"Vždycky jsme jezdili společně jako rodina. Dnes se autům věnujeme se synem," říká Zeman, který brzy oslaví sedmdesáté narozeniny. Do závodu letos zapojil i dceru, která stála na jedné z průjezdních kontrol na trase. Veteránům se začal věnovat díky daru od otce.
"Naši nejstarší aerovku koupil tatínek v roce 1934, ale byla už pět let stará. Když jsme měli s manželkou známost, tak jsme v ní jezdili. Přečkali jsme dobu, kdy nám říkali, kam s tou šunkou jedete. Najednou začali všichni říkat, jaká je to krása," vzpomíná.
Postupně si pořídil další dvě vozidla prvorepublikové značky Aero, dvě felicie a motocykl ČZ 150C. Všechny spolu se synem opravili.
"My ze zdravého jádra našeho klubu si renovace děláme sami. Dnes už existují firmy, co se specializují přímo na opravy veteránů, ale to není parketa zakládajících členů. Tam jsou totiž kluci, kteří si na autě dělají výhradně sami doma," podotýká člen budějovického Veteran Car Clubu.
Čalounění do vozů ušila manželka, o laky i karoserii se postaral Pavel Zeman sám. "Udělám si i mechanickou část, dnes v tom syn pokračuje stejným způsobem," dodává Zeman, který s auty strávil velkou část života. Jezdil totiž jako instruktor v autoškole a učil dopravní výchovu.
Zámecký park v Bechyni ozdobilo 277 veteránů
Park před bechyňským zámkem v sobotu zaplnily téměř tři stovky historických aut a motocyklů z celé republiky i ze zahraničí. Veterán rallye Křivonoska zavedla 277 účastníků včetně 26 žen od stejnojmenného kempu u Hluboké nad Vltavou přes Purkarec do Bechyně, odkud se vydali na druhou etapu přes Týn nad Vltavou zpět. Celou cestu lemovaly hloučky lidí, kteří veteránům mávali.
Zámeckou branou projely vozy značek Aero, Renault, Mercedes, staré pragovky, motocykly české značky ČZ nebo z anglických továren, nejmladší z nich byly z roku 1945.
Rallye ozdobil například motocykl Minerva z roku 1903 s pohonem na řemen nebo vůz značky Bugatti z roku 1928, kterým jezdila i legendární závodnice Eliška Junková.
Do Bechyně si je přišly prohlédnout desítky lidí, kteří se fotografovali před historickými vozy a vyptávali se jejich majitelů. "Obdivuji každého, kdo si s tím umí pohrát, aby to dojelo až sem. Musí to být veliká vášeň," podotkl Josef Říha z Bechyně, kterého zaujal například Cadillac La Salle.