Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Slovenské létající auto v akci

aktualizováno 
Aeromobil 2.5 je zatím prototyp. Štefan Klein, který si létající auto před lety vysnil, je však blízko svému cíli. Aeromobil 3.0 už bude finální verzí, kterou bude nabízet.

Ve světě se ví hlavně o americkém projektu Terrafugia Transition (více o ní čtěte ZDE). Spojení auta a letadla v podání slovenského nadšence je však mnohem hezčí. Aeromobil 2.5 váží 450 kilogramů, rozpětí křídel je 8,2 metru, ale když vyrazí na silnici, složí je jak krovky. Klein tvrdí, že se jeho stroj vejde na běžné parkovací místo. Délka je ovšem šest metrů, což už odpovídá urostlejší dodávce. K pohonu používá letecký motor Rotax 912 s výkonem 80 koní, který ovšem pije benzin. Mimochodem, terrafugia používá stejný motor.

Mohlo by vás zajímat

Létající auto vám zatím nenabídneme. Všechny další značky, typy a modely automobilů však ano. Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Po silnici umí slovenský aeromobil frčet až stošedesátkou, vzduchem letí ještě o čtyřicet kilometrů v hodině rychleji. Na zemi je dojezd 500 kilometrů, ve vzduchu je akční rádius o dvě stě kilometrů větší.

Rám je hliníkový, potah z karbonových vláken. Díky tomu se konstruktér dostal na dietní hmotnost.

Štefan Klein začal na svém snu pracovat v roce 1990 a po více než 23 letech od prvního Aeromobilu 1.0 je na dohled cíle. Aeromobil 3.0 bude nabízet podobným snílkům, jako je on.



Témata: silnice


Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Další z rubriky

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.