Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Slovenské létající auto v akci

aktualizováno 
Aeromobil 2.5 je zatím prototyp. Štefan Klein, který si létající auto před lety vysnil, je však blízko svému cíli. Aeromobil 3.0 už bude finální verzí, kterou bude nabízet.

Ve světě se ví hlavně o americkém projektu Terrafugia Transition (více o ní čtěte ZDE). Spojení auta a letadla v podání slovenského nadšence je však mnohem hezčí. Aeromobil 2.5 váží 450 kilogramů, rozpětí křídel je 8,2 metru, ale když vyrazí na silnici, složí je jak krovky. Klein tvrdí, že se jeho stroj vejde na běžné parkovací místo. Délka je ovšem šest metrů, což už odpovídá urostlejší dodávce. K pohonu používá letecký motor Rotax 912 s výkonem 80 koní, který ovšem pije benzin. Mimochodem, terrafugia používá stejný motor.

Mohlo by vás zajímat

Létající auto vám zatím nenabídneme. Všechny další značky, typy a modely automobilů však ano. Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Po silnici umí slovenský aeromobil frčet až stošedesátkou, vzduchem letí ještě o čtyřicet kilometrů v hodině rychleji. Na zemi je dojezd 500 kilometrů, ve vzduchu je akční rádius o dvě stě kilometrů větší.

Rám je hliníkový, potah z karbonových vláken. Díky tomu se konstruktér dostal na dietní hmotnost.

Štefan Klein začal na svém snu pracovat v roce 1990 a po více než 23 letech od prvního Aeromobilu 1.0 je na dohled cíle. Aeromobil 3.0 bude nabízet podobným snílkům, jako je on.





Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.