV jménem Sportage a na "žluté žihadlo" JB Sport, které ukázalo jak bude vypadat nová Kia, která se představí příští rok.

A samozřejmě! Nechyběla ani Škodovka. V Paříži byl poprvé "naživo" k vidění kombík octavie druhé generace.

Au revoir za dva roky na pařížském Mondial de l´Automobile 2006. 

Autoři: ,




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.